Hebben ze dit nu al uitgevonden voor een R 1200RT?
Moderator: GVN
Hebben ze dit nu al uitgevonden voor een R 1200RT?
- een platte tanktas voor enkel een landkaart (en dus niet dat hoge geval van BMW)
- bolle spiegels met dode hoek functie?
Idd.Ik heb mij al rot geërgert aan dat kaartenvak -het algemeen concept buiten beschouwing gelaten . Zou de ontwerper wel is willen bezig zien om daar een Michelin kaart tussen te foefelen.Wie heeft daar een trukje voor ? Merci.Beemer schreef:Ze gaan er wss van uit dat iedereen met een GPS rondtuft, vandaar.
ps; ik heb ook geen GPS
Als je een landkaart wil blijven gebruiken, kan je ook fotocopieen maken, desnoods in kleur, van de geplande rit, op het formaat van het kaartenvak op je BMW tanktas. Fotocopieen kan je bovendien zonder verdere complicaties markeren met de info de je nuttig acht. Ik vind dat je bij een kaartenvak dat rechstreeks op de benzinetank is bevestigd (dus zonder tanktas) te ver naar beneden moet turen, maar dat is misschien een kwestie van persoonlijke voorkeur en/of gewoonte?
Voor lange ritten gebruik ik roadbook-notities, op een roadbooklezer; ik ben nog niet tot het GPS tijdperk toegetreden. Met een Ram mount (vijs met bol) kan een roadbooklezer (bv. Chalmet) gemakkelijk worden bevestigd (bij mijn GT op het stuur).
Trouwens, Touratech heeft voor de R1200RT een tanktas met een kaartenvak formaat A4 (dus groter dan de tanktas zelf): http://www.touratech.com/shops/001/prod ... 0fec349f11. Ik weet niet of dit kaartenvak op een BMW tanktas past (of kan aangepast worden).
Voor lange ritten gebruik ik roadbook-notities, op een roadbooklezer; ik ben nog niet tot het GPS tijdperk toegetreden. Met een Ram mount (vijs met bol) kan een roadbooklezer (bv. Chalmet) gemakkelijk worden bevestigd (bij mijn GT op het stuur).
Trouwens, Touratech heeft voor de R1200RT een tanktas met een kaartenvak formaat A4 (dus groter dan de tanktas zelf): http://www.touratech.com/shops/001/prod ... 0fec349f11. Ik weet niet of dit kaartenvak op een BMW tanktas past (of kan aangepast worden).
Yam RD 350 LC YPVS/ K100RS/K1100RS/K1200RS/K1200GT (al jaren verkocht in afwachting van nieuwe Beemer), Moto Guzzi V11 Le Mans Rosso Corsa en Aprilia Tuono 1100 RF
, (E36/8; F25), Lid BMW MCVL
-
Sven 12RT
Platte tanktassen, dus enkel een kaartvak, bestaan zeker.
En ook met zuignappen, dus die kunnen eventueel op de RT
Effe klikken voor een online winkel
Effe klikken voor een online winkel
Ga op zoek naar een beschadigde of gunstig geprijsde 2ehands RT tanktas. Verwijder de tas van de bodemplaat en koop bij ome Gerricke, RAD, Splashdesign etc, etc, een losse kaarthouder en bevestig deze op de bodemplaat. Je zult iets duurder uit zijn maar geen gezeur met zuignappen die door de aanwezige rail over de tank toch niet goed blijven zitten.
Ik ben een alpinist.
Ik zie overal als een berg tegenop!
Ik zie overal als een berg tegenop!
Platte tanktassen, dus enkel een kaartvak, bestaan zeker.
Ik heb hier zo'n ding al enige tijd liggen (nooit gebruikt). Mag gerust afgehaald worden... (gratis) Is ondertussen weg
Laatst gewijzigd door Frank K op 26 okt 2007, 13:50, 1 keer totaal gewijzigd.

-
jpblocken
- Contacteer:
Bij Hein Gericke (en ik heb er geen aandelen
) vond ik zo'n kaartenhouder met riemen voor welgeteld 5 Eurotjes.
Je hoeft ze zelfs niet af te nemen om te tanken want er zit een klittenbandsysteem (of velcro, zoals je het noemen wil) op waardoor je aan de tankdop kan.
Je hoeft ze zelfs niet af te nemen om te tanken want er zit een klittenbandsysteem (of velcro, zoals je het noemen wil) op waardoor je aan de tankdop kan.
> 20 jaar lid BMW MC Vlaanderen en Lid Blue Knights Belgium chapter III
Voormalig beroepshalve motorrijder (laureaat Esc Mot Pol Bru 1985 - ex-docent MoCy PLOT)
Voormalig beroepshalve motorrijder (laureaat Esc Mot Pol Bru 1985 - ex-docent MoCy PLOT)
-
Sven 12RT
dit lijkt me misschien wel iets
iemand enig idee waar je die touareg spullen in België kan bekijken en kopen?
http://www.touratech.com/shops/001/prod ... 0fec349f11.
http://www.touratech.com/shops/001/prod ... 0fec349f11.
Je kan Touratech (onder andere?) bij RAD vinden http://www.rad.be/nl/c/b/63-touratech.htm. Als je de zoekfunctie op het forum gebruikt, kan je meer info vinden over RAD aanbod en service.
Yam RD 350 LC YPVS/ K100RS/K1100RS/K1200RS/K1200GT (al jaren verkocht in afwachting van nieuwe Beemer), Moto Guzzi V11 Le Mans Rosso Corsa en Aprilia Tuono 1100 RF
, (E36/8; F25), Lid BMW MCVL
-
bougimain
- Contacteer:
Re: Hebben ze dit nu al uitgevonden voor een R 1200RT?
Zeg rikvis indien je een ijzerentank heb en geen in poliester kan ik u helpen ik heb namelijk een speciale zeer platte kaartentas met zeer sterke trekijzers die ik niet meer gebruik. Indien je wilt mag je ze hebben voor 5,00 €
Laat maar iets weten
Laat maar iets weten
rikvis schreef:- een platte tanktas voor enkel een landkaart (en dus niet dat hoge geval van BMW)
-
Ed Vollegaas
- Contacteer:
-
Sven 12RT
Helaas, de 12RT heeft een plastic tank, die dan nog eens onder het (plastic) gekleurde kuipdeel ligt.bougimain schreef:Zeg rikvis indien je een ijzerentank heb
-
bougimain
- Contacteer:
Geen chance dan
t'is daarmee dan dat ze zeggen ik heb een tupperwaere beemer, nu begrijp ik het
Sven 12RT schreef:Helaas, de 12RT heeft een plastic tank, die dan nog eens onder het (plastic) gekleurde kuipdeel ligt.bougimain schreef:Zeg rikvis indien je een ijzerentank heb