Witte Geest

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW F-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Jurgen452431137

Witte Geest

Bericht door Jurgen452431137 »

Zo nu en dan trek ik erop uit met mijn fiets. Ik hou ervan om met een propere fiets rond te rijden. Mijn ketting, tandwielen en schakelapparaat worden extra verzorgd. Om mijn ketting te kuisen gebruik ik white spirit en een verfborstel. Het vuil komt er zeer goed af en de ketting blinkt na de behandeling. Het smeren gebeurt met een teflonspray.

Nu stel ik mij de vraag als ik voor het schoonmaken van de ketting van de F650GS ook white spirit mag gebruiken. Ik heb mij laten wijsmaken dat de O-ringen daar in feite geen deugd van hebben.

White spirit is qua prijs te doen en bijna overal verkrijgbaar.

Iemand met ervaring???
Hang tough!
John
Contacteer:

Bericht door John »

Een fietsketting is GEEN motorketting! Rubber wordt aangetast door white spirit. Diesel of huisbrandolie/mazout is nog slechter door de nog tragere droging. Benzine is denk ik beter aangewezen omdat het snel verdampt. Best is denk ik van direct na het ontvetten het boeltje droog te blazen met een compressor.
Iron Gonzo

Bericht door Iron Gonzo »

voor motoren bestaat er kettingcleaner

Afbeelding
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
Eddy-K12

Witte geest

Bericht door Eddy-K12 »

Petrol
K1200RS
John
Contacteer:

Re: Witte geest

Bericht door John »

Eddy-K12 schreef:Petrol
Tast ook rubber aan :wink:
Chris Wils

Witte Geest

Bericht door Chris Wils »

In 2003 was ik 3 maanden in Amerika (met m,n Harley), daar ik ook lid ben van de BMW club Amerika(BMWMOA) ben ik in Arkansas naar een treffen geweest van The Chain Gang (F 650 club) We hebben het daar gehad over kettingen smeren, en de voorzitter van de cub Steve Johnson had de ideale oplossing, bij elke tweede tankbeurt smeer uw ketting met vesnellingsbakolie van een automatische versnellingsbak, de olie is zo dun dat wanneer ge vertrekt het er direct afvliegt, en ook het vuil vliegt er mee af,resultaat:45.000 miles met een ketting en een setje tandwielen.Als ge het niet gelooft zoek eens naar hun website, en vraag het aan Steve zelf,doe hem dan ook de groeten van die Belg die op hun treffen was in het Qeen Wilhelmina state park in Mena in September 2003.
Groetjes.
Chris.
Weet er iemand een adres in Belgie, Nederland of Duitsland, waar ik posters kan kopen van BMW boxer motoren uit de jaren 70 en 80? om op te sturen naar een BMW shop in Melbourne, Australie.
kris K1200LT

Bericht door kris K1200LT »

Mijn eerste ketting op mijn Dakar heeft indertijd geen 10000km gehaald, ondanks minitieus reinigen en smeren ...
Ik denk inderdaad dat petroleum (daar werd ie regelmatig mee gekuist ) géén deugd doet aan de ketting ... :roll: :roll:

Ik rij nu terug met een cardan ... jongens toch, waarom monteren ze dat niet op alle motoren ? :grin: :grin: :grin:
Raketman
Contacteer:

Bericht door Raketman »

kris K1200RS schreef: Ik rij nu terug met een cardan ... jongens toch, waarom monteren ze dat niet op alle motoren ? :grin: :grin: :grin:
Omdat er ook mensen zijn die zonder brokken willen rijden ?

8-)
Nil volentibus arduum
Loete

Bericht door Loete »

Bij ons op 't werk reinigen we stukken met shell-sol.
O-ringen en al.

Zou dat geen goed reinigings middel zijn voor de ketting ? :-?
Plaats reactie