Hi X4
De Tricky heeft weinig of geen verluchtingsopeningen voor de warme dagen?
Anders wel strak lijntje om te filteren , zullen u wel herkennen aan de koffers...
Mijn motokleding : Helm
Schuberth C2, heel stil, comfortabel, met ingebouwde communicatieset.
Schuberth J1, prettig zicht rondom, te koud in de winter, zalig in de zomer. Ook mee te rijden zonder scherm of valbeugel, dan 'stoer' met zonnebril.
Beide helmen hebben een klapbaar zonnevizier, dat ik niet meer wil missen. De buitenvizieren dampen te snel aan. Motorpak
Savanna2, heel het jaar door. In de winter met goretex en windstopper, en evt. extra warm ondergoed. In de zomer zonder voering, met speciaal verluchtend ondergoed. Bij langdurige regen best regenpak erover.
HG PSX leren pak. Wordt nog zelden gedragen, gezien de Savanna zoveel comfortabeler is. Meer voor de motard 'look'. Botten
Oxtar Infinity (~ BMW savanna) : hoge, stijve laars, waterdicht goretex, door gespen en hoogte iets minder prettig om mee te wandelen, maar goede bescherming ter hoogte van enkel/tenen/been. Bovenaan afsluiting door elastiek die de laars geheel afsluit, dus bij gebrek aan verluchting snel zweten.
Oxtar Matrix : waterdicht goretex, soepele laars, comfortabel om mee te wandelen.
(Voordien HG Bullson Maddox met Sheltex membraan : prettige laars, maar sheltex is niet lang waterdicht. Vandaar nu goretex.)
Naschrift 9 januari 2008 : achterop de Matrixlaarzen zijn de reflectoren losgekomen, omdat de botten daar juist plooien. Slecht ontwerp ? Sindsdien bij erge regen 'vochtig' binnenin. Pffff.
Naschrift oktober 2008 : de rits van één van de Matrixbotten is onderaan losgekomen. Heb nagevraagd bij importeur : kan niet hersteld worden zonder door de goretexvoering te stikken, dus permanent waterprobleem. Ja zèg ! Handschoenen
BMW GS : prettig in warm weer, verluchting, goed contact met handvatten.
HG Voyager Sheltex : voor het tussenseizoen, maar ook hier is het Sheltexmambraan niet meer waterdicht. Worden binnenkort vervangen door goretex handschoenen BMW summer rain.
BMW Pro Winter : zalig in de winter, heb nog geen koude handen gehad.
Naschrift oktober 2008 : BMW Summer Rain : comfortabel en waterdicht.
Randbemerking : HG sheltex is zeker één seizoen waterdicht. Gezien het prijsverschil met goretex kun je ook elk seizoen wisselen.
Laatst gewijzigd door Toedel op 08 okt 2008, 01:18, 4 keer totaal gewijzigd.
Met een bikersgroet,
Toedel
(165.000km op R1200GS).
Whatever floats your boat is fine by me, as long as it isn't a battleship.
Hein Gericke heeft mijne dag goed gemaakt. Vol trots toonde St-Denijs Westrem de gloednieuwe PSX goretex broek 2008. Bij gebrek aan een betere motobroek heb ik elk alternatief steeds kritisch afgewezen. Fotooke niet direct bij de hand, je zal in de winkel moeten gaan kijken. Is 299€ dacht ik.