Even voorstellen...
Moderator: GVN
even voorstellen
Dag luitjes,
Mijn naam is Bart, en ik ben nieuw bij het forum. Ik ben 48 jaar en kom uit Zutphen, da's dus buiten de grenzen en vind het forum erg interessant om te bezoeken.
Ik ben sinds kort in het bezit van een R100RT, een plaatje! Technisch gezien moet er alleen een nieuwe koppelling in. Dat doe ik over een paar maandjes als ik meer gewend ben aan mijn machine. Mogelijk kom ik nog wat andere dingen tegen die dan gerapareerd moeten.
Wat kun je heerlijk bochtjes draaien met zo'n motor, vooral vanaf Deventer naar Zwolle over de westoever van de IJssel: wow, wat een dijk!
Het prachtige vind ik dat er geen motormanagement in zit, en geen ingewikkeld darmenstelsel aan electra. Volgens de vorige eigenaar kun je met het boordgereedschap (bijna) alle onderhoud doen en veel reparaties.
Ik zoek nog het werkplaatshandboek. In Wijhe, aan de IJssel , een prachtig zaakje gevonden die alleen in oude motoren doet, echt relaxte zaak met een paar rotten in het vak. Daar hadden ze het werkplaatshandboek ook niet meer. Afijn, als iemand een tip heeft....
Verder lees ik op het forum dat velen van jullie allemaal nieuwere modellen hebben, of lees ik dan de verkeerde pagina's.
Mijn naam is Bart, en ik ben nieuw bij het forum. Ik ben 48 jaar en kom uit Zutphen, da's dus buiten de grenzen en vind het forum erg interessant om te bezoeken.
Ik ben sinds kort in het bezit van een R100RT, een plaatje! Technisch gezien moet er alleen een nieuwe koppelling in. Dat doe ik over een paar maandjes als ik meer gewend ben aan mijn machine. Mogelijk kom ik nog wat andere dingen tegen die dan gerapareerd moeten.
Wat kun je heerlijk bochtjes draaien met zo'n motor, vooral vanaf Deventer naar Zwolle over de westoever van de IJssel: wow, wat een dijk!
Het prachtige vind ik dat er geen motormanagement in zit, en geen ingewikkeld darmenstelsel aan electra. Volgens de vorige eigenaar kun je met het boordgereedschap (bijna) alle onderhoud doen en veel reparaties.
Ik zoek nog het werkplaatshandboek. In Wijhe, aan de IJssel , een prachtig zaakje gevonden die alleen in oude motoren doet, echt relaxte zaak met een paar rotten in het vak. Daar hadden ze het werkplaatshandboek ook niet meer. Afijn, als iemand een tip heeft....
Verder lees ik op het forum dat velen van jullie allemaal nieuwere modellen hebben, of lees ik dan de verkeerde pagina's.
Bart, BMW R100RT '92
-
Iron Gonzo
- Berichten: 9612
- Lid geworden op: 28 sep 2004, 21:36
welkom op het forum Bart
ik ken zutphen van vroeger
MC stroont (met 1 o ) was toen een clubje daar
weet niet of het nog bestaat.
ik kan U aan zo een werkplaatshandboek helpen op CD-rom
intresse stuur Pm
dan spreken we af
ik ken zutphen van vroeger
MC stroont (met 1 o ) was toen een clubje daar
weet niet of het nog bestaat.
ik kan U aan zo een werkplaatshandboek helpen op CD-rom
intresse stuur Pm
dan spreken we af
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
-
GSrijder
- Berichten: 2330
- Lid geworden op: 28 mei 2007, 10:42
- Woonplaats: 9200
- Locatie: Dendermonde
- Contacteer:
Serieus steekske onder waterSn@pPy*GS schreef:Welkom Bart !! Veel beemer en forum plezier ...![]()
Hebt sjans ..... tis net wapenstilstand -))vind het forum erg interessant om te bezoeken.
Some people learn to ride a GS, others are born to !!
You never waste one hour of your life if you spent it on the saddle of your GS
You never waste one hour of your life if you spent it on the saddle of your GS
effe voorstellen
Hoi BMW riders,
'k wil me effe voorstellen omdat het de eerste maal is dat ik me hier aanmeld. (beoogde eerst de naam Jempy, maar die was reeds in gebruik).
Ben woonachtig in Beringen en heb me pas een R80RT (1990) aangeschaft waar ik nog wel wat sleutelwerk aan heb.
Eenmaal aan het bollen zal ik me beperken tot wat ritjes rond de kerktoren (bij wijze van te leren he).
De enige ervaring welke ik heb is rustig rondpruttelen met een Gillet van 1951. Ge kent dat wel he; veel lawaai en geen snelheid (80 is de max). Rechts schakelen en links remmen. Zal dus een hele aanpassing worden.
In ieder geval zal 'k wel regelmatig op het forum komen kijken omdat er toch wel wat interessante info op te vinden is.
Zo... aan iedereen nog het beste en mss tot ooit.
Grts, Jempy
'k wil me effe voorstellen omdat het de eerste maal is dat ik me hier aanmeld. (beoogde eerst de naam Jempy, maar die was reeds in gebruik).
Ben woonachtig in Beringen en heb me pas een R80RT (1990) aangeschaft waar ik nog wel wat sleutelwerk aan heb.
Eenmaal aan het bollen zal ik me beperken tot wat ritjes rond de kerktoren (bij wijze van te leren he).
De enige ervaring welke ik heb is rustig rondpruttelen met een Gillet van 1951. Ge kent dat wel he; veel lawaai en geen snelheid (80 is de max). Rechts schakelen en links remmen. Zal dus een hele aanpassing worden.
In ieder geval zal 'k wel regelmatig op het forum komen kijken omdat er toch wel wat interessante info op te vinden is.
Zo... aan iedereen nog het beste en mss tot ooit.
Grts, Jempy
even voorstellen
Hallo,
Mijn naam is Ludo, ik volg al geruime tijd dit forum maar het is de eerste maal dat ik effectief een bericht plaats. Ik ben 49 jaar en woon te Aalter.
Na Suzuki, Yamaha en Honda ervaringen heb ik mij, na een "moto-loze" periode van 12 jaar, begin dit jaar een BMW R1150RT aangeschaft. Het was effe wennen na al die tijd maar mijn boxer heeft mij ondertussen al ettelijke heerlijke kilometers rijplezier verschaft.
Groetjes en tot "forums"
Ludo
Mijn naam is Ludo, ik volg al geruime tijd dit forum maar het is de eerste maal dat ik effectief een bericht plaats. Ik ben 49 jaar en woon te Aalter.
Na Suzuki, Yamaha en Honda ervaringen heb ik mij, na een "moto-loze" periode van 12 jaar, begin dit jaar een BMW R1150RT aangeschaft. Het was effe wennen na al die tijd maar mijn boxer heeft mij ondertussen al ettelijke heerlijke kilometers rijplezier verschaft.
Groetjes en tot "forums"
Ludo
nieuwe op het forum
Hoi iedereen,
ik ben luc en wonende te Massemen, dit is een deelgemeente van wetteren, sinds kort ben ik de eigenaar van een rt1100. ik zal dikwijls op dit forum te vinden zijn.
groeten,
Luc
ik ben luc en wonende te Massemen, dit is een deelgemeente van wetteren, sinds kort ben ik de eigenaar van een rt1100. ik zal dikwijls op dit forum te vinden zijn.
groeten,
Luc
Dag iedereen ,
mijn naam is Youri en ik ben 38 jaar. Ik ben woonachtig te Heist-Op-Den-Berg.
Na een paar fireblades versleten te hebben heb ik in 2004 mijn eerste 1200Gs gekocht.
Was er zeer tevreden over, maar een dame die naar links wou afslaan besliste er anders over. Gevolg ,augustus 2006, GS nog ongeveer 80 cm lang.
Kon het rijden niet laten en een maand later heb ik me dan maar een nieuwe
K1200R aangeschaft.
Heb er juist een Remus Hexacone laten opplaatsen en ben er zeer tevreden over mijn K1200R.
Ik rij ongeveer 20.000 km /jaar.
Voor de rest wens ik iedereen het beste toe en veel rijplezier.
Tot hoors.
mijn naam is Youri en ik ben 38 jaar. Ik ben woonachtig te Heist-Op-Den-Berg.
Na een paar fireblades versleten te hebben heb ik in 2004 mijn eerste 1200Gs gekocht.
Was er zeer tevreden over, maar een dame die naar links wou afslaan besliste er anders over. Gevolg ,augustus 2006, GS nog ongeveer 80 cm lang.
Kon het rijden niet laten en een maand later heb ik me dan maar een nieuwe
K1200R aangeschaft.
Heb er juist een Remus Hexacone laten opplaatsen en ben er zeer tevreden over mijn K1200R.
Ik rij ongeveer 20.000 km /jaar.
Voor de rest wens ik iedereen het beste toe en veel rijplezier.
Tot hoors.
nieuw
Hallo,
Ik ben 52, woon in Limburg en reed met een R80R uit '93.
Ik heb mij vorige week een tweedehands R1150 GS aangeschaft, heb al dadelijk een vraag, nl. op deze motor zit een Laser uitlaat met Y- stuk, klopt het dat er in het buitenland, met name in Duitsland problemen kunnen verwacht worden bij controle door de politie?
groeten aan allen
Ik ben 52, woon in Limburg en reed met een R80R uit '93.
Ik heb mij vorige week een tweedehands R1150 GS aangeschaft, heb al dadelijk een vraag, nl. op deze motor zit een Laser uitlaat met Y- stuk, klopt het dat er in het buitenland, met name in Duitsland problemen kunnen verwacht worden bij controle door de politie?
groeten aan allen
-
patrick vanolst
Even voorstellen
Beste BMW rijders ik ben patrick vanolst ,naast de zware werkweek is moto rijden mijn hobby !! heb een R1100R
gekocht bij motocare waar ik zeer tevreden van ben ,dus we wachten weer op mooi weer !!
gekocht bij motocare waar ik zeer tevreden van ben ,dus we wachten weer op mooi weer !!
Hallo,
Ik ben Mark, 32 jaar, woon in Eersel (NL). Ben sinds Mei dit jaar eigenaar van een 1150GS uit 2000. Na in 2004 pas mijn rijbewijsgehaald te hebben ben ik via een Kawa ZZR 600 en een Suzuki Bandit 600 overgestapt op een BMW.
Wij rijden ca. 10.000 per jaar en zochten iets wat veel KM's kan hebben, waar we allebei goed op kunnen zitten en waar met gemak ook wat koffers gemonteerd kunnen worden. Dan kom je al snel uit op een BMW en omdat het oog ook wat wil is het een GS geworden met ABS en handvatverwarming zodat de winterritten ook aangenaam zijn.
Groeten,
Ik ben Mark, 32 jaar, woon in Eersel (NL). Ben sinds Mei dit jaar eigenaar van een 1150GS uit 2000. Na in 2004 pas mijn rijbewijsgehaald te hebben ben ik via een Kawa ZZR 600 en een Suzuki Bandit 600 overgestapt op een BMW.
Wij rijden ca. 10.000 per jaar en zochten iets wat veel KM's kan hebben, waar we allebei goed op kunnen zitten en waar met gemak ook wat koffers gemonteerd kunnen worden. Dan kom je al snel uit op een BMW en omdat het oog ook wat wil is het een GS geworden met ABS en handvatverwarming zodat de winterritten ook aangenaam zijn.
Groeten,
-
Gorky-GSA
- Berichten: 205
- Lid geworden op: 29 dec 2004, 19:09
- Woonplaats: WICHELEN
- Locatie: WICHELEN
- Contacteer:
Ik ben hier terug na een jaartje FJR rijden,
maar ik ben terug overgestapt naar ne GSA
,ik had daarvoor ook ne 1100 GS1/2 A
Eerlijk gezegd is ne FJR een prachtmoto,maar ik kon het maar niet gewoon worden.DUS
Ik ben nu aan't roderen ,maar heb de smaak al goe te pakken,

Greetz
Marc
Eerlijk gezegd is ne FJR een prachtmoto,maar ik kon het maar niet gewoon worden.DUS
Ik ben nu aan't roderen ,maar heb de smaak al goe te pakken,
Greetz
Marc
http://gorky.mijnalbums.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
GSmotards Gen-307D Lid BMW MC Vlaanderen
R1250RT
GSmotards Gen-307D Lid BMW MC Vlaanderen
R1250RT
-
Iron Gonzo
- Berichten: 9612
- Lid geworden op: 28 sep 2004, 21:36
welkom aan de nieuwelingen
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
Re: Even voorstellen...
Hallo iedereen, ik noem Martin, ben 52 jaar jong en sinds juni 07 eigenaar van een R1200 RT. Reeds 11000 km gereden met het prachtding en dit enkel voor hobby.Mijn eerste tweewieler was een TDM en daarna een Suzuki bandit 1200 waar ik 75000 KM heb gereden en er zeer tevreden van was. Mijn nickname is bandit(van de vroegere motor). Ik vind dit een pracht van een forum om allerhande info te kunnen verkrijgen.
Groeten Martin
Groeten Martin
Hallo,
Ik heet toevallig ook Martin, heb een prachtige K1200LT van enkele jaren oud, helaas nog te weinig tijd gehad om er echt van te genieten, heb mijn pensioen van begin dit jaar, dus volgend jaar gaan we zeker genieten, tenminste als het weer eens wa beter gaat worden.
Ben van Lummen (limburg) en pas 57 jaar oud.
groetjes
Martin
Ik heet toevallig ook Martin, heb een prachtige K1200LT van enkele jaren oud, helaas nog te weinig tijd gehad om er echt van te genieten, heb mijn pensioen van begin dit jaar, dus volgend jaar gaan we zeker genieten, tenminste als het weer eens wa beter gaat worden.
Ben van Lummen (limburg) en pas 57 jaar oud.
groetjes
Martin
-
Iron Gonzo
- Berichten: 9612
- Lid geworden op: 28 sep 2004, 21:36
welkom en geniet er met volle teugen van
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
Hoi,
Ik Ben dus MetalMind (Tom). Ik ben 21j en rij nog met een L:(. Heb sinds vorige week een k1200rs van '97. Dit was de opvolger van mijn vader zijn Deauville, deze had hij weggedaan voor een k1200gt van '03. Verder moet ik nog een paar dingen herstellen aan mijn beemer, verwacht jullie al maar aan wat vragen
.
de moto: http://home.versateladsl.be/vettenburg/ ... CN3053.JPG
Ik Ben dus MetalMind (Tom). Ik ben 21j en rij nog met een L:(. Heb sinds vorige week een k1200rs van '97. Dit was de opvolger van mijn vader zijn Deauville, deze had hij weggedaan voor een k1200gt van '03. Verder moet ik nog een paar dingen herstellen aan mijn beemer, verwacht jullie al maar aan wat vragen
de moto: http://home.versateladsl.be/vettenburg/ ... CN3053.JPG
-
adventurejim
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 19 nov 2007, 21:36
adventurejim
hey
Ikben jim en heb sinds 16/12/07 een gs adventure na mijn honda's
heb ik eindelijk mijn droom gekocht. (prijs)
Nu het is wel zijn geld waard heb al met meerdere motos gereden dan gehad.Maar bmw is een belevenis op zichzelf.
Zowel voor fun tour als reismoto is hij super
Ikben jim en heb sinds 16/12/07 een gs adventure na mijn honda's
heb ik eindelijk mijn droom gekocht. (prijs)
Nu het is wel zijn geld waard heb al met meerdere motos gereden dan gehad.Maar bmw is een belevenis op zichzelf.
Zowel voor fun tour als reismoto is hij super
Re: adventurejim
Wohoooo... The truth is out there...adventurejim schreef:hey
heb sinds 16/12/07 een gs adventure
welkom futureboy...
Mijn naam is Rudi en rij al bijna 10 jaar op een witte F650. Al bijna 118000 km op de ploegende een-pitter.
Was al even op het F-forum, maar toch maar even netjes voorstellen hier.
Vroeger Honda´s en Suzuki´s gereden. Allemaal oude troep. De BMW nieuw gekocht. Sleutel wel zelf, maar richt daarbij zoveel met hamers en Bacotangen zoveel vernielingen aan dat ik vaak bij de goedmoedige en hoofdschuddende dealer aanklop. Beste advies ooit gekregen. Koop een goed werkplaatsboek (met de aandraaimomenten) en een goede momentsleutel. Maar alle gekheid, de 650 is een easy sleutelfiets als er uberhaupt iets is. Het Rotaxblok loopt nog hetzelfde als 10 jaar terug. Blij tussen de 3300 en 6000 toertjes.
Kijk wel naar een 1200 GS, maar de 650 blijft er wel bij.
Was al even op het F-forum, maar toch maar even netjes voorstellen hier.
Vroeger Honda´s en Suzuki´s gereden. Allemaal oude troep. De BMW nieuw gekocht. Sleutel wel zelf, maar richt daarbij zoveel met hamers en Bacotangen zoveel vernielingen aan dat ik vaak bij de goedmoedige en hoofdschuddende dealer aanklop. Beste advies ooit gekregen. Koop een goed werkplaatsboek (met de aandraaimomenten) en een goede momentsleutel. Maar alle gekheid, de 650 is een easy sleutelfiets als er uberhaupt iets is. Het Rotaxblok loopt nog hetzelfde als 10 jaar terug. Blij tussen de 3300 en 6000 toertjes.
Kijk wel naar een 1200 GS, maar de 650 blijft er wel bij.





