Scala Rider Teamset probleem

Hier kan je alle vragen, tips & tricks kwijt over Bike-to-bike, Bluetooth, Intercom systemen, GSM,... kortom alle communicatie perikelen

Moderator: GVN

Plaats reactie
Geerty
Berichten: 81
Lid geworden op: 30 apr 2005, 13:27

Scala Rider Teamset probleem

Bericht door Geerty »

Ik heb een scala rider teamset welke goed werkt in combinatie met mijn GPS doch het lukt niet echt vlot om een intercom-gesprek te starten. Vooraleer het toestel reageert op de stem dienen wij een serieuze kreet te produceren alvorens een gesprek te kunnen starten. Het betreft een teamset, dus twee toestellen tegelijk gekocht en de microfoons zitten vlak voor de mond gemonteerd. Doe ik iets verkeerd, moet ik soms iets doen aan die intercom-knop of standby-knop of wat dan ook ? Alvast bedankt voor de hulp !
JH.
Berichten: 3875
Lid geworden op: 24 feb 2006, 22:20
Locatie: rOeSeLaRe
Contacteer:

Bericht door JH. »

uw toestel werkt perfect.... een kreet is nodig om de activatie tot stand te brengen.

Wat helpt/kan helpen is wat van de mousse rond de microfoon verwijderen ter hoogte van je mond, zodat ie wat vlotter aanslaat.

Deze methode van activatie is gemaakt om het rijgeluid te filteren uit de spraakboodschappen, en moet je even mee leren werken/leven/experimenteren.

Bij mijn toestel gaat ook de bestuurder (mijn set dus) vlotter aan dan die van de bijrijder... (en daar geef ik geen bal om.. anders zit die vanachter toch maar constant te leuteren :wink: )
B4B a place 2B bestaat 1 jaar!!!
(r1150rt) - (K1200Lt) - (r100/7) - K100 - Goldwing1800
Afbeelding
Guidoviv
Berichten: 245
Lid geworden op: 09 feb 2006, 12:02
Locatie: Rillaar
Contacteer:

Bericht door Guidoviv »

Is volledig normaal,met mijn K1200R had ik daar geen last van wegens het windgeruis,maar nu met de GSA ervaar ik hetzelfde.Bij ons gaat die van de duo makkelijker aan.
http://www.bikers4bikers.be/ Het forum voor iedere motorrijder.
Plaats reactie