Optimate
Moderator: GVN
-
Werner Von C.
- Contacteer:
Optimate
Is nen optimate geschikt voor het laden van een gelbatterij ?
R1200GS Triple Black named Bertha...and a Sym Cruisym 300
-
Werner Von C.
- Contacteer:
Oeppps gevonden => Deze batterij lader van Optimate dient om uw batterij te controleren, laden, testen, onderhoud en zelfs heractivering van diep-ontladen batterijen.
Met zijn vooruitstromende electronica is OPTIMATE het perfekt toestel voor het onderhoud van uw 12V normale onderhoudsvrije startbatterijen, en zelfs GEL batterijen, vanaf 2,5Ah tot 32Ah
Staan in promo voor €43
Met zijn vooruitstromende electronica is OPTIMATE het perfekt toestel voor het onderhoud van uw 12V normale onderhoudsvrije startbatterijen, en zelfs GEL batterijen, vanaf 2,5Ah tot 32Ah
Staan in promo voor €43
-
Werner Von C.
- Contacteer:
Het is de "gewone type 3" zonder SP-vermelding.Obiwan schreef:Wel opletten dat je de Optimate IIIsp krijgt en niet een ouder type.
Als ik die rechtstreeks op de batterij aansluit mag er toch geen probleem zijn met de Canbus, of vergis ik me ?
-
Iron Gonzo
je vergis U niet(s)Campi schreef:Het is de "gewone type 3" zonder SP-vermelding.Obiwan schreef:Wel opletten dat je de Optimate IIIsp krijgt en niet een ouder type.
Als ik die rechtstreeks op de batterij aansluit mag er toch geen probleem zijn met de Canbus, of vergis ik me ?
rechtstreeks op de batterij is de oplossing bij canbus
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
Idd, rechtstreeks aansluiten op de batterij mbv de door optimate meegeleverde aansluiting. Volgens mij is alleen de IIIsp geschikt voor de Gelbatterijen van BMW en de gewone III niet.
Ook op de motorfietsen zonder Canbus is het van belang om de aansluiting te maken middels de meegeleverde kabels en niet de aanwezige boordstopcontacten te gebruiken. De Optimate IIIsp meet extreem nauwkeurig de toestand van de accu en past hier het laadprogramma op aan. In de boordstopcontacten bevindt zich nog wel eens wat aanslag wat voor het aansluiten van bijv. een GPS toestel of warmtevest geen problemen oplevert maar deze aanslag zorgt er wel voor dat de optimate een andere weerstand meet, de accu dus een andere dan de daadwerkelijke staat toebedeelt met als gevolg een ander laadprogramma dan gewenst.
Ook op de motorfietsen zonder Canbus is het van belang om de aansluiting te maken middels de meegeleverde kabels en niet de aanwezige boordstopcontacten te gebruiken. De Optimate IIIsp meet extreem nauwkeurig de toestand van de accu en past hier het laadprogramma op aan. In de boordstopcontacten bevindt zich nog wel eens wat aanslag wat voor het aansluiten van bijv. een GPS toestel of warmtevest geen problemen oplevert maar deze aanslag zorgt er wel voor dat de optimate een andere weerstand meet, de accu dus een andere dan de daadwerkelijke staat toebedeelt met als gevolg een ander laadprogramma dan gewenst.
Ik ben een alpinist.
Ik zie overal als een berg tegenop!
Ik zie overal als een berg tegenop!
-
bmwfreakske
-
Roadrunner NL
-
Flat Twin Power
-
Werner Von C.
- Contacteer:
http://www.GSM.be 42.99€
Dit is de gewone "grijze" versie , ik had het over de" zwarte special edition" met een muurbeugel die los dacht ik al meer dan €10 kost .Joss schreef:www.GSM.be 42.99€
K'hem ne nieven R1200RT gekocht
BMW motor club vlaanderen lid
BMW motor club vlaanderen lid