Nummerplaat DIV

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Rudi

Nummerplaat DIV

Bericht door Rudi »

Sinds een aantal weken heb ik dus mijn nieuwe GSA, op 10 maart stuurt mijn verzekering ETHIAS het roze formulier (met zegel) naar de DIV in Brussel, nu meer dan 3 weken later nog altijd geen nummerplaat in de brievenbus. Ben ik de enige die dit voorheeft of zijn er nog zo'n gevallen bekend?
Uiteraard ben ik woedend om zo'n tamme bureaucratie, gezien het huidige mooie weer en m'n ongeduld om te beginnen rijden. Ik had misschien toch beter m'n nummerplaat zelf gehaald in ALKEN (DIV antenne).
Harald

Bericht door Harald »

Wat je zelf doet , doe je meestal beter :roll:

Neem maandag de telefoon ter hand en bel eens naar de DIV
Wetstraat 155 1000Brussel. ( residence palace)

Mogelijks is er iets fout gelopen maar 3 weken is wel wat veel :wink:
"God made some cops Perfect - the rest he put in cars!"
Afbeelding"Alle vakkennis is een samenzwering tegen het lekendom."
hla
Contacteer:

Bericht door hla »

In iedere provincie zijn er wel enkele bureau's die bruikbaar zijn.
Daar loop je even binnen met Uw papieren en zo terug buiten MET een nieuwe nummerplaat :!:

Heeft mij persoonlijk reeds twee maal +/- 10 min gevraagt.

Drie weken is dus zeker niet correct, daar moet iets behoorlijk mis zijn gegaan.
Rij met plezier, en geniet.

R1200RT

BMW motoclub-Vlaanderen lid
josR65

Bericht door josR65 »

Rudi, ik maakte dit enkele jaren geleden ook mee, en nog wel met dezelfde verzekeraar!! (Ik wachtte zes weken :evil: ) Ik hoop dat uw bureaucratisch probleem zich vlug oplost :!:
groeten, Jos :wink:
Stoffel
Contacteer:

Bericht door Stoffel »

Heeft waarschijnlijk te maken met het feit dat het een ingevoerde moto is. 2 jaar geleden ook meegemaakt met een ingevoerde K100 van La Bella Italia, heb toen 4 weken moeten wachten.
Nu met mijn nieuwe moto, papieren vorige week donderdag binnengedaan bij verzekeraar (wou het eerst online doen, maar enkel bij een volledige nieuwe aanvraag lukt dat) en sedert gisteren roze formulier in de bus gekregen. Zat een kelin beetje retard in door het Paasweekend.
Maar bel gerust eens naar DIV, heel veel geduld hebben zou ik zeggen, en ze zullen je normaal direkt moeten kunnen helpen. Hieronder de desbetreffende link voor het telefoonnummer.
http://www.mobilit.fgov.be/DIVNL/detail/adrbrus.htm

Toedeloe

Stoffel
Afbeelding
Stelo

Bericht door Stelo »

Hello Rudi,
Als je belt naar DIV zal je het refertenummer van je roze formulier moetne kunnen opgeven. Hopelijk kreeg je van je verzekeraar een fotocopie van het aanvraagformulier. Het refertenummer kan je daarop terugvinden en bestaat uit 9 cijfers.
Succes,
Greetz,
Stelo
R1200RT
robr1150rt

Bericht door robr1150rt »

Rudi,

Heb met DIV een ander probleem gehad met mijn Uxxxxx nummerplaat.
Heb dan een email gestuurd naar:
vragen.div@mobilit.fgov.be
waarop ik volgende dag reeds antwoord had.

Rob uit Vilvoorde
Rakthi

Bericht door Rakthi »

..
Laatst gewijzigd door Rakthi op 02 sep 2007, 10:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Rudi

Bericht door Rudi »

Oei, ik ben een kieken, na wat rondsurfen ben ik erachter gekomen dat ik(wij) een flater hebben begaan. Na de douaneformaliteiten ben ik naar Ethias gegaan met alle documenten, daar zei men dat het niet nodig was een gelijkvormigheidssticker/certificaat van de Belgische importeur mee te sturen,vermits ik in het bezit was van een Europees gelijkvormigheidsattest (EG CERTFICAAT VAN OVEREENSTEMMING)
Volgens mij is dit de cruciale fout die ik gemaakt heb?
Patrick V

Bericht door Patrick V »

Rudi,
Nadat je een sticker gekregen hebt van je verzekering moet je, je europees gelijkvormigheidsattest laten homologeren in Brussel. Deze dienst is gratis en duurt ongeveer een week. Je moet een aantal documenten opsturen (o.a. origineel gelijkvormigheidsattest) naar:
federale overheiddsdienst mobiliteit en vervoer
dienstvalidering motor
résidence palace blok A 3de verdiep
wetstraat 155
1040 brussel
Tel: 022874472 Mev. Flamand kan je zeggen welke documenten je moet opsturen. Je krijgt dan een nummer en een sticker dat je op je aanvraag tot inschrijving voertuig moet plakken.
Neem ook eens contact op met DIV om te zien of je bij je aanvraag geen bijkomend document moet voegen anders komt je aanvraag gegarandeerd terug (nog een week verloren :oops: ). De inschrijving van een ingevoerde motor duurt bij DIV drie à vier weken als alles OK is.
Veel geduld en suc6
Patrick V
R1150RT 2003 SP 2610
Lid van BMW Motor Club Vlaanderen
Een getrouwde man kan rustig zijn fouten vergeten; het is nergens voor nodig om ze met twee te blijven onthouden.
Rudi

Bericht door Rudi »

Eerst en vooral wil ik de personen bedanken die me via dit forum en via PM raad gegeven hebben.

Ik ben echter totaal moedeloos geworden over de Belgische bureaucratie; ik weet wat er fout gegaan is, ik weet wie ik moet contacteren, echter dit gaat gewoonweg NIET!
Vanaf deze ochtend 0830Hr tot 1530Hr heb ik geprobeerd te bellen met de DIV en met de dienst voor homologatie (Mevr Flamand) zeker 200 keer een poging ondernomen. NOOIT werd de telefoon opgenomen, of ik kreeg een wacht-muziekje en werd er dan nadien afgesmeten.
Dit is toch compleet onvoorstelbaar en pure Kafka?
We hebben honderden ministers,staatssecretarissen, kabinetsmedewerkers, het dubbel aantal ambtenaren in vgl met Nederland, maar we slagen er niet in een telefoon te beantwoorden ivm administratieve problemen/vragen, is dit absurdistan?
Zoals je waarschijnlijk kunt afleiden uit mijn posting ben ik flink boos en moedeloos, wat denken jullie, is het misschien best om zelf langs deze diensten te gaan in Brussel en zullen zij ter plaatse iets ondernemen?
Michel

Bericht door Michel »

Voor mijn job moet ik regelmatig contact opnemen met de DIV, ik ga er altijd zelf naar toe en geef alle documenten persoonlijk af aan onze dossierbeheerder.
Ga er best zelf naar toe maar je riskeert wel dat uw dossierbeheerder er niet is, iedereen heeft recht op vakantie! Telefonisch is het zeker niet te doen. Succes!
Michel
R1100GS "BLACK MOLLY"
---------------------------------
Stoffel
Contacteer:

Bericht door Stoffel »

Stoffel schreef: Maar bel gerust eens naar DIV, heel veel geduld hebben zou ik zeggen,
Toedeloe

Stoffel
Ja Rudi hopelijk lukt het toch één dezer dagen. Of stap eens je wagen in en rij tot daar. Heb ik voor de wagen ook gedaan. Is vlak aan het Europees Parlement, heel weinig parking. En ook daar is het nummertje trekken en wachten wachten wachten :cry:
Succes
Toedeloe

Stoffel
Afbeelding
Michel

Bericht door Michel »

Stoffel schreef:
Stoffel schreef: Maar bel gerust eens naar DIV, heel veel geduld hebben zou ik zeggen,
Toedeloe

Stoffel
Ja Rudi hopelijk lukt het toch één dezer dagen. Of stap eens je wagen in en rij tot daar. Heb ik voor de wagen ook gedaan. Is vlak aan het Europees Parlement, heel weinig parking. En ook daar is het nummertje trekken en wachten wachten wachten :cry:
Succes
Toedeloe

Stoffel
Dienst homologatie is op het derde verdiep, geen nummerke trekken, gewoon het geluk hebben dat uw contactpersoon er is. De ingang is langs de rechter kant van het gebouw, rechtover de feestzaal
Michel
R1100GS "BLACK MOLLY"
---------------------------------
Plaats reactie