Model 2007 kopen of wachten op model 2008 ?

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW GS-serie motoren.

Moderator: GVN

Toedel

Model 2007 kopen of wachten op model 2008 ?

Bericht door Toedel »

Welja, de titel zegt het al; ik zit erover na te denken : nu nog een huidig model 2007 kopen, of een nieuwe R1200GS model 2008 bestellen ? 'k vind de nieuwe niet zo mooi...
'k Weet de meeste argumenten zelf ook wel (waarschijnlijk snellere waardedaling, enz) maar misschien zie ik iets over het hoofd. Dus mensen, laat maar komen, en alvast bedankt.
Met een bikersgroet,
Toedel ;-)
(165.000km op R1200GS).

Whatever floats your boat is fine by me, as long as it isn't a battleship.
JH.
Contacteer:

Bericht door JH. »

Wil je nog een huidige...de prijs is alleszins in uw voordeel... en de kinderziekten zijn er al uit...

Wil je trendy en in zijn ... een 2008
B4B a place 2B bestaat 1 jaar!!!
(r1150rt) - (K1200Lt) - (r100/7) - K100 - Goldwing1800
Afbeelding
GSrijder
Contacteer:

Bericht door GSrijder »

Bij mij wordt het de 2008 in het donker grijs.

Heel lang over de GSA getwijfeld maar ik ga toch voor de "gewone".

Smaken verschillen maar ik vind de 2008 mooier dan de huidige.
Some people learn to ride a GS, others are born to !!
You never waste one hour of your life if you spent it on the saddle of your GS
bikertjen

Nieuwe modellen BMW 2008

Bericht door bikertjen »

Sleetie

Bericht door Sleetie »

Ik denk dat je moet gaan voor de 2008
Is het maar om het feit dat wanneer je hem wil verkopen je er eentje hebt van 08 en niet 07
En wat betreft de nieuwe look!
Dat went wel, ik weet nog goed welke reactie de 1200GS kreeg toe hij pas uit kwam. (Er zijn er zefs nog altijd die hem lelijk vinden) Maar wanneer je de verkoopcijfers ziet kun je ze maar ongelijk geven.
Ik heb altijd al zitten wachten tot er een rooie uit kwam. (jammer genoeg nog geen centen voor :evil: )

En om nog een argument te geven Toedel
Als ik mij niet vergis ben jij degene die al wat tegenslag gekend heeft met zijnen tuffer. De laatste van 2007 zullen met de overschotjes gemaakt worden :lol: :oops: :roll:

Trouwens die F800GS zie ik volledig zitten voor 't vrouwke
Alleen ze heeft haar rijbewijs nog niet en ziet het eigenlijk niet zitten? is er iemand die een truukje kent om haar te overhalen?

greetz Sleetie
Phaedrus

Bericht door Phaedrus »

Als de financieën geen rol spelen zou ik denken aan de 2008.
De meeste fouten zullen wel uit de laatste 2007 modellen uitgefilterd zijn, maar iets meer structurele verbeteringen heb je enkel in de nieuwe 2008.

Om het 10 jaar terug te spiegelen, ik heb nog maar pas een 1150 GS gekocht omdat ik de 1100 niet aandurfde en omdat de 1150 structurele verbeteringen had die niet mogelijk zijn op de 1100 ...

Off-topic@Sleetie: die 800 GS, daar ga jij dan toch meer opzitten dan je vrouwtje, waarom het excuus gebruiken dat het voor haar zou zijn? :lol:
Only riders understand why dogs love to stick their heads out of car windows
Sleetie

Bericht door Sleetie »

ssssst :oops:
gilles volke

adventure 2008

Bericht door gilles volke »

Leuke motor en mooie kleur.Model 2008 dit is mijn mening: voor het design en die 5 pk meer en het eds veersysteem zou ik hem niet kopen.ben zeer tevreden met de oude 2007.Over de vering kan ik het volgende zeggen: het veert goed en de instelling is zeer eenvoudig . gewoon op een knopje douwen.Nadeel high en low rebound niet instelbaar en nog meer elektriek die kapot kan gaan.Het enige waar ik jaloers op ben is de eerste korte versnelling,grotere lagers en de andere eindreduktie.Die 5 pk mogen ze houden,met een komplete uitlaat heb je almeer dan 5 pk en een beter geluid. 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-)
Emile

Bericht door Emile »

Voila, is beslist.

GSA model 2008 met pack safety (RDC, ABS en ASC), pack comfort line (uitlaat chroom, verw. handgrepen en boordcomputer), extra koplampen en anti-diefstal, dit alles in de grijze kleur.

Nu nog effe wachten. :shock:

Emile
Laatst gewijzigd door Emile op 16 nov 2007, 21:41, 1 keer totaal gewijzigd.
R1200GSA: Never ride faster than your guardian angel can fly!!
GSrijder
Contacteer:

Bericht door GSrijder »

Emile schreef:Voila, is beslist.

Model 2008 met pack safety (RDC, ABS en ASC), pack comfort line (uitlaat chroom, verw. handgrepen en boordcomputer), extra koplampen en anti-diefstal, dit alles in de grijze kleur.

Emile
Bij mij idem: Een GS 2008
In het dark slate metallic mat ( donkergrijs dus ), incl safety pack ( ABS, RDC en ASC ) en comfort pack ( uitlaat chroom, verw. handgrepen, handprotectoren, ESA en boordcomputer ), BMW alarm, alu cilinderbeschermers, witte pinkers en getint windscherm.
Ook met de 3 variabele koffers erbij.

Wordt morgen 17/11 besteld :lol: :lol: :lol:
Some people learn to ride a GS, others are born to !!
You never waste one hour of your life if you spent it on the saddle of your GS
Emile

Bericht door Emile »

Heb ook de vario koffers. Laat die van mijne GS overzetten op de GSA.
Emile

Bericht door Emile »

Ontdek net: volgens de prijslijst van 2008 is de hoogte van het zadel bij de GSA 855/875mm!!
Den Dirk

Re: adventure 2008

Bericht door Den Dirk »

gilles volke schreef:Leuke motor en mooie kleur.Model 2008 dit is mijn mening: voor het design en die 5 pk meer en het eds veersysteem zou ik hem niet kopen.ben zeer tevreden met de oude 2007.Over de vering kan ik het volgende zeggen: het veert goed en de instelling is zeer eenvoudig . gewoon op een knopje douwen.Nadeel high en low rebound niet instelbaar en nog meer elektriek die kapot kan gaan.Het enige waar ik jaloers op ben is de eerste korte versnelling,grotere lagers en de andere eindreduktie.Die 5 pk mogen ze houden,met een komplete uitlaat heb je almeer dan 5 pk en een beter geluid. 8-) 8-) 8-) 8-) 8-) 8-)
Ik heb ook een piepjonge GS ( 2 maand oud) en wist niet dat er veranderingen kwamen....maar ik ben wél tevreden van de 1ste versnelling, ik vind die best bruikbaar!!
I like my bike!!
George Michael

Bericht door George Michael »

Binnenkort gaat mijn 1150RT voor een 50.000km beurt. Heb een 1200GS als leenmotor geregeld, ben dus zeer benieuwd !!
Honda PC800 / Honda Deauville / BMW R1150RT . . . What next: BMW R1200RT? / BMW R1200GSA? / Landrover Defender / Saab 9-3 Cabrio?
Toedel

Bericht door Toedel »

Awel George, laat ons eens weten wat ge ervan denkt ! Altijd interessant !
Met een bikersgroet,
Toedel ;-)
(165.000km op R1200GS).

RBee

Bericht door RBee »

George Michael schreef:Binnenkort gaat mijn 1150RT voor een 50.000km beurt. Heb een 1200GS als leenmotor geregeld, ben dus zeer benieuwd !!
R1200RT en ? zullen snel verdwijnen uit zijn ondertekst. :wink: :lol:
R 1250 GSA

Foto's: http://RBee.SmugMug.com" onclick="window.open(this.href);return false;
George Michael

Re: Model 2007 kopen of wachten op model 2008 ?

Bericht door George Michael »

Gisteren was het zover. Kreeg als leenmotor de 1200GS mee. Heeft voorlopig mijn keuze gemakkelijker gemaakt. Het wordt geen GS maar een RT. Is inderdaad een leuke motor om op te rijden. Lekker fel, zelfs per ongeluk de voorwiel opgetild bij het verkeerslicht. Stuur licht. Was gisteren -2 gr. en dat heb ik gemerkt. Koude schouders en benen. Dat komt natuurlijkdoor de mindere bescherming. In de middag weer om mijn eigen 1150RT, heerlijk vond ik dat. Dus mannen, helaas geen nieuwe GS rijder erbij hoewel het de best verkopende model is. Binnenkort op de 1200RT rijden.

. . . . .onderschrift is ondertussen veranderd :wink:
Honda PC800 / Honda Deauville / BMW R1150RT . . . What next: BMW R1200RT? / BMW R1200GSA? / Landrover Defender / Saab 9-3 Cabrio?
herrdirektor

Re:

Bericht door herrdirektor »

GSA model 2008 met pack safety (RDC, ABS en ASC), pack comfort line (uitlaat chroom, verw. handgrepen en boordcomputer), extra koplampen en anti-diefstal, dit alles in de grijze kleur.

Emile
He daar ! Heb je soms van mij afgekeken !?! :mrgreen: Gefeliciteerd !
We hebben precies dezelfde uitvoering, alhoewel ik verwacht dat dit wel de gebruikelijke keuze gaat worden voor de GSA2008 klanten.
Ga er nog wel een Navigator steun, een stuurrol (niet meer standaard v.a. 2008) bijbestellen en mogelijk die aangekondigde lagere zit voor als het toch te hoog aanvoelt.
Wanneer heb je je varken binnen ? Ik sta in Productieweek 6 - 2008 gepland.
Toedel

Bericht door Toedel »

Hello, ondertussen is de keuze al gemaakt en gekocht : zie post Sinterklaas bracht nieuwe R1200GS. De technische verschillen zijn minimaal, de optiek is ingrijpender gewijzigd maar is niet mijn smaak, en de korting die ik kreeg bij het kopen van een model 2007 was té interessant.
Met een bikersgroet,
Toedel ;-)
(165.000km op R1200GS).

Dré GS

Bericht door Dré GS »

Toedel schreef:Hello, ondertussen is de keuze al gemaakt en gekocht : zie post Sinterklaas bracht nieuwe R1200GS. De technische verschillen zijn minimaal, de optiek is ingrijpender gewijzigd maar is niet mijn smaak, en de korting die ik kreeg bij het kopen van een model 2007 was té interessant.
Yep, groot gelijk Toedel, de wijzigingen aan het model 2008 waren voor mij persoonlijk niet spectaculair om voor dit model te kiezen, daar tegenover vond ik de korting die ik kon krijgen op het vorig model niet te versmaden, bijgevolg heb ik getekend voor deze laatste. Tenslotte wordt hij geleverd in de maand februari 2008 en dan ook pas ingeschreven. Ik geloof niet als ik hem verkoop binnen een paar jaar dat daar een kanditaat koper zal malen om het model, het gaat tweedehands immers over de staat van onderhoud en de gebolde kilometers (of heb ik mis voor?)
Btw een dikke proficiat voor uw keuze :wink:
Tot in den draai,enne..... je " houdt" hem best recht.
Dré GS
Lid BMW MC Vlaanderen
K1200GT-R1200GS
Dirk 9700

Bericht door Dirk 9700 »

Wel @Dré GS wat lees ik ne GS gekocht, proficiat met je aankoop!

Groeten,
Dirk
Make Life A Ride
BMW Motor Club Vlaanderen lid :wink:
RopaS

Bericht door RopaS »

Ja Dré, proficiat zulle ! Je laten verleiden door P@sc@l ?

Marc L.
BMW,
eens rij je er mee.....
en nu ook lid.......
op mijn R1100RS - R1200 R CLASSIC
'UNITED WE CONQUER'
Dré GS

Bericht door Dré GS »

RopaS schreef:Ja Dré, proficiat zulle ! Je laten verleiden door P@sc@l ?

Marc L.
Eerlijk gezegd P@sc@l heeft er wel zijn aandeel in, maar de vele positieve reakties bleven niet uit als ik liet horen dat ik misschien zou veranderen van motor(lees Wally -Tweecylinderke-Alain GS en nog te veel om te noemen). De eindbeslissing lag na een proefperiode van enkele dagen nadat ik een GS ter beschikking kreeg van een dealer (ik was verkocht) P@sc@l zijn schuld !!! De ervaringen zowel de min als de plus punten met de GS zet ik wel op het forum, het zal wel een hele omschakeling zijn van de GT naar de GS. :wink:
Dré GS
Lid BMW MC Vlaanderen
K1200GT-R1200GS
Dré GS

Bericht door Dré GS »

Dirk 9700 schreef:Wel @Dré GS wat lees ik ne GS gekocht, proficiat met je aankoop!

Groeten,
Dirk
Bedankt Dirk, jij bent de persoon die het wel kan weten als ervaren GT rijder en met het vrouwke haar GS het zal wel een groot verschil zijn voor mij toch, mijn ervaringen en vergelijkingen zet ik wel op het forum (wel korrekt en objectief) wordt vervolgt.
Dré GS
Lid BMW MC Vlaanderen
K1200GT-R1200GS
Emile

Re: Re:

Bericht door Emile »

herrdirektor schreef:

Emile
He daar ! Heb je soms van mij afgekeken !?! :mrgreen: Gefeliciteerd !
We hebben precies dezelfde uitvoering, alhoewel ik verwacht dat dit wel de gebruikelijke keuze gaat worden voor de GSA2008 klanten.
Ga er nog wel een Navigator steun, een stuurrol (niet meer standaard v.a. 2008) bijbestellen en mogelijk die aangekondigde lagere zit voor als het toch te hoog aanvoelt.
Wanneer heb je je varken binnen ? Ik sta in Productieweek 6 - 2008 gepland.
Weet nog niks van productieweek, heb zelfs nog geen officiële bestelbon mogen/kunnen tekenen. Gaat hier in Vlaanderen blijkbaar iets anders. Ofwel maken ze jullie in Nederland gewoon wat wijs? :roll:
Plaats reactie