Toestelleke
Moderator: GVN
-
Michel
Toestelleke
Lang geleden heb ik op dit (of een ander?) forum een toestelleke gezien dat naast een roadbookroller gebruikt werd. Heeft er iemand hier weet van? Ik dacht dat het kastje in gele kunststof was.
Michel
R1100GS "BLACK MOLLY"
---------------------------------
R1100GS "BLACK MOLLY"
Ja. Als ik me niet vergis gaat ie tot 300km/u. En 't is waterdicht. Prijs: +/- 15 euro.Frank K schreef:Hans zei:
Gaf deze computer snelheden aan boven de 100km/h?.....kan een Sigma fietscomputer hulp bieden. 'k Had er vroeger zo eentje op m'n Roadster staan
Ben op zoek naar eentje die een top heeft van minstens 180km/h.
Frank, ik was van plan hem terug op m'n huidige GS te plaatsen. 't Is wel handig om na een niet-GPS ritje even je gemiddelde snelheid te bekijken, de gereden tijd, de exacte afstand, de maximum gereden snelheid, ...
Als ik dit weekend tijd voor vind voor de montage ervan kan je de configuratie (wat een groot woord voor zo'n klein dingetje) even bekijken tijdens de behendigheidsdag van 17 april.
mvg
Hans

-
Michel
'kemt gevonne!
Het is een IMO van touratech
http://www.bmw-mc-vl.be/ned/forum/viewtopic.php?t=1052
@ MiGSel, werkt dat spulleke goed?
Het is een IMO van touratech
Michel
R1100GS "BLACK MOLLY"
R1100GS "BLACK MOLLY"
-
Jo De Paepe
@ Frank K,
op de bouten van de remschijf kleven met 2 componenten lijm of een gewoon rond magneetje nemen en dit op een bout kleven. Houd bij mij reeds enkele jaren. Alternatief is een bout met ingebouwd magneetje. te verkrijgen bijTouratech.
@ Michel,
Ik heb de IMO 300 van Touratech jarenlang gebruikt ipv de klassieke tellers en ik kan je zeggen het werkt super accuraat op voorwaarde dat je de juiste parameters instelt bij de montage
op de bouten van de remschijf kleven met 2 componenten lijm of een gewoon rond magneetje nemen en dit op een bout kleven. Houd bij mij reeds enkele jaren. Alternatief is een bout met ingebouwd magneetje. te verkrijgen bijTouratech.
@ Michel,
Ik heb de IMO 300 van Touratech jarenlang gebruikt ipv de klassieke tellers en ik kan je zeggen het werkt super accuraat op voorwaarde dat je de juiste parameters instelt bij de montage
Zo heb ik het enkele maanden geleden gedaan :Frank K schreef:Heb zo'n Sigma ding gekocht.
Nu zit ik met het volgend probleem.
Bevestiging magneetje is voorzien voor montage op spaakwielen en laat ik die nu juist niet hebben.
Heeft er iemand een oplossing voor het bevestigen van het magneetje?
Eventueel met foto's.
Dit is een klemmetje van een kapotte fotokader, je weet wel, van het soort waar de glasplaat met 4 van die klemmetjes op de triplex achtergrond wordt geklemd :

Daar worden dan de overbodige uitsteeksels van afgepitst, tot dit overblijft :

Daar kleef je dan, met secondenlijm, het Sigma-magneetje op. Voor alle zekerheid heb ik er later nog een klein schroefje doorgedraaid :

Dit geheel bevestig je dan tussen je remschijf en een torx-schroef waarmee die schijf vastzit op het wiel. Die schroef kon nét door de opening van het klemmetje :

Dat klemmetje is lichtjes soepel, zodat je het makkelijk kan bijplooien totdat de afstand tussen de sensor en het magneetje 1mm bedraagt :

De sensor zit vast op de vork met een spandraad, en 2 druppeltjes secondenlijm.
Je zal de draad tussen de sensor en het display wel wat moeten verlengen, maar dat is makkelijk, en de polariteit speelt geen rol.
Belangrijk is ook de juiste diameter van het voorwiel te meten.
mvg
Hans

-
MiGSel
- Contacteer:
Dat werkt prachtig. Het kost meer maar het is ook meer dan een fietscomputerMichel schreef:'kemt gevonne!
Het is een IMO van touratech![]()
Op de TT shop site kan je de handleiding downloaden, waarin je kunt zien wat al de functies zijn.
Salut,
Michel
-
J-P
- Contacteer:
Jo, weet jij de juiste parameters nog? Ik heb gister alles (Imo, RB-TT, SPIII etc) gemonteerd, moet alleen nog instellen...Jo De Paepe schreef:
J-P
http://www.moveonmotortrainingen.be" onclick="window.open(this.href);return false;
"I don't want to spend the rest of my life explaining myself.
You either get it or you don't." - Frank Zappa
http://www.moveonmotortrainingen.be" onclick="window.open(this.href);return false;
"I don't want to spend the rest of my life explaining myself.
You either get it or you don't." - Frank Zappa