r1200cl... bevindingen
Moderator: GVN
r1200cl... bevindingen
Ik zit sterk met de gedachte te spelen dat mijn volgende beest wel eens een r1200cl zou kunnen worden...
Smaken verschillen, maar de looks spreken MIJ aan... en dat is toch wat telt... een motor die je ZELF graag ziet.
Iemand feed-back... zowel positief als negatief?
Smaken verschillen, maar de looks spreken MIJ aan... en dat is toch wat telt... een motor die je ZELF graag ziet.
Iemand feed-back... zowel positief als negatief?
Ik heb er twee gezien in Borzée, het is echt wel iets apart.
de bereiders waren er zeer tevreden over, en de ene deed er zeer lange reizen mee. Hij kloeg er niet over, en zijn madam zeker niet, want die zat supergoed in hare zetel achteraan.
Maken ze deze nog nieuw, of moet je dan op de tweedehands markt zoeken?
de bereiders waren er zeer tevreden over, en de ene deed er zeer lange reizen mee. Hij kloeg er niet over, en zijn madam zeker niet, want die zat supergoed in hare zetel achteraan.
Maken ze deze nog nieuw, of moet je dan op de tweedehands markt zoeken?
't vollek va Gùùk red ùùk........
ECM staat voor Ex-cruise-me (zoals insiders al weten).
Je zou dus zeggen dat ik wat van zou mogen zeggen..
Ik heb 73000 in 3,5 jaar tijd op een cruiser gereden.
Rij eigenschappen zijn gewoon lekker / layed back. Maar tov een LT; verwacht ongeveer 1/3e van het vermogen ! De C is ietwat underpowered.
De CL vindt ik qua uiterlijk juist niet zo fraai. Dus zou ik eerder voor een gewone C gaan maar dan wel met comfort seat.
Heeeeeel veel info kun je vinden op http://www.R1200C.de
Ik zou zeggen: Maak met de madam eens een proefrit.
Je zou dus zeggen dat ik wat van zou mogen zeggen..
Ik heb 73000 in 3,5 jaar tijd op een cruiser gereden.
Rij eigenschappen zijn gewoon lekker / layed back. Maar tov een LT; verwacht ongeveer 1/3e van het vermogen ! De C is ietwat underpowered.
De CL vindt ik qua uiterlijk juist niet zo fraai. Dus zou ik eerder voor een gewone C gaan maar dan wel met comfort seat.
Heeeeeel veel info kun je vinden op http://www.R1200C.de
Ik zou zeggen: Maak met de madam eens een proefrit.
... over vermogen heb ik zo m'n eigen mening...
Je hebt 100pk en gebruikt er daglijks misschien net de helft van.
De C mist dan weer de topcase... die madam toch fundamenteel vindt voor een lekker rit. Het geeft onze dames een 'vals' gevoel van veiligheid... doch is daarbij wel praktisch om het een en ander mee te zeulen op je 'cruise-rit'.
Om nadien dan toch een topcase proberen te instaleren op een C... en die dan steeds te laten staan... kan je mijns inziens beter direct voor de CL gaan?
Je hebt 100pk en gebruikt er daglijks misschien net de helft van.
De C mist dan weer de topcase... die madam toch fundamenteel vindt voor een lekker rit. Het geeft onze dames een 'vals' gevoel van veiligheid... doch is daarbij wel praktisch om het een en ander mee te zeulen op je 'cruise-rit'.
Om nadien dan toch een topcase proberen te instaleren op een C... en die dan steeds te laten staan... kan je mijns inziens beter direct voor de CL gaan?
Ik rij al een tijdje rond met mijn cl (ongeveer 16000 km ondertussen), en hij bevalt mij uitstekend.
Buiten een rammelende remschijf achteraan (vervangen in garantie en weeral aan het rammelen) en een kapot kofferslotsysteem die apart niet te vervangen is en dus en totaal nieuw kofferdeksel geworden is (650 euro) heb ik geen verdere problemen ondervonden.
Power voor mij meer dan voldoende om aan legale snelheden rond te toeren.
verder voor mij een heerlijke motor, ik vind hem mooi, maar smaken kunnen verschillen nietwaar?
Buiten een rammelende remschijf achteraan (vervangen in garantie en weeral aan het rammelen) en een kapot kofferslotsysteem die apart niet te vervangen is en dus en totaal nieuw kofferdeksel geworden is (650 euro) heb ik geen verdere problemen ondervonden.
Power voor mij meer dan voldoende om aan legale snelheden rond te toeren.
verder voor mij een heerlijke motor, ik vind hem mooi, maar smaken kunnen verschillen nietwaar?
-
JüRgen
- Moderator
- Contacteer:
Ik denk dat je het comfort van een K1200LT nergens zal kunnen evenaren, maar als je een boxer motor zoekt, dan kan een RT een goede oplossing zijn, toch zeker qua comfort duo..
Als je eerder voor chopper looks wil gaan, dan lijkt me een R1200CL een leuke motor, diegene die ik ken, hebben er ook een dijk van een motor aan, geen klachten
Als je eerder voor chopper looks wil gaan, dan lijkt me een R1200CL een leuke motor, diegene die ik ken, hebben er ook een dijk van een motor aan, geen klachten
R1200RT Ostragrau 2010 / E70 Saphirschwarz 2009 / E87 Havana 2007
Secretaris BMW Motor Club Vlaanderen
Beheerder BMW Motor Club Vlaanderen forum

-
JüRgen
- Moderator
- Contacteer:
Het moge duidelijk zijn dat de C en CL nooit een hoogvlieger waren in België. In de USA was het een beter succes, maar over het algemeen heeft BMW ingezien dat voor hun deze kant van de markt niet hun "pakkie-an" was.
De meesten werden gekocht als "zomer-motor", met de open helm, airflow of demin kledingsset en hebben dus zoals je zegt, heel weinig kilometers. Slechts enkelen gebruikten hem dagelijks.
De meesten werden gekocht als "zomer-motor", met de open helm, airflow of demin kledingsset en hebben dus zoals je zegt, heel weinig kilometers. Slechts enkelen gebruikten hem dagelijks.

R1200C bevindingen
Ik rijd nu al dik 3 jaar dagelijks met m'n tweedehands gekochte R1200C ('97) en het bevalt me nog steeds even goed als de eerste dag.
Over power en zo, geen klagen, als je écht wil kan je het beestje ook eens stevig de sporen geven
, maar als je die rijstijl wil aanhouden dan zoek je toch geen Cruiser hé. Wegligging en bochtengedrag zijn goed. wat (bij mijn exemplaar, en de meeste van de Cruisers) een écht negatief punt is, is de kwaliteit van chroom. Het probleem met de rammelende achterremschijf heb ik ook gehad, nieuwe schijf erop en nu 40k km verder nog steeds ok. Velen hebben idd een C om enkel in de zomer een toerke mee te fietsen en daarna een dag te poetsen voor hij weer in de garage verdwijnt, ik denk soms dat er zijn die hem in hun living zetten. Als je der dagelijks mee door weer en wind, ook in de winter op pad bent dan heeft dat nefaste gevolgen, de chroom bladdert eraf waar je erop staat te kijken. Het is ook mijn ervaring dat je met zo'n Cruiser nergens bijhoort
. In BMW-middens voel ik me toch een vreemde eend, 't is daar vaak of een GS of een R of RT .... maar een Cruiser.. da's een experimentje geweest en ... Maar zoals je zelf zegt, je moet het ZELF een mooie moto vinden. De boom in met wat anderen ervan vinden. 
R1200C... zoveel beter dan Prozac !
-
Iron Gonzo

als ik die foto zo bekijk zal uw groote niet echt ideaal zijn voor een CL
die zijn kniën zitten al bijna tegen zijn ellebogen
Laatst gewijzigd door Iron Gonzo op 04 nov 2007, 22:58, 1 keer totaal gewijzigd.
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
Chroom was inderdaad een groot probleem bij de cruisers. Maar dan hebben we het over de chromen spaakvelgen, de spiegels en de handrail bij de comfort seat.
Allemaal op de oude cruiser
De CL heeft dat allemaal heel anders, dus zal geen probleem zijn..
Maar "try before you buy" zou ik zeker doen!
En weinig KM's : Daar is het een cruiser voor
Allemaal op de oude cruiser
De CL heeft dat allemaal heel anders, dus zal geen probleem zijn..
Maar "try before you buy" zou ik zeker doen!
En weinig KM's : Daar is het een cruiser voor
-
Triker
-
Werner Von C.
- Contacteer:
Hoe meer ik ze zie hoe meer ik ze apprecieer...alléén al het feit dat jij ooit naast mij zou staan aan het rode licht (stoppen bij groen zou dom zijn) op zulk een ding, zou wel errrg goed zijn voor m'n zelfvertrouwen...de schone en het beest weet-je-wel...

R1200GS Triple Black named Bertha...and a Sym Cruisym 300
-
JüRgen
- Moderator
- Contacteer:
Wisselstukken enzo zijn bij BMW geen probleem, ze hebben bijvoorbeeld vandaag nog altijd alle stukken van alle na-oorlogse modellen, dus ik denk dat je daar geen problemen mee hebt.

Hallo,
Bedankt GONZO voor het posten van onze foto
,het lijkt niet confortabel maar ik kan je verzekeren dat ik met mijn 1.80m er beter op zit als mijn vorige(R1150RT)heb reeds 52000km.
Voor de rammelende achterremschijf heb ik een goedkope oplossing die ook voor een K1200LT van toepassing is,heb dit trouwens reeds vroeger gepost.

Groeten
Johny
Bedankt GONZO voor het posten van onze foto
Voor de rammelende achterremschijf heb ik een goedkope oplossing die ook voor een K1200LT van toepassing is,heb dit trouwens reeds vroeger gepost.

Groeten
Johny
-
Iron Gonzo
JH = + 2meter (als ik mij niet vergis )
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
TRIUMPH TROPHY SE
... -2 meter.... (maar je bent er niet ver van
)
Heb vandaag gaan proef-zitten- bij de verkoper... en ja... er is heel wat meer plaats op dan je op het eerste zicht zou zeggen.
De zithoogte is 74cm tegenover 80 (hoogste stand zadel) op m'n Lt.. doch je zithouding is totaal anders, de highwaysteps geven je een goed gevoel en m'n benen zitten lekker.
Goeie zithouding dus. Wegens het late uur nog geen testrit kunnen doen, maar dat zal zeker gebeuren eerstweeks.
De enige bedenking is nog (maar dat weet ik pas na een rit) is de airflow die onder het scherm en de windbrakers door komen, waardoor ik vrees op een naked te belanden.... maar dat zien we wel tijdens een ritje.
Voorlopig nog niks definitiefs beslist...
(ene.. eerst nog de Lt proberen te verkopen natuurlijk...
Heb vandaag gaan proef-zitten- bij de verkoper... en ja... er is heel wat meer plaats op dan je op het eerste zicht zou zeggen.
De zithoogte is 74cm tegenover 80 (hoogste stand zadel) op m'n Lt.. doch je zithouding is totaal anders, de highwaysteps geven je een goed gevoel en m'n benen zitten lekker.
Goeie zithouding dus. Wegens het late uur nog geen testrit kunnen doen, maar dat zal zeker gebeuren eerstweeks.
De enige bedenking is nog (maar dat weet ik pas na een rit) is de airflow die onder het scherm en de windbrakers door komen, waardoor ik vrees op een naked te belanden.... maar dat zien we wel tijdens een ritje.
Voorlopig nog niks definitiefs beslist...
(ene.. eerst nog de Lt proberen te verkopen natuurlijk...
knappe foto zeg... precies George Clooney met zijn vamp in Oceans Twelve...Johny schreef:Hallo,
Bedankt GONZO voor het posten van onze foto,het lijkt niet confortabel maar ik kan je verzekeren dat ik met mijn 1.80m er beter op zit als mijn vorige(R1150RT)heb reeds 52000km.
Groeten
Johny
Harley Davidson FLHTCU - Harley Davidson FXSTC
-
Consigliori Wim
- Contacteer:
Ik ben bij BMW terechtgekomen door de 1200C ( Independent ), -op een receptie bij mijn BMW autodealer stond er één, net de periode toen ik begon uit te kijken om een motor te kopen- vond dat een heel knappe motor met goede looks, maar heb die uiteindelijk niet gekocht en gegaan voor de R1150R indertijd.
Waarom ? Omdat de 1200C ( niet de CL) me toch minder geschikt leek voor dagelijks gebruik, en een beetje underpowered was.
Waarom ? Omdat de 1200C ( niet de CL) me toch minder geschikt leek voor dagelijks gebruik, en een beetje underpowered was.