alternatief voor bt021?
Moderator: GVN
alternatief voor bt021?
Hallo,
Ik rijd met een r1150rt.
Tot nu toe altijd met bt 020 en de laatste 2 keer een set bt 021
laten steken.
Ik ben echt niet tevreden van de nieuwe bt
Kan er amper 8000 km mee verder
Oneffenheden in de weg al na 5000 km hinderlijk voelbaar
(ik had dit niet bij de voorganger, en had een leefduur van +/- 14000 km)
Is er een alternatief waar ik wel tevreden over kan zijn en hopelijk enkele km meer plezier aan heb?
Peter
Ik rijd met een r1150rt.
Tot nu toe altijd met bt 020 en de laatste 2 keer een set bt 021
laten steken.
Ik ben echt niet tevreden van de nieuwe bt
Kan er amper 8000 km mee verder
Oneffenheden in de weg al na 5000 km hinderlijk voelbaar
(ik had dit niet bij de voorganger, en had een leefduur van +/- 14000 km)
Is er een alternatief waar ik wel tevreden over kan zijn en hopelijk enkele km meer plezier aan heb?
Peter
motorgroeten
-
Iron Gonzo
pilot road II eens proberen 
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
Metzeler Roadtech Z6 of Continental roadattack
zeer tevreden over beide sets
zeer tevreden over beide sets
R1200RT 2016 - http://www.facebook.com/Motoblog/
-
xantingo
- Contacteer:
Ik heb vorige week mijn Pilot Road er achteraan afgehaald na 20.000 km. Vervangen door een PR2, in de hoop evenveel km te kunnen bollen.
Ik leef alvast op goede hoop, want vooraan ligt er al een PR2 op, al 4.000 km mee gedaan en nog niks van slijtage aan te zien.
By the way, een vraagje aan de andere PR2 rijders: hebben jullie ook zoveel rolgeluiden op de achterband in een bocht?
Ik leef alvast op goede hoop, want vooraan ligt er al een PR2 op, al 4.000 km mee gedaan en nog niks van slijtage aan te zien.
By the way, een vraagje aan de andere PR2 rijders: hebben jullie ook zoveel rolgeluiden op de achterband in een bocht?
...R1200RT... -
spaceman__spiff
Over de rolgeluiden in een bocht met PR2: in snelle(re) bochten hoor ik niets, waarschijnlijk omdat eventuele geluiden dan overstemd worden door motor en/of wind, maar bij lage snelheden, bijvoorbeeld op een rond punt, heb ik dat ook al gemerkt.
De achterband voelt bij die snelheden soms zelfs een beetje als een tractorband, zeker als je in de bocht nog wat vertraagt. Ik vermoed dat het het profiel achteraan op de zijkant is die dit veroorzaakt. Ik zie trouwens dat de randjes van de groeven daar na 2000 km al behoorlijk versleten zijn, dus misschien nemen die rolgeluiden wel nog af eens de kantjes van de groeven mooi rond gereden zijn?
Dit is dan ook de enige kanttekening bij die banden, want voor de rest super!!
Trouwens: over die Bridgestones: mijn bandenboer (Lovania) zei dat de Bridgestones niet goed verkopen omdat ze opvallend snel slijten (de invoerder verkoopt bij die klacht nonsens als zouden de bandencentrales die banden nog even moeten laten liggen om ze wat te laten uitharden... Misschien moeten ze een soort bandenkelder aanleggen, kan je Bridgestones van het uitstekende jaar 2005 bestellen of zo...
). De Michelins daarentegen zijn nauwelijks aan te slepen!
De achterband voelt bij die snelheden soms zelfs een beetje als een tractorband, zeker als je in de bocht nog wat vertraagt. Ik vermoed dat het het profiel achteraan op de zijkant is die dit veroorzaakt. Ik zie trouwens dat de randjes van de groeven daar na 2000 km al behoorlijk versleten zijn, dus misschien nemen die rolgeluiden wel nog af eens de kantjes van de groeven mooi rond gereden zijn?
Dit is dan ook de enige kanttekening bij die banden, want voor de rest super!!
Trouwens: over die Bridgestones: mijn bandenboer (Lovania) zei dat de Bridgestones niet goed verkopen omdat ze opvallend snel slijten (de invoerder verkoopt bij die klacht nonsens als zouden de bandencentrales die banden nog even moeten laten liggen om ze wat te laten uitharden... Misschien moeten ze een soort bandenkelder aanleggen, kan je Bridgestones van het uitstekende jaar 2005 bestellen of zo...
BMW R 850 R - We don't stop playing because we grow old, we grow old because we stop playing...
-
Relax
Klopt. Rij op PR2 en 'k vind het de beste waar ik ooit op reed. Bandengewijs, vieze geesten...
Dat het m'n eerste 500 km op een motor zijn, is hier waarschijnlijk niet echt irrelevant.
No jokin': BT020 en PR1 vroeger en ik vond die toen ook goed. Nu weet ik wel beter. En er is idd een rolgeluid, maar met zo'n iPod aan, heb je daar geen last van...
Dat het m'n eerste 500 km op een motor zijn, is hier waarschijnlijk niet echt irrelevant.
No jokin': BT020 en PR1 vroeger en ik vond die toen ook goed. Nu weet ik wel beter. En er is idd een rolgeluid, maar met zo'n iPod aan, heb je daar geen last van...
I respect your opinion. But I don't give shit.
-
Iron Gonzo
plaats je die iPod dan op uw ventielletjeRelax schreef:Klopt. Rij op PR2 en 'k vind het de beste waar ik ooit op reed. Bandengewijs, vieze geesten...
TRIUMPH TROPHY SE
TRIUMPH TROPHY SE
BT 21 of PR2
Ik kan hier nog wel iets aan toe voegen. Ik ben met een aantal motormaten in mei 2007 naar Sardinië geweest. Ik met splinternieuwe PR 2's en twee anderen met even zo nieuwe BT21's. Één ervan net als ik op een identieke R1150Rt en éénmaal op een pan european ( oud model ). Na ruim 4000 km met dezelfde snelheid, dezelfde bochten, vrijwel geen verschil in optrekken etc. etc., zagen mijn michelin's er nog een stuk beter uit dan de bridgestones. Met name de slijtage op de wangen van de voorband was zichtbaar veel meer dan bij mijn Michelin PR 2. De achterbanden deden hier niet veel voor onder. Ook daar was zichtbaar verschil. Voor mij is het dus duidelijk. Als het gaat over slijtage winnen de Michelin's.
Renzo,
Honda 400 C 1992, Honda Pacific Coast 1998, BMW R1150RT 2006, R1200 RT LC 2014 / Ebony
2016 Mei Saarland, mei/juni Calabria & Basilicata ( Zuid-Italie), aug/sept Emilia-Romagna & Alpen( Noord-Italie)
Honda 400 C 1992, Honda Pacific Coast 1998, BMW R1150RT 2006, R1200 RT LC 2014 / Ebony
2016 Mei Saarland, mei/juni Calabria & Basilicata ( Zuid-Italie), aug/sept Emilia-Romagna & Alpen( Noord-Italie)
-
VFooR
1 woord...michelin pilot road (het vorige model) of de nieuwe michelin pilot road 2ct. Het vorige model staat gekend voor zijn zeer lange kevensduur (15.000km en meer), maar is npg moeilijk verkrijgbaar.
Continental, bridgestone en metzeler slijten in het algemeen sneller.
Ook bij de sportbanden hebben de michelin pilot sport en michelin pilot power de langste levensduur i.v.m. andere sportieve banden. Ik reed met BT014 (de sportieve variant van de BT020NT) welgeteld 4000 winterkilometers...was nadien rijp voor de vuilbak.
Continental, bridgestone en metzeler slijten in het algemeen sneller.
Ook bij de sportbanden hebben de michelin pilot sport en michelin pilot power de langste levensduur i.v.m. andere sportieve banden. Ik reed met BT014 (de sportieve variant van de BT020NT) welgeteld 4000 winterkilometers...was nadien rijp voor de vuilbak.
R 1100 GS: Full Wilbers, stalen remleidingen, Laser + Chip + K&N + regulator + Nieuwe buizen.
-
VFooR
Die dunlop lijkt me ook de moeite waard. Weet wel dat de vorige sport-toeringbanden van dunlop niet veel soeps waren, maar de test uit motorplus (motorrad) blijkt veelbelovend.
Het proberen waard. Ervaring zal niemand ermee hebben. De roads gaan uit ervaring LANG mee!!!
Het proberen waard. Ervaring zal niemand ermee hebben. De roads gaan uit ervaring LANG mee!!!
R 1100 GS: Full Wilbers, stalen remleidingen, Laser + Chip + K&N + regulator + Nieuwe buizen.
-
Iron Gonzo
staat test in motoren en toerismeasterix schreef:wat te denken van de nieuwe dunlop roadsmart?
gemonteerd op een R1200RT.
zijn er zeer positief over
TRIUMPH TROPHY SE
TRIUMPH TROPHY SE
-
Flat Twin Power
Ik heb momenteel BT 020's liggen op mijn RT 1200. Qua levensduur ben ik heel tevreden. Ik heb nu 10.000 km en ze zijn nog als nieuw. Maar dat is zowat het enige positieve dat ik er over kan zeggen. Over de grip ben ik helemaal niet te spreken en zeker niet in de regen. Ik heb nu al een paar keer een serieus stapje opzij gezet in de regen, zelfs bij een heel matige rijstijl.
Ik denk dat ik zelfs niet ga wachten tot ze versleten zijn en ze er binnenkort ga afgooien voor PR2's
Ik denk dat ik zelfs niet ga wachten tot ze versleten zijn en ze er binnenkort ga afgooien voor PR2's
-
Werner Von C.
- Contacteer:
Ik had op m'n vorige 1100RT ook BT-20's liggen, was zelfs wat Bridgestone-fan geworden totdat ik tijdens enkele regenritten het vertrouwen in de BT20 verloren ben, blijkbaar ben ik niet de enige...
Hun duurzaamheid (=levensduur) was wél dik ok.
Op m'n nieuwe 1200RT liggen Metzeler's, heb daar nog nooit op gereden voordien, het is hélaas nog te vroeg om over dit setje objectieve ervaringen mede te delen wegens nog te weinig mee gereden.
Hun duurzaamheid (=levensduur) was wél dik ok.
Op m'n nieuwe 1200RT liggen Metzeler's, heb daar nog nooit op gereden voordien, het is hélaas nog te vroeg om over dit setje objectieve ervaringen mede te delen wegens nog te weinig mee gereden.
R1200GS Triple Black named Bertha...and a Sym Cruisym 300
-
TonTon
Eigenaardig dat er niemand is die deze banden wil leggen , nochtans uiterst lovende kritieken , prijs zéker concurrentieel , ik had ze erop gelegd voor we vertrokken naar de Vercors , en geloof me ze zijn zéker heel goed in de regen , dat kan ik bevestigen
http://www.demotorsite.be/index.php?opt ... &Itemid=68
-
Flat Twin Power
Ik denk dat de meeste mensen ze niet leggen omdat ze het niet kennen. Onbekend = onbemind. Maar het is een goede tip en het overwegen waard.Arnold schreef:Eigenaardig dat er niemand is die deze banden wil leggen , nochtans uiterst lovende kritieken , prijs zéker concurrentieel , ik had ze erop gelegd voor we vertrokken naar de Vercors , en geloof me ze zijn zéker heel goed in de regen , dat kan ik bevestigen![]()
Ben zeker niet tevreden over de levensduur van de BT 021 voorband na 8500km erdoor gedraaid. En ben zeker geen bochten maniak of limieten rijder, weekendje Vogezen was genoeg om de voorband totaal te verslijten. De voorbanden, vooral zijkant slijten als boter weg
.De achterband is dan nog wel goed voor een paar duizend kilometers. Maar kan je ongestraft combineren met banden of is dit een stomme vraag? bv metzeler voorband bt021 achterband.
Heb altijd al voor-en achterband gelijktijdig vernieuwd, maar als de slijtage zover uit elkaar ligt, is het moeilijk om je moto gelijktijdig op nieuwe rubbers te plaatsen, wat dan financieel niet interessant is, laat staan welk veiligheids-rijgevoel het geeft.
Heb altijd al voor-en achterband gelijktijdig vernieuwd, maar als de slijtage zover uit elkaar ligt, is het moeilijk om je moto gelijktijdig op nieuwe rubbers te plaatsen, wat dan financieel niet interessant is, laat staan welk veiligheids-rijgevoel het geeft.
Ben zeker niet tevreden over de levensduur van de BT 021 voorband na 8500km erdoor gedraaid. En ben zeker geen bochten maniak of limieten rijder, weekendje Vogezen was genoeg om de voorband totaal te verslijten. De voorbanden, vooral zijkant slijten als boter weg
.De achterband is dan nog wel goed voor een paar duizend kilometers. Maar kan je ongestraft combineren met banden of is dit een stomme vraag? bv metzeler voorband bt021 achterband.
-
VFooR
Combineren mag je gerust. Enkel oppassen als je achter een metzeler roadtec Z6 hebt/pirelli diablo of pirelli diablo strade, want deze achterbanden hebben specifiek de voorband nodig van hetzelfe type (heeft te maken met het feit dat de voorband de baan vrij maakt voor de achterband). Al de rest...mixen maar. Heeft weinig tot geen invloed. Je hoofdje maakt er vaak meer problemen van.
Ik rijd btw met conti road attack vooraan en Bt021 achter.
Ik rijd btw met conti road attack vooraan en Bt021 achter.