Neopreenvestje BMW zijn geld waard ?

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen rond kledij, handschoenen, laarzen, helmen en veiligheidsuitrusting.

Moderator: GVN

Plaats reactie
oer gs'r

Neopreenvestje BMW zijn geld waard ?

Bericht door oer gs'r »

Afgelopen maandag tijdens mijn wekelijkse ritje naar de Ardennen toch wel behoorlijk koud gehad.
Ritje van ongeveer 400 km non stop en dan merk ik dat mijn rally pro 2 toch ni het meest warme pak is dat ik al gehad heb,in het begin valt het goed mee maar na enkele uren geraak je toch wel verkleumd.
Ik had Bmw thermo onderkleding aan en erover ne pull en dan mijn rally pro 2 vest.
De broek van het pro 2 pak is dan wel weer warm genoeg

Mijn vraag is brengt dat neopreen vestje soelaas,of is dat weggesmeten geld en trek ik beter nog ne extra pull aan.
Ervaringsdeskundigen laat je gaan :-)
ne moto veu me te rein en ene veu oan te prutse.
Wulf

Bericht door Wulf »

Mijn vrouw en ik hebben dat zwart jasje, ik denk phase chance, is zomer en winter een aanrader.
2003-2011 F650-R1100GS-C1-R1150RT-K1200GT-R1200GS'04-HP2 Mega Moto
2011-...R1200GS '04
2011-....Trek Madone...:-)
moh_fan
Contacteer:

Bericht door moh_fan »

Ik heb beide Phase Change functioneel jack's in mijn bezit en ik ben over beide zéér tevreden.
Link naar ander topic
Link naar BMW Riders Point
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
R1200RT LC
Wingman X
Contacteer:

Bericht door Wingman X »

Phase Change is vast deel van mijn uitrusting in de koude dagen.
Is absoluut zijn geld waard. Btw, vandaag gewoon polo, daarover mijn vest, en daarover mijn jas. Met de Phase Change aan, doe ik mijn binnenvoering eruit, want soms té warm.
:grin: Ninja's Machen Keine Witze !
Koppel!!

Bericht door Koppel!! »

YOO

Is een vast onderdeel geworden bij 't motorijden in mijn geval, gaat enkel uit wanneer 't warm genoeg is, anders doe ik 't bijna altijd aan.
Zeker in combinatie met de Ralley2vest, die idd. niet echt warm te noemen is, is 't een aanrader.
In mijn geval is 't nu, 's morgens (bij vriestemp.): T-shirt, Phasevestje, fleece, en motokledij (zijnde EKOpak of Ralley2vest of Richavest), overdag (bij zo'n 5 tot 10°C) gaat de fleece er zelfs vantussenuit, omdat 't anders veel te warm wordt.

De broek heb ik niet, omdat zoals oer GS'er reeds zegt, de Ralley2broek met Gore Tex warm genoeg blijkt te zijn. Ohja, ik rij altijd ZONDER Gore Tex in m'n vest, daarom de fleece, snappie :wink:

Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"

Philz picz are here!

http://www.motoadventurestore.be

Philz movies are here! and here!

Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser ;-)
oer gs'r

Bericht door oer gs'r »

Koppel!! schreef:YOO

. Ohja, ik rij altijd ZONDER Gore Tex in m'n vest, :wink:

Grtz, Philip!
En de reden ???
Willy

Bericht door Willy »

Nog een vraagje voor de phase changers:
Van wat ik op foto's zie lijkt het alsof de mouwen heel wat minder thermo bescherming bieden dan "het lijf". Klopt dat, en krijg je dan niet snel koude armen?
Willy
Koppel!!

Bericht door Koppel!! »

YOO

@ GS'er: omdat er aan de binnenkant van de Gore Texliner zo'n uiterst vervelend stofke zit, dat altijd moeilijk doet en op de schouders en mouwen opstropt, en omdat ik toch een regenvestje gebruik als 't begint te regenen. Ook doe ik tien keer liever m'n fleece aan dan dat Gore Texlinertje van m'n voeten, vind 't echt een vervelend iets.

@ Willy: Idd, op de mouwen is 't minder isolerend, da's 't leuke eraan, je kan 't ook aanhouden als 't ff wat warmer wordt, de ventilatie in de mouwen koelt je wel degelijk voldoende af. Qua kou, zorg ervoor dat er langs de mouwen aan de pols geen kou binnenkan, en je hebt 't warm genoeg.

Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"

Philz picz are here!

moh_fan
Contacteer:

Bericht door moh_fan »

Willy schreef:Nog een vraagje voor de phase changers:
Van wat ik op foto's zie lijkt het alsof de mouwen heel wat minder thermo bescherming bieden dan "het lijf". Klopt dat, en krijg je dan niet snel koude armen?
Willy
Let op hé Willy: Er zijn twee soorten vesten!

AfbeeldingAfbeelding

Het idee van de vesten is het opvangen van temperatuurswisselingen. De speciale stof zou lichaamswarmte op kunnen nemen, maar ook weer af kunnen staan.
Het linker vest (welke afritsbare mouwen heeft) heeft deze eigenschappen het best bij temperaturen tussen 10 en 20 graden.
Het rechter vest, waarbij de speciale stof op de armen doorloopt, tussen 5 en 15 graden.
Afbeelding
R1200RT LC
Harald

Bericht door Harald »

Wij dragen het rechtse.
Bestaat trouwens ook een broek van :wink:

Kostprijs +/- 100€ per stuk :wink:
"God made some cops Perfect - the rest he put in cars!"
Afbeelding"Alle vakkennis is een samenzwering tegen het lekendom."
Willy

Bericht door Willy »

Het rechtse is inderdaad wat ook ik bedoelde, ik denk dat de linkse uitvoering niet past onder een Atlantis vest.
Nu zie ik wel dat de armen toch over een langer stuk neopreen beschikken dan ik had gedacht, mijn onderarmen hebben het altijd al wat minder koud door minder wind (hebben ze wellicht bij BMW ook uitgedokterd :-) ).
Mij "strategie" was eigenlijk als volgt: eerst een GTX liner aanschaffen (ook om waterdichtheid te winnen, maar zou ook warmte moeten opleveren door winddichtheid), dan indien nodig de neopreenvest erbij. Goed idee??
De laatse stap zijn handschoenen, ik ben al lang op zoek naar warme handschoenen waar ik geen krampen
in de vingers van krijg :-( . Ook eens bij BMW kijken misschien?
En aangezien ik altijd braaf ben verwacht ik zowel van de Sint als van de Kerstman een cadeautje :razz:

@Philip: dat moeilijk schuiven van zo'n GTX liner, hangt dat mogelijk af van wat je eronder draagt,
of geldt dat voor zowat alles?
Willy
oer gs'r

Bericht door oer gs'r »

Willy schreef::

@Philip: dat moeilijk schuiven van zo'n GTX liner, hangt dat mogelijk af van wat je eronder draagt,
Willy
Ik heb in ieder geval geen probleem met de GTX liner,ondervind de problemen zoals beschreven door Philip helemaal niet ,mijn GTX liner is aan de binnenkant voorzien van een dun laagje fleece stof en dat stroeft niet, ( allé bij mij toch ni )alleen in warmere perioden is dat door die fleece stof veel te warm en zo is het altijd wel iets,waaruit weeral eens blijkt dat een echt all seasons vest niet bestaat,het leven bestaat uit compromissen hé :wink:

Voila sé,ik ga me seffens zo'n vestje aanschaffen en we zullen dat de komende dagen is uitgebreid testen .
Koppel!!

Bericht door Koppel!! »

YOO
Willy schreef:Het rechtse is inderdaad wat ook ik bedoelde, ik denk dat de linkse uitvoering niet past onder een Atlantis vest.
Idd, die is 't waar ik 't over heb.
Willy schreef:@Philip: dat moeilijk schuiven van zo'n GTX liner, hangt dat mogelijk af van wat je eronder draagt,
Oh, maar ik zen ewa ne speciale zulle :lol:
Nee, ik heb 't wel regelmatig dat ik zoiets ervaar, maar dat dun laagje fleece stof "glijdt" dus niet op een T-shirt of iets anders van katoen ofzo , en zodoende ben ik gewoon om 't nooit meer aan te hebben. Kan goed zijn dat 't op andere kledij minder lastig is, maar so what, zoals ik reeds zei, ik draag véle liever m'n warme fleece, en als 't regent een regenvest, dan die GTXliner.

Proberen en zelf uittesten zou ik zeggen, maar eigenlijk gaat 't hier dus over bovenstaande grijs (of blauw) met zwart neopreenvestje, en niet over de GTXliner en 't Ralley2vest :wink:

Grtz, Philip!

Philz picz are here!

Relax

Bericht door Relax »

Ik kocht de gewone windstopper van BMW. Warm zat. +10 is te warm om 'm te dragen. Of je moet de voering uit je jas gooien...
I respect your opinion. But I don't give shit.
oer gs'r

Bericht door oer gs'r »

Voila sé ,vandaag da neopreenvestje is kunnen uittesten.
Ritje gedaan van +- 300 km kleine weggetjes in de Ardennen,temperatuur daar +-5 à 7 ° ni echt koud maar na enkele uren op de moto voel je dat toch .

bevindingen :

eerst de aankoopprijs vestje = 102 €
het zit goed,past nauwsluitend aan lichaam en hoe meer buik hoe beter het past :lol: .

Ik had vandaag Bmw thermisch ondergoed aangetrokken en erover dat neopreen vestje en mijn rally pro2 jas.

Ik moet zeggen ik heb geen kou gehad zelfs niet na meer dan 4 uur ononderbroken rijden,alleen voor perfect te zijn zou het ruggedeelte tot helemaal onderaan in neopreen mogen zijn ,nu begint het onderste ruggedeelte op't einde frisser te worden en dringt bij koudere temperaturen een niergordel zich op.

De buitentemperaturen zijn natuurlijk nog ni echt laag maar zelfs bij vriestemperaturen denk ik dat dit vestje dan wel i.c.m ne pull uitstekend werk verricht.

Al met al ik was sceptisch,maar ben nu toch helemaal gewonnen.
JüRgen
Moderator
Contacteer:

Bericht door JüRgen »

Had vroeger de nylon versie van BMW onderkledij, daarna overgestapt naar het Neopreen bovenstuk en broek.
Tot grote tevredenheid, zelfs op de Roadster tot -5°C :wink:
R1200RT Ostragrau 2010 / E70 Saphirschwarz 2009 / E87 Havana 2007
Secretaris BMW Motor Club Vlaanderen
Beheerder BMW Motor Club Vlaanderen forum
mecapuet

Bericht door mecapuet »

Ik vind de kraag nogal hoog en spant wat rond mijn nek, kan ook aan mij liggen :lol:
En vindt je een spellingsfout, mag je die gelijk houden....
Iwan

Bericht door Iwan »

Wij (mijn vrouw en ikzelf) hebben allebei zo'n jasje (foto rechts). PRIMA bij koud weer.
Enige nadeel is dat het jasje gevoelig is aan een beetje uitrafelen, vooral op plaatsen waar het in aanraking komt met rits vest.

Toch blijf ik het het prima aankoop vinden. Ik overweeg zelfs om de broek ook aan te schaffen.

Een tevreden klant. :-)
Iwan de Verschrikkelijke
Afbeelding

bmw RT1150 Black Line 2004-bmw K1200 GT 2008- bmw 1600GTL
sven
Contacteer:

Bericht door sven »

nu begint het onderste ruggedeelte op't einde frisser te worden en dringt bij koudere temperaturen een niergordel zich op
@oer gs'r:
Bij de broek komt het neopreen achteraan hoog zodat het onderste ruggedeelte ook bedekt is.

mvg, $ven
It's not how they died that makes them heroes, it's how they lived.

Tripy II

Afbeelding
Plaats reactie