Na een tussenstop van ongeveer 1 uur vertrok ik met mijn RT huiswaarts, tenminste... wilde ik vertrekken.
Door de tussenstop stond de motor half koud / half warm. De eerste startpoging mislukte, en 'k weet dat de tweede er dan niet gemakkelijker op wordt... (vorige winter eens meegemaakt). Uit ondervinding beste optie: 2 minuutjes contact uit en wachten, daarna shoke op (had ik eigenlijk de eerste keer al moeten doen... maar ja, 't was dan ook de eerste koude hé en het laatste half jaar geen greintje startproblemen gehad) en opnieuw aan de startknop hangen. Maar na enkele seconden: geen fluit beter dan de eerste keer. Mijn vrees kwam uit, enkele pogingen verder: batterij zo goed als volledig op, klokje sprong zelfs op 00:00
Dan maar de pechdienst gebeld, en 'k was snel (wel uurtje wachten) weer op weg naar huis. De motor is van 2001 en ik vermoed dat het de eerste batterij is (heb hem zelf nog maar sinds begin 2006). De volgende dag de motor uit de garage gehaald en met bang hartje gestart, met choke... en yep: na een kleine aarzeling was den RT weer in form,
Ik dan rechtstreeks naar Lievens Mechanics om een nieuwe batterij te laten steken, om 9.00u aan de deur zonder afspraak en direct geholpen: mooie service. De mechanicien zei dat het inderdaad wel tijd werd voor een verse.
Nu nog een vraagje? Als de batterij zijn beste tijd gehad heeft, is het dan makkelijk om 't spel aan de praat te krijgen indien er bvb. iemand je enkele meters kan duwen? En wat is dan de beste manier om te vertrekken? Bedankt voor de tips... Hopelijk heb ik ze niet direct nodig...

Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle.