korte trips in Z-Engeland
Moderator: GVN
Forumregels
Indien u uw reisverslag na verloop van tijd gearchiveerd wil zien in het "Reisverslagen Forum", stuur een PB naar een moderator.!
Indien u uw reisverslag na verloop van tijd gearchiveerd wil zien in het "Reisverslagen Forum", stuur een PB naar een moderator.!
-
lucsa
- Contacteer:
korte trips in Z-Engeland
Naast verschillende grote reizen in de UK, gingen we reeds verschillende keren de plas over voor een kort verblijf in The New Forest.
Op onderstaande site vind je een overzicht van de verschillende plaatsen die we bezocht hebben tijdens het verblijf daar, alsook wat we bezochten tijdens de heen- en terugreis.
De pagina wordt nog aangevuld.
http://lucsa1.be/korte.trips/new.forest.htm
Op onderstaande site vind je een overzicht van de verschillende plaatsen die we bezocht hebben tijdens het verblijf daar, alsook wat we bezochten tijdens de heen- en terugreis.
http://lucsa1.be/korte.trips/new.forest.htm
Idd,GVN schreef:Mooi naslagwerk !:
Weer dik in orde van Lucsa.
Als aanvulling mss nog Tyneham, en worbarrow bay vermelden. Het dorp en die baai werden in 1943 ontruimd en als militair gebied ingelijfd.
Groetjes Rudy

Corfe Castle

Tussen Corfe Castle en Lulworth Cove

Tyneham

Worbarrow Bay

Lulworth Cove
Ooow, sorry. Was op het verkeerde been gezet door de (B) achter Tielt. Wordt hier heel vaak gehanteerd met als bedoeling "Tielt in Brabant".lucsa schreef:
kom uit het W-Vlaamse Tielt.
Maar je site blijft even mooi hoor !
Nel mezzo del cammin di nostra vita...
R1250 RT 2021, Alpin weiss - R1100S Boxercup Randy Mamola
R1250 RT 2021, Alpin weiss - R1100S Boxercup Randy Mamola
Héél mooi gedaan, maar ik had stiekem ook op enkele kant en klare routes gehoopt 
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !
Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.
to WimLT's little second-hand motorshop
Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.
to WimLT's little second-hand motorshop

-
Jo De Paepe
Naast verschillende grote reizen in de UK, gingen we reeds verschillende keren de plas over voor een kort verblijf in The New Forest.
Very beautifull, Luc
Doet me terug watertanden om deze streek die ik in juni bezocht nog eens over te doen.
Greatz P@ul

-
lucsa
- Contacteer:
Na 15 bezoeken aan The New Forest gaan we er nog steeds terug met plezier.P@ul schreef:
Very beautifull, Luc
Doet me terug watertanden om deze streek die ik in juni bezocht nog eens over te doen.
Greatz P@ul
Alles werd bezocht tijdens verschillende trips.BiemeRT schreef:Héél mooi gedaan, maar ik had stiekem ook op enkele kant en klare routes gehoopt
Als je kiest voor de B-wegen en/of A-wegen met 3 cijfers, heb je meestal de mooiste baantjes.
-
lucsa
- Contacteer:
Re:
Rudy, nog een vraagje, kan je tijdens de week het dorpje Tyneham bezoeken?rudylexus schreef:Idd,GVN schreef:Mooi naslagwerk !:
Weer dik in orde van Lucsa.
Als aanvulling mss nog Tyneham, en worbarrow bay vermelden. Het dorp en die baai werden in 1943 ontruimd en als militair gebied ingelijfd.
Groetjes Rudy
Volgens volgende site kan je het enkel tijdens de weekends bezoeken in mei.
Wij zijn daar (Isle of purbeck) op dinsdag 13 mei.
http://www.isleofpurbeck.com/tyneham.html
Re: Re:
Best mogelijk,lucsa schreef:Volgens volgende site kan je het enkel tijdens de weekends bezoeken in mei
Dat is namelijk nog altijd militair domein.
Juist achterom corfe castle, afslaan naar links, Tyneham road.
Daar kom je wel een ijzeren poort tegen, wij waren er in augustus, en toen stond die stond open.
Groetjes Rudy
-
lucsa
- Contacteer:
De weg tussen Corfe Castle en East Lulworth hebben we enkele jaren terug deels gereden toen werudylexus schreef:Best mogelijk,
Dat is namelijk nog altijd militair domein.
Juist achterom corfe castle, afslaan naar links, Tyneham road.
Daar kom je wel een ijzeren poort tegen, wij waren er in augustus, en toen stond die stond open.
Groetjes Rudy
Kimmeridge hadden bezocht. Toen hoorden we af ee toe luide knallen en zagen in de verte rookpluimen,
maar de weg was open. Zullen deze keer uit de richting van East Lulworth komen en zien of we door mogen of niet.
Willen daar in de buurt ook nog deze bekijken.http://www.follytowers.com/creechtxt.html
Follytowers,lucsa schreef:http://www.follytowers.com/creechtxt.html
Hi hi, de naam alleen al.
In Swanage staat er ook een eigenaardige toren.
Ik heb me ooit laten wijsmaken, dat die toren, evenals de globe, eigenlijk afkomstig zijn van Londen.
Die zouden meegekomen zijn als ballast, in de schepen die op de heenreis purbeck marble naar Londen brachten.
Groetjes Rudy