BMW-batterijlader
Moderator: GVN
BMW-batterijlader
Defect of niet ?
Zoniet, graag wat raad
De laatste tijd wanneer ik de Bmw-batterijlader aansluit op de canbus stel ik het volgende vast :
Groene LED POWER licht op : het toestel is op het net aangesloten
Rode Led 0 licht op : accu is aangesloten, het toestel bevindt zich in de hoofdlaadmodus.
Normaal gezien ondergaat de aangesloten accu dan een test en de laadtoestand wordt bepaald. Deze wordt dan door één van de vier leds aangeduid. Uit ervaring weet ik dat dit lange tijd kan duren maar de laatste tijd wordt er na ongeveer een half uur niets meer aangeduid over de laadtoestand van de batterij, enkel de Power Led blijft branden.
In de hanleiding kan ik hierover niets terugvinden.
Is er iemand die mij hier wat uitleg kan over geven ?
Alvast bedankt
Zoniet, graag wat raad
De laatste tijd wanneer ik de Bmw-batterijlader aansluit op de canbus stel ik het volgende vast :
Groene LED POWER licht op : het toestel is op het net aangesloten
Rode Led 0 licht op : accu is aangesloten, het toestel bevindt zich in de hoofdlaadmodus.
Normaal gezien ondergaat de aangesloten accu dan een test en de laadtoestand wordt bepaald. Deze wordt dan door één van de vier leds aangeduid. Uit ervaring weet ik dat dit lange tijd kan duren maar de laatste tijd wordt er na ongeveer een half uur niets meer aangeduid over de laadtoestand van de batterij, enkel de Power Led blijft branden.
In de hanleiding kan ik hierover niets terugvinden.
Is er iemand die mij hier wat uitleg kan over geven ?
Alvast bedankt
-
Werner Von C.
- Contacteer:
Het gaat hier om een Gel-accu van ongeveer 2 jaar.
Motor (K1200R) start zonder probleem en van den eerste keer
Volgens mij ligt het probleem ergens met de elektronica.
Dit las ik zopas in de handleiding van de moto :
De elektronica van de motorfiets herkent, wanneer de accu volledig is opgeladen. In dit geval wordt de contactdoos uitgeschakeld.
Kan dit misschien de reden zijn waarom de laadleds op de batterijlader niet branden ?
Alvast bedankt
Greetz
Motor (K1200R) start zonder probleem en van den eerste keer
Volgens mij ligt het probleem ergens met de elektronica.
Dit las ik zopas in de handleiding van de moto :
De elektronica van de motorfiets herkent, wanneer de accu volledig is opgeladen. In dit geval wordt de contactdoos uitgeschakeld.
Kan dit misschien de reden zijn waarom de laadleds op de batterijlader niet branden ?
Alvast bedankt
Greetz
-
Werner Von C.
- Contacteer:
Kan best wel eens zo zijn.De elektronica van de motorfiets herkent, wanneer de accu volledig is opgeladen. In dit geval wordt de contactdoos uitgeschakeld.
Neem de proef op de som, verbruik ne keer wat jus en slaat dan je lader opnieuw aan, dan zou ie moeten bijladen
R1200GS Triple Black named Bertha...and a Sym Cruisym 300
Re: BMW-batterijlader
Vandaag eens mijne oude blauwe acculader van BMW aangesloten op de K. Na een kwartier en op 20 min. flitste het groen lampje een fractie van een seconde op. Voor de rest bleef het groen lampje zwak branden.
Zou het kunnen dat de oude acculader wel word herkend?
Ik veronderstel dat als de canbus de lader uitschakeld ofwel het rode lampje gaat branden ofwel het groene hevig, of ben ik verkeerd!
Zou het kunnen dat de oude acculader wel word herkend?
Ik veronderstel dat als de canbus de lader uitschakeld ofwel het rode lampje gaat branden ofwel het groene hevig, of ben ik verkeerd!
My Bike, My Passion
R850R, 1997, 76000 km.
R1150RT, 2004, 57000 km.
K1300GT, 2009, 38000 km.
R850R, 1997, 76000 km.
R1150RT, 2004, 57000 km.
K1300GT, 2009, 38000 km.
-
moh_fan
- Contacteer:
Die ouwe blauwe gaat niet werken op een CanBus-fiets...Vanguard schreef:Vandaag eens mijne oude blauwe acculader van BMW aangesloten op de K.
... mits direct op de accu aangesloten natuurlijk.
Als je een druppellader (zoals bvb optimate) rechtstreeks op de batterij aansluit, riskeer je dan niet dat
de elektronica zoals BC gaat flippen ?
de elektronica zoals BC gaat flippen ?
Neen
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !
Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.
to WimLT's little second-hand motorshop
Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.
to WimLT's little second-hand motorshop

Zelfde probleem gehad.
gewoon slecht kontakt tussen lader en canbus..(verbindingsstekker)
GR..M..
gewoon slecht kontakt tussen lader en canbus..(verbindingsstekker)
GR..M..