stalen remleidingen GS 1150 met ABS

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW GS-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Phaedrus

stalen remleidingen GS 1150 met ABS

Bericht door Phaedrus »

Ik overweeg serieus van mijn remleidingen van mijne gs 1150 te laten vervangen door stalen. Hij heeft ook wel ABS, dus dat is misschien ook een verschil.
Ondertussen worden er ook risers aan het stuur geplaatst (25 mm)

Kunnen jullie me eens vertellen:
- bij welk merk ik die dingen kan (laten) bestellen
- wat (ongeveer) de kostprijs is en
- of het eventueel mogelijk is die dingen zelf te monteren (dit is niet zeker dat ik dit ga doen
- andere dingen waarop ik moet letten?

Alvast bedankt voor de antwoorden!
Phaedrus (aka steven)
Only riders understand why dogs love to stick their heads out of car windows
DJAIRO

Bericht door DJAIRO »

Zorg ervoor dat je specifiek leidingen besteld voor een moto met ABS !!!
Er zijn immers 2 uitvoeringen naar mijn weten!!
Frank :-)
Phaedrus

Bericht door Phaedrus »

Niemand anders? (ik bedoel daar niks meer hoor Djairo :wink: )

Geen merken?
geen andere tips?
geen waarschuwingen?
geen onverhoopte verwachtingen de grond in boren? :evil:

Ik heb een setje in de nieuwe Wunderlich Kataloog zien staan voor een schappelijke prijs = 44,95 euro)

Iemand opmerkingen/bemerkingen/raad/daad?

groeten,
Phaedrus (aka steven)
DJAIRO

remleidingen

Bericht door DJAIRO »

Stahlflex,Goodridge en verder effe googelen
Ga er deze winter ook plaatsen,maar ga ook éérst op zoek naar de beste prijs/kwaliteit!!
Maar zoals ik in vorige post melde,bij bestelling expleciet melden dat het voor ABS is of niet voor ABS!!!!!
Frank :-)
mecapuet

Bericht door mecapuet »

44,95 is wel een heel schappelijke prijs.
Maar je moet het systeem terug ontluchten, en ik heb de manuel eens bekeken, en dat lijkt mij nogal omslachtig en niet simpel.....heb je daar ervaring mee?
Anders voor die prijs zou ik niet twijfelen.
Groeten mecapuet.
Toedel

Bericht door Toedel »

Hoi, dit heb ik gevonden op http://www.powerboxer.de

Hieronder de link, daaronder de VRIJE vertaling.

http://powerboxer.de/index.php?option=c ... Itemid=157

In het ABS deelintegraalsysteem is een Automatische Lastafhankelijke Remdrukmodulatie ingebouwd. Dat betekent dat er rekening wordt gehouden met de last die op de bike zit (solo, duo, bepakking). Deze ALB functie wordt elke keer als de bike ingeschakeld wordt bij de eerste remming in het regelbereik ingesteld.
Er wordt dan een Remdrukverdeelkurve afgeroepen die gebruikt wordt tot de bike weer wordt uitgeschakeld. Met deze kurve wordt dan lastafhankelijk steeds de ideale remkrachtverdeling (voor/achter)toegepast.

De remdrukverdeelkurves in de bike werden opgesteld rekening houdende met allerhande factoren; zo ook de drukverliezen door het toepassen van de originele rubber remleidingen. Indien men de originele remleidingen vervangt door bvb stalen leidingen, dan veranderen ook de drukverliezen, en zal de bike een remdrukverdeelkurve toepassen die niet ideaal is.

Vraag me niet om extra uitleg, die moet ik schuldig blijven.
Weet iemand het beter, dan graag aanvullen...
Met een bikersgroet,
Toedel ;-)
(165.000km op R1200GS).

Whatever floats your boat is fine by me, as long as it isn't a battleship.
Phaedrus

Bericht door Phaedrus »

Merci Toedel,
Die info ga ik een dezer eens beter lezen maar ik weet al wel een verschil met mijn systeem.
Mijn laatste kort bezoekje aan de BMW dealer liet ik er al iets over vallen, temeer omdat ik een vraagje en twijfels had over de juiste werking van mijne ABS en meer zelfs, over het afzetten ervan (omdat dit niet altijd lukt).

De mecanieker in kwestie heeft eens dichterbij gekeken en vertelde dat ik (omdat het een model van een overgangsjaar is = 2001) een GS met ABS systeem II heb (en dus geen systeem 3 zoals in het artikel waarnaar je verwijst)

Verder had ik ook al van een andere werknemer iets opgevangen dat je met ABS en stalen remleidingen geen verschil hebt in resultaat en dat kan kloppen als je je uitleg over de ALB-functie verder beredeneerd.

Maar ik denk dat ik zowiezo toch de stap ga zetten, temeer omdat ik, als ik nog eens in bergachtig gebied ga toeren (of heel sportief rij met dito remmaneuvers) mijn ABS wil afzetten en kan profiteren van een directere respons.

Nu, als er nog mensen zijn die me tips of merken of waarschuwingen kunnen geven, graag dan.
(Ik ga nog een andere topic openen ivm het afzetten van mijn ABS)

Alvast bedankt om mee te denken!
Phaedrus (aka steven)
Sleetie

Bericht door Sleetie »

Maar ik denk dat ik zowiezo toch de stap ga zetten, temeer omdat ik, als ik nog eens in bergachtig gebied ga toeren (of heel sportief rij met dito remmaneuvers) mijn ABS wil afzetten en kan profiteren van een directere respons.

wanneer zijn we weer weg?
vergeet er uw valbaren niet af te pakken!! :oops:

sleetie
Guy

Bericht door Guy »

Heb vorige lente stalen remleidingen gestoken op mijn 1100GS (welsiwaar zonder ABS). Voor de hele set heb ik bij Hein Gericke net geen 200€ betaald.
Uitstekend materiaal (ondertussen in diverse Alpenritten uitgetest).

Montage (incl. ontluchten systeem): ong. 2u (zal op moto met ABS wel wat langer zijn).

Is echt geen kunst (ik heb niet zo veel knutselervaring..)

Mvg
R1100GS 1994
"Reizen is je openstellen voor de wereld"
Plaats reactie