problemen vizier schubert C2
Moderator: GVN
problemen vizier schubert C2
Ter info:
Medio augustus een Schuberth C2 gekocht bij RAD.
Na enkele weken kwamen er "blaasjes" op het vizier.
Gisteren effe binnengesprongen en het probleem voorgelegd.
De verkoper wist me te vertellen dat problemen met de "coating" van het vizier vrij frequent voorkomen. Vizier werd onmiddellijk ter plaatse vervangen.
Gijs
De verkoper wist me te vertellen dat problemen met de "coating" van het vizier vrij frequent voorkomen. Vizier werd onmiddellijk ter plaatse vervangen.
Gijs
Live long and prosper, whatever force may be with you.
Dan hebt gij chance met uwen Dealer.
Mijne maat heeft in hetzelfde geval veel moeten discussieren en is dan nog voor de helft van de kosten kunnen opdraaien, bijgevolg vertrouwen kwijt in de dealer
Dit blijkt wel een echt zwak punt te zijn met de Schubert vizieren, dus de kans dat je dit opnieuw tegenkomt is groot.
Mijne maat heeft in hetzelfde geval veel moeten discussieren en is dan nog voor de helft van de kosten kunnen opdraaien, bijgevolg vertrouwen kwijt in de dealer
Dit blijkt wel een echt zwak punt te zijn met de Schubert vizieren, dus de kans dat je dit opnieuw tegenkomt is groot.
Only riders understand why dogs love to stick their heads out of car windows
Bij RAD zijn ze heel flexibel in het voordeel van de klant als het op garantie aankomt.Phaedrus schreef:Dan hebt gij chance met uwen Dealer.
Gele: wel snel , niet rap
-
heb al een jaar of 5 een shubert C1, intussen ook al een nieuw visier gekocht, het aandampen was niet te doen. Het nieuwe visier was één maand beter, daarna dezelfde misérie. Zelfs bij temperaturen rond 20 graden blijft het aandampen en de helm is ook zeer lawaaierig (rij 1150 rt). Voor mij geen (dure) Shubert meer !! Ga nadien zeker voor, een helm met pinlock, vermoedelijk zal het een Shoei Multitec of HJC worden ..
R1150RT van 2003, betrouwbaar beestje. Nu een 1200RT, hopelijk een even betrouwbaar beestje !
-
ik heb mij laten wijsmaken bij rad dat binnenkort een pinlock standaard wordt op de helmen van shuberth omwille van de problemen met de vizieren.
Ik heb trouwens bij de inruil voor een nieuw vizier gewoon 50 euro opgelegd en een pinlock vizier gekregen. Prima service van Rad.
Ik heb trouwens bij de inruil voor een nieuw vizier gewoon 50 euro opgelegd en een pinlock vizier gekregen. Prima service van Rad.
2003-2011 F650-R1100GS-C1-R1150RT-K1200GT-R1200GS'04-HP2 Mega Moto
2011-...R1200GS '04
2011-....Trek Madone...
2011-...R1200GS '04
2011-....Trek Madone...

NIET TE VEEL STOEFEN MET RAD
ik ben den dezen waarvan Phaedrus reeds sprak.
Vorig jaar had ik een C2 gekocht bij "RAD", ik had uitdrukkelijk gevraagd aan de verkoopster of ze me een product mee kon geven speciaal voor het kuisen van het visier!!
ikke naar huis en lap 1 dikke vlieg patat plakt tegen de voorruit!! Ikken dacht zo bij mijn eigen.......productje eens uittesten........
gedverdenondemiljaardedju.... ik kon de tweede laag gewoon afwrijven.
Ikke dus terug naar RAD met mijn probleem!
antwoord: Sorry meneer maar men mag enkel het vizier kuisen wet helder water (waarvan het mijne reeds aan het koken was)
Ok laten we een deal sluiten zei ze "elk den helft" Ja lap met dat oud visier kunt ge toch geen kl...ten meer mee doen dus..
50€ alstublieft en we stonden effen!!!
Vorige week ben ik mij een nieuwe C2 gaan halen (omdat ik mijn andere laten vallen heb op mijn voetsteuntje met een putje van ongeveer 2cm
als gevolg) ge kunt het al raden NIET bij RAD dus.
Ikke het verhaaltje tegen de verkoper gedaan en hij keek me aan met open mond van hoe is het mogelijk! Voor de mensen die van plan zijn een C2 te kopen HET IS WEL DEGELIJK EEN SUPER HELM maar het vizier is en blijft een probleempunt. Bij mijn nieuwe helm heb ik onmiddellijk de test gedaan en hij is ok.
mocht je er een kopen en je hebt problemen dan vervangt Shuberth die gratis!!!
en als ik een raad mag geven KOOP HEM NIET BIJ RAD!
greetz sleetie
vallen doet zeer en surtout 't kost veel geld
ik ben den dezen waarvan Phaedrus reeds sprak.
Vorig jaar had ik een C2 gekocht bij "RAD", ik had uitdrukkelijk gevraagd aan de verkoopster of ze me een product mee kon geven speciaal voor het kuisen van het visier!!
ikke naar huis en lap 1 dikke vlieg patat plakt tegen de voorruit!! Ikken dacht zo bij mijn eigen.......productje eens uittesten........
gedverdenondemiljaardedju.... ik kon de tweede laag gewoon afwrijven.
Ikke dus terug naar RAD met mijn probleem!
antwoord: Sorry meneer maar men mag enkel het vizier kuisen wet helder water (waarvan het mijne reeds aan het koken was)
Ok laten we een deal sluiten zei ze "elk den helft" Ja lap met dat oud visier kunt ge toch geen kl...ten meer mee doen dus..
50€ alstublieft en we stonden effen!!!
Vorige week ben ik mij een nieuwe C2 gaan halen (omdat ik mijn andere laten vallen heb op mijn voetsteuntje met een putje van ongeveer 2cm

Ikke het verhaaltje tegen de verkoper gedaan en hij keek me aan met open mond van hoe is het mogelijk! Voor de mensen die van plan zijn een C2 te kopen HET IS WEL DEGELIJK EEN SUPER HELM maar het vizier is en blijft een probleempunt. Bij mijn nieuwe helm heb ik onmiddellijk de test gedaan en hij is ok.
mocht je er een kopen en je hebt problemen dan vervangt Shuberth die gratis!!!
en als ik een raad mag geven KOOP HEM NIET BIJ RAD!
greetz sleetie
vallen doet zeer en surtout 't kost veel geld
-
Kan ik daaruit afleiden dat ze bij RAD een pinlock voor de C2 verkopen.ik heb mij laten wijsmaken bij rad dat binnenkort een pinlock standaard wordt op de helmen van shuberth omwille van de problemen met de vizieren.
zo ja , quanta costa?
Kan ik daaruit afleiden dat ze bij RAD een pinlock voor de C2 verkopen.
zo ja , quanta costa?[/quote]
Helaas niet, ik ben zaterdag bij de einde collectie dagen bij RAD geweest
en met iemand gesproken over het fameuze Pinlock-C2 verhaal en gaf volgend relaas:
Shuberth is bezig met het ontwikkelen van een pinlock systeem doch wanneer beschikbaar weet zelf de fabrikant nog niet.
Dus effe geduld.
zo ja , quanta costa?[/quote]
Helaas niet, ik ben zaterdag bij de einde collectie dagen bij RAD geweest
en met iemand gesproken over het fameuze Pinlock-C2 verhaal en gaf volgend relaas:
Shuberth is bezig met het ontwikkelen van een pinlock systeem doch wanneer beschikbaar weet zelf de fabrikant nog niet.
Dus effe geduld.
585cc links - 585cc rechts
-
Re: problemen vizier schubert C2
Ik had het al voor op mijn eerste ritje en ben dus maar verder naar de verkoper zijnde Van Zeebroeck gereden, probleem gekend en direct een andere vizier opgezet. Daarna geen probleem meer en komt het nu stilaan in zijn normale vervangingsfase.ZEN-GT schreef:Ter info:
Gijs
R1200RT
Lid BMW Motorclub Vlaanderen
Lid BMW Motorclub Vlaanderen
-
- Contacteer:
Met de aankomende herfst-winterperiode heb ik eigelijk geen geduld!er 11 100 es schreef:Shuberth is bezig met het ontwikkelen van een pinlock systeem doch wanneer beschikbaar weet zelf de fabrikant nog niet.
Dus effe geduld.
Ook ik baal van dat

Ik zou dus, ondanks het afraden van Schuberth en het evt. afbladderen van het vizier bij slechte montage, toch een Pinlock willen.
Want zonder dat aandampen is de helm perfect!

Zijn er mensen die met een PinLock in hun C2 rijden?
Zo ja, de welke? De universele kit?
Is dat lastig te installeren v.w.b. het plaatsen van de "schroefjes"?
Zijn die "schroefjes" niet te kort?
vroeger reeds gemeld:
het antidamplaagje op het visier reageert met de lijm/afdichting van de pinlock of plakfolie. Als je het visier 24 hr in het water legt zou die antidamplaag eraf komen. Ik heb het zelf voorgehad op onze 2 helmen. Het geheel werd na een tijd zo goed als ondoorzichtig.
het antidamplaagje op het visier reageert met de lijm/afdichting van de pinlock of plakfolie. Als je het visier 24 hr in het water legt zou die antidamplaag eraf komen. Ik heb het zelf voorgehad op onze 2 helmen. Het geheel werd na een tijd zo goed als ondoorzichtig.
R1150RT 2003 SP 2610
Lid van BMW Motor Club Vlaanderen
Een getrouwde man kan rustig zijn fouten vergeten; het is nergens voor nodig om ze met twee te blijven onthouden.
Lid van BMW Motor Club Vlaanderen
Een getrouwde man kan rustig zijn fouten vergeten; het is nergens voor nodig om ze met twee te blijven onthouden.
-
Heb hetzelfde probleem. Ben vorige week met mijn C2 naar V Zeebroek teruggegaan en gevraagd wat mogelijke oplossingen waren ZONDER die rotfilm. De verkoper heeft daar voor mijn neus naar de leverancier gebeld en blijkbaar komt er over 3 (nu nog 2 dus) weken een nieuw vizier voor de C2 met dubbel glas. Ik mag mijn huidig vizier dan gaan omruilen voor zo een nieuwe, en moet enkel het verschil bijpassenZEN-GT schreef: Na enkele weken kwamen er "blaasjes" op het vizier.
Als alles gebeurt zoals beloofd vind ik dat goeie service... Ik hou jullie op de hoogte.
We were born naked, wet and hungry. Then things got worse.
-
- Contacteer:
Dat is nog eens goed nieuws!Bruno Met Wielen schreef:...

Zie in nederland de advertentie achter op de laatste promotorBruno Met Wielen schreef:Heb hetzelfde probleem. Ben vorige week met mijn C2 naar V Zeebroek teruggegaan en gevraagd wat mogelijke oplossingen waren ZONDER die rotfilm. De verkoper heeft daar voor mijn neus naar de leverancier gebeld en blijkbaar komt er over 3 (nu nog 2 dus) weken een nieuw vizier voor de C2 met dubbel glas. Ik mag mijn huidig vizier dan gaan omruilen voor zo een nieuwe, en moet enkel het verschil bijpassenZEN-GT schreef: Na enkele weken kwamen er "blaasjes" op het vizier.
Als alles gebeurt zoals beloofd vind ik dat goeie service... Ik hou jullie op de hoogte.

-
Moh-fan, laat mij even weten hoe dat gaat want ik heb op internet nog niets kunnen vindenmoh_fan schreef:Laat ik die nu net in mijn tas hebben zitten!...
Daar staat: Nu leverbaar Vizier met pinlock voor C2 en Concept
Ik ga hem morgen bestellen.

Groet
Paul