Doorrijden in de winter
Moderator: GVN
-
mvtk@outlook.com
Doorrijden in de winter
Ook ik ben iemand die op de motor doorrijdt in de winter. Zijn er leden die tips hebben om de motor en de bestuurder beter door de winter te helpen.
Martien
Martien
-
Iron Gonzo
ik ben ook doorrijder
gewoon het wegdek en de weerberichten bekijken.
voor de rest: U aanpassen aan de weersomstandigheden.
meer moet je niet doen
en indien er zout is gestrooid
bij thuiskomst de motor goed afspuiten met koud water voor je hem in de stalling zet
gewoon het wegdek en de weerberichten bekijken.
voor de rest: U aanpassen aan de weersomstandigheden.
meer moet je niet doen
en indien er zout is gestrooid
bij thuiskomst de motor goed afspuiten met koud water voor je hem in de stalling zet
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
rij ook het ganse jaar maar vanaf dat ze met zout beginnen mag mijn gs'ke niemeer mee spelen dan start ik smorgens met de vierwieler..
het zout afspuiten in de vrieskou is ook niet direkt goed voor de motor denk ik, mijne vorige R1150 GS vertoonde serieuze corrosie vanwege het zout dat er blijven aanhangen was.
het zout afspuiten in de vrieskou is ook niet direkt goed voor de motor denk ik, mijne vorige R1150 GS vertoonde serieuze corrosie vanwege het zout dat er blijven aanhangen was.
-
vercauteren franky
Je kan je motor een "winterbehandeling" laten ondergaan bij je dealer (of zelf doen).
Dan spuiten ze er een soort siliconen op die het vuil en zout oppakt maar niet laat doordringen tot op de metalen delen.
Je motor wordt er na een paar ritten helemaal zwart van, maar je moet niet na elke rit het zout van je motor spoelen.
Na de winter er terug afhalen en je motor ziet er terug uit alsof hij nooit de winter heeft meegemaakt.
Dan spuiten ze er een soort siliconen op die het vuil en zout oppakt maar niet laat doordringen tot op de metalen delen.
Je motor wordt er na een paar ritten helemaal zwart van, maar je moet niet na elke rit het zout van je motor spoelen.
Na de winter er terug afhalen en je motor ziet er terug uit alsof hij nooit de winter heeft meegemaakt.
Livin
K1300GT '09
BMW MC VL lid
Rijden en laten rijden!
K1300GT '09
BMW MC VL lid
Rijden en laten rijden!
al het sneeuwt of ijzelt idem dito zoals met wagen...
zachtjes remmen en bij voorkeur op de motor en koppel zachtjes loslaten ... bij sneeuw op koppel rijden en heel zachtjes op- of afgaan...
best spannend je zult geen kou hebben maar eerder zweten
vorig jaar ben ik te Anderlecht vertrokken na een hevige sneeuwbui...
wist zelfs niet of ik de oprit van de snelweg kon oprijden...
op de snelweg sneeuw plassen en alles wat gevaarlijk is...
geconcentreerd rijden, heel voorzichtig zijn, af en toe je sluitspier wat meer aanspannen en na een uurtje thuis.... (ipv 30 minuten)
ben pas echt beginnen genieten als de motor veilig in de garage stond

zachtjes remmen en bij voorkeur op de motor en koppel zachtjes loslaten ... bij sneeuw op koppel rijden en heel zachtjes op- of afgaan...
best spannend je zult geen kou hebben maar eerder zweten
vorig jaar ben ik te Anderlecht vertrokken na een hevige sneeuwbui...
wist zelfs niet of ik de oprit van de snelweg kon oprijden...
op de snelweg sneeuw plassen en alles wat gevaarlijk is...
geconcentreerd rijden, heel voorzichtig zijn, af en toe je sluitspier wat meer aanspannen en na een uurtje thuis.... (ipv 30 minuten)
ben pas echt beginnen genieten als de motor veilig in de garage stond
ride with pride
one-one
gsa 1150
one-one
gsa 1150
-
Willy
Ja, dat afspoelen, vooral als het koud is, brrr. Als je de motorfiets al een tijdje niet meer gewassen hebt komt dat zout niet zo direct op de fiets te zitten, dat scheeltr1150rt schreef:Volledig akkoord met de vorige reacties.
alleen dat afspoelen schiet er telkens over.
Peter
Willy
Laatst gewijzigd door Willy op 02 nov 2007, 16:16, 1 keer totaal gewijzigd.
-
vacaro
- Contacteer:
De Motoren en Toerisme van deze maand is een special over winterrijden.
Een paar verslagen en verschillende tests van kledij en produkten voor de winter,alsook vele tips voor onderhoud en bescherming voor de motor.
Vermits ik nog geen broembroem heb, lees ik alvast er veel over...
Een paar verslagen en verschillende tests van kledij en produkten voor de winter,alsook vele tips voor onderhoud en bescherming voor de motor.
Vermits ik nog geen broembroem heb, lees ik alvast er veel over...
Motorrijden is geen hobby, het is een levenswijze!
Ik verdwaal nooit, ik verken enkel nieuwe wegen!
Genietend op een R1200RT LC.
Ik verdwaal nooit, ik verken enkel nieuwe wegen!
Genietend op een R1200RT LC.
-
Iron Gonzo
die werkt iedere dag tot ong. 20.00uurWingman X schreef:waar is de Jo, die coat zijne moto toch elk jaar?
geduld hebben
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
TRIUMPH TROPHY SE
-
Jo De Paepe
Ik kan nu "eindelijk" 100% genieten van het rijden ........
voor 3 dagen terug naar huis en weeral diezelfde miserie met de helm....
Fog city werkt niet zoals het moet, door het plaatsen ervan is het rubber afsluitstripje versleten en druppelt er water in de helm (BMW helm) etc etc....
dus verplicht een nieuwe helm kopen met pinlock en bij voorkeur Shubert , Arai of BMW ( = Shubert)....
Bij Arai waren alle modellen te klein want kin raakt onderkant helm... ik bij Lievens Mechanics en stel vast dat er maar één soort is nl BMW en dat deze met de pinlock een systeemhelm is hetgeen ik aanvankelijk niet wou ....
Dan toch meer eventjes geluisterd naar het concept van de BMW helm C5, hoe veilig dit systeem is ttz dat bij een valpartij de helm niet open gaat etc etc....en dat de winterrijders er tevreden van zijn.
Aankoop verricht ...475 euro... en eergisteren avond in de gietende regen naar het werk....zaaaaaaaaaaaalig , geen waterinsijpeling en eindelijk een goed zicht zonder aanwaseming.... gisteren morgen de ultieme test...spatregen, rukwinden, hagel, smeltende sneeuw maw geen weer om een hond door te jagen maar wel voor een gs rijder die nu 100% kan genieten zonder nat te worden...
voor dit alles heb ik ...BMW C5 helm, motorpak IXS gorotex, handschoenen IXS en dikke winterhandschoenen BMW, laarzen BMW, regenpak BMW, spatlappen Wunderlich en schermspoiler Touratech.... en zeker een aanrader voor de winterrijders is de fleeze van BMW...wel een dure aankoop (100 euro) maar zeker zijn geld waard..... en natuurlijk n'een 1150 GSA
voor 3 dagen terug naar huis en weeral diezelfde miserie met de helm....
Fog city werkt niet zoals het moet, door het plaatsen ervan is het rubber afsluitstripje versleten en druppelt er water in de helm (BMW helm) etc etc....
dus verplicht een nieuwe helm kopen met pinlock en bij voorkeur Shubert , Arai of BMW ( = Shubert)....
Bij Arai waren alle modellen te klein want kin raakt onderkant helm... ik bij Lievens Mechanics en stel vast dat er maar één soort is nl BMW en dat deze met de pinlock een systeemhelm is hetgeen ik aanvankelijk niet wou ....
Dan toch meer eventjes geluisterd naar het concept van de BMW helm C5, hoe veilig dit systeem is ttz dat bij een valpartij de helm niet open gaat etc etc....en dat de winterrijders er tevreden van zijn.
Aankoop verricht ...475 euro... en eergisteren avond in de gietende regen naar het werk....zaaaaaaaaaaaalig , geen waterinsijpeling en eindelijk een goed zicht zonder aanwaseming.... gisteren morgen de ultieme test...spatregen, rukwinden, hagel, smeltende sneeuw maw geen weer om een hond door te jagen maar wel voor een gs rijder die nu 100% kan genieten zonder nat te worden...
voor dit alles heb ik ...BMW C5 helm, motorpak IXS gorotex, handschoenen IXS en dikke winterhandschoenen BMW, laarzen BMW, regenpak BMW, spatlappen Wunderlich en schermspoiler Touratech.... en zeker een aanrader voor de winterrijders is de fleeze van BMW...wel een dure aankoop (100 euro) maar zeker zijn geld waard..... en natuurlijk n'een 1150 GSA
ride with pride
one-one
gsa 1150
one-one
gsa 1150
Daar ik ook overweeg die te kopen : wat heeft die meer dan andere fleeces?one-one schreef:Ik kan nu "eindelijk" 100% genieten van het rijden ........
I like my bike!!
in de mouwen , borststreek en rug is er in het textiel parafine geplaatst dat de lichaamswarmte behoudt....
heb deze vorig jaar gekocht vooralleer ik naar het Elefantentreffen reed.
Ik had me vooraf bevraagd bij mensen die er reeds eentje hadden en iedereen was er tevreden van... en ik nu ook
heb deze vorig jaar gekocht vooralleer ik naar het Elefantentreffen reed.
Ik had me vooraf bevraagd bij mensen die er reeds eentje hadden en iedereen was er tevreden van... en ik nu ook
ride with pride
one-one
gsa 1150
one-one
gsa 1150
zolang als we maar "content" zijn en genieten doet het er niet toe hoe we rijden en hoe we gekleed zijn...kurt1973 schreef:Of ge koopt u nen RT, zoals de mijne, en ge zit lekker uit de wind, en ge hebt dat allemaal niet nodigZalig masjien, ik blijf er content over, ook (en zeker) in de winter.
Kurt
by the way morgen geven ze dus PRACHTIG weer
ride with pride
one-one
gsa 1150
one-one
gsa 1150