Heeft iemand ervaring met BMW Rallye 2 pak...?

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen rond kledij, handschoenen, laarzen, helmen en veiligheidsuitrusting.

Moderator: GVN

chiepe
Berichten: 230
Lid geworden op: 01 sep 2023, 16:19
Woonplaats: Roeselare

Heeft iemand ervaring met BMW Rallye 2 pak...?

Bericht door chiepe »

Jup,

Ben aan het overwegen om me dit pak aan te schaffen....
Iemand ervaring mee...?

Salut
MiGSel
Berichten: 537
Lid geworden op: 29 sep 2004, 21:26
Woonplaats: Zonhoven
Locatie: Zonhoven
Contacteer:

Bericht door MiGSel »

Inderdaad, ik heb er eentje sinds het begin van dit jaar.

Bij warm weer een prachtig pak door de ventilatiemogelijkheden. Bij heet weer stop ik ook nog een Camelbak waterblaas in de voorziene zak op de rug, heerlijk zo'n slokje water tussendoor bij 35 graden. Je stapt zo fris als een hoentje van je fiets na een uur, terwijl je anders in zo'n zwart potdicht pak oververhit en uitgedroogd staat te puffen.

In de winter is het niet warm genoeg, maar daar heb ik m'n Dainese winterpak voor.

In de regen is het waterdicht, als je de Gore-tex voering er inritst natuurlijk. En bij wisselvallig zomerweer is dat wel een probleem. Mét de voering is het te warm, zonder zo lek als een zeef. En als het begint te gieten stoppen en effe de voering erin stoppen is ook niet echt een optie, want dan ben je zeiknat eer je daarmee klaar bent...

Nog een probleempje met de Gore-tex voering is, dat het water aan je handschoenen binnenloopt als je ze niet ONDER de voering stopt. En dat is niet evident... die eerste handschoen dat gaat nog, maar de tweede is altijd het probleem!

Qua comfort en heet-weer-rijden een prachtig pak. Voor regenweer minder geweldig. Nu heb ik gelukkig nog een goed regenpak ook, dus bij twijfelweer neem ik dat mee. Stoppen, regenpak erover aantrekken, geen probleem.

Goede protectoren, goede afwerking, stevig buitenmateriaal, lichte kleur trekt minder warmte aan, maar des te meer vuil. Op tijd wassen is de boodschap, maar dat is niet zo erg omdat je de voering en de protectoren er vrij gemakkelijk uit kunt nemen.

Al bij al: ik zou het meteen opnieuw kopen! Een heerlijk pak, zeker als je al eens zuidwaarts trekt.

Salut,
Michel
Mario GS
Berichten: 85
Lid geworden op: 28 sep 2004, 22:28
Locatie: Brugge

Bericht door Mario GS »

Ja, ik :lol:
chiepe
Berichten: 230
Lid geworden op: 01 sep 2023, 16:19
Woonplaats: Roeselare

Bericht door chiepe »

ewel...?
Geert B
Berichten: 92
Lid geworden op: 04 okt 2004, 13:16

Bericht door Geert B »

Ik heb er ook eentje, zeer tevreden van. Lekker veel opbergzakjes en ideaal voor in de zomer. De kleuren maken het lekker opvallend, ook niet onbelangrijk (veiligheid) !
chiepe
Berichten: 230
Lid geworden op: 01 sep 2023, 16:19
Woonplaats: Roeselare

Bericht door chiepe »

Ik heb nu een atlantis2 maar vindt dit niet warm genoeg in de winter...is rallye dit wel...?
Jo De Paepe
Berichten: 3237
Lid geworden op: 28 sep 2004, 00:07
Woonplaats: Gent
Locatie: Gent, België

Bericht door Jo De Paepe »

Oei oei Chiepe,

De jeugd vantegenwoordig kan ook tegen niet veel meer. :twisted:

Een verwarmd vestje en verwarmde zoolkes zijn misschien iets voor U :lol:
R 1200 GS Triple Black
R75/5
[url]http://www.picasaweb.google.com/depaepejo1[url]
MiGSel
Berichten: 537
Lid geworden op: 29 sep 2004, 21:26
Woonplaats: Zonhoven
Locatie: Zonhoven
Contacteer:

Bericht door MiGSel »

Chiepe schreef:Ik heb nu een atlantis2 maar vindt dit niet warm genoeg in de winter...is rallye dit wel...?
Wel een beetje opletten hè Chiepe:
MiGSel schreef:In de winter is het niet warm genoeg, maar daar heb ik m'n Dainese winterpak voor.
Salut,
Michel
WALTER GSAdventure
Berichten: 372
Lid geworden op: 28 sep 2004, 14:12
Woonplaats: MINDERHOUT
Locatie: MINDERHOUT HOOGSTRATEN

Bericht door WALTER GSAdventure »

Chiepe,

ben heel tevreden van dit pak. Zowel in de regen als in de zon. Is duur maar goed.
In de zomer geniet ik van de ventilatieopeningen en ja bij de laatste hittegolf is het warm maar welk pak was dit niet?
Zou het onmiddellijk terug kopen denk ik.
Kuisen inderdaad geen probleem. Haal de zeep bij de Kampeerder hier in ANTWERPEN wasmachien doet de rest. Heb het nu al 2 jaar en 4 keer gewassen. (Niet de goretex) en het is nog als nieuw.

Heel tevreden van :D
BMW 1200 GSA, 1150 GSA, nu 1250 GSA VAN 2019
De ene is uiterst LINKS, de andere uiterst RECHTS, en ik zit er op, en laat ze werken.
advic
Berichten: 63
Lid geworden op: 29 sep 2004, 13:05
Locatie: aan 't zeetje

Bericht door advic »

Hallo Chiepe,

ik rij zelf ook met een atlantis 2 en vind dit niet warm genoeg als 't buiten echt koud wordt. 'k was ook al enige tijd de rally 2 aan't overwegen maar heb 'm uiteindelijk toch niet gekozen omdat de zakken niet waterdicht zijn en het pak alleen waterdicht is met de goretex liner erin - niet erg praktisch.

Uiteindelijk heb ik gekozen voor een streetguard : niet zo stoer offroad-achtig maar wel warm en perfect waterdicht. Door de armacor-goretex stof neemt het pak totaal geen water op (in tegenstelling tot gewone goretex waarvan de buitenlaag water opzuigt en op de waterdichte laag blijft liggen), waardoor je ook al veel minder rap afkoelt....

succes met de zoektocht,

Z
Mark
Berichten: 114
Lid geworden op: 06 okt 2004, 08:22

Bericht door Mark »

Aan alle koukleumen: vorige winter heb ik me zo een verwarmde ondervest gekocht.
Simpelweg onder je jas aantrekken, in de BMW stekker pluggen en ik zweer je , nooit meer koud 8) . Heb er achteraf zelfs een thermostaat bijgekocht omdat het té warm werd op sommige momenten.
De ondervest die ik heb, heeft als bijkomende eigenschap dat de nek ook verwarm is. Resultaat, nooit meer een verkrampte houding om toch maar dat laatste tochtspleetje in de hals dicht te houden.
chiepe
Berichten: 230
Lid geworden op: 01 sep 2023, 16:19
Woonplaats: Roeselare

Bericht door chiepe »

Voila, heb me toch de "Rallye 2" aangeschaft :lol:
Laat jullie iets weten van m'n bevindingen
WALTER GSAdventure
Berichten: 372
Lid geworden op: 28 sep 2004, 14:12
Woonplaats: MINDERHOUT
Locatie: MINDERHOUT HOOGSTRATEN

Rallye 2

Bericht door WALTER GSAdventure »

Chiepe,
proficiat ge zult content zijn juist gelijk ik. En vrees geen regen er komt niks door.
:wink:
BMW 1200 GSA, 1150 GSA, nu 1250 GSA VAN 2019
De ene is uiterst LINKS, de andere uiterst RECHTS, en ik zit er op, en laat ze werken.
Consigliori Wim
Berichten: 215
Lid geworden op: 29 sep 2004, 10:44
Locatie: Deinze-Astene
Contacteer:

Bericht door Consigliori Wim »

Ik heb ook een Streetguard, perfect water- en winddicht. Gisteren nog tot mijn grote voldoening nog maar eens bewezen toen ik om 20.30 van Brecht naar Deinze reed ... Lekker warm. Voor de zomer gebruik ik het Black Denim pak.
BMW K1200R / VW Touareg 2.5 /
There can be only one ! - Highlander. AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
chiepe
Berichten: 230
Lid geworden op: 01 sep 2023, 16:19
Woonplaats: Roeselare

Bericht door chiepe »

Heb twee dagen met m'n nieuwe pak gereden in flink koud weer en 't moet gezegd, 't is - voorlopig toch - een heerlijk pak :lol:
Gerald S
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 nov 2004, 23:26
Locatie: Etten Leur

Bericht door Gerald S »

Zat er ook aan te denken om zo'n pak bij mijn motor gelijk maar aan te schaffen,

iemand ervaring met een leuke prijs voor dat pak?
is het goedkoper in belgie? want je koopt er bijna een 2e handse BMW voor :)
Waar geen wil is, is er altijd nog een GS
chiepe
Berichten: 230
Lid geworden op: 01 sep 2023, 16:19
Woonplaats: Roeselare

Bericht door chiepe »

Ewel, na drie maanden testen in alle weersomstandigheden moet het gezegd... ben zeer tevreden van dit pak, bedankt voor de tips... :wink:
WALTER GSAdventure
Berichten: 372
Lid geworden op: 28 sep 2004, 14:12
Woonplaats: MINDERHOUT
Locatie: MINDERHOUT HOOGSTRATEN

kledij

Bericht door WALTER GSAdventure »

Chiepe,

in de zomer ook een heel goed pak. Altijd maar goe, dat wordt eentonig hé :?:
Heb het ondertussen al 5 of 6 keer gewassen en het blijft goed. Wel lastig vind ik de protectoren er terug in foefelen. :wink:
:idea: Blijven oefenen zeker :?:
BMW 1200 GSA, 1150 GSA, nu 1250 GSA VAN 2019
De ene is uiterst LINKS, de andere uiterst RECHTS, en ik zit er op, en laat ze werken.
motorcycle boy
Berichten: 52
Lid geworden op: 17 dec 2004, 15:42
Contacteer:

Bericht door motorcycle boy »

MiGSel schreef:Inderdaad, ik heb er eentje sinds het begin van dit jaar.

Bij warm weer een prachtig pak door de ventilatiemogelijkheden. Bij heet weer stop ik ook nog een Camelbak waterblaas in de voorziene zak op de rug, heerlijk zo'n slokje water tussendoor bij 35 graden. Je stapt zo fris als een hoentje van je fiets na een uur, terwijl je anders in zo'n zwart potdicht pak oververhit en uitgedroogd staat te puffen.

In de winter is het niet warm genoeg, maar daar heb ik m'n Dainese winterpak voor.

In de regen is het waterdicht, als je de Gore-tex voering er inritst natuurlijk. En bij wisselvallig zomerweer is dat wel een probleem. Mét de voering is het te warm, zonder zo lek als een zeef. En als het begint te gieten stoppen en effe de voering erin stoppen is ook niet echt een optie, want dan ben je zeiknat eer je daarmee klaar bent...

Nog een probleempje met de Gore-tex voering is, dat het water aan je handschoenen binnenloopt als je ze niet ONDER de voering stopt. En dat is niet evident... die eerste handschoen dat gaat nog, maar de tweede is altijd het probleem!

Qua comfort en heet-weer-rijden een prachtig pak. Voor regenweer minder geweldig. Nu heb ik gelukkig nog een goed regenpak ook, dus bij twijfelweer neem ik dat mee. Stoppen, regenpak erover aantrekken, geen probleem.

Goede protectoren, goede afwerking, stevig buitenmateriaal, lichte kleur trekt minder warmte aan, maar des te meer vuil. Op tijd wassen is de boodschap, maar dat is niet zo erg omdat je de voering en de protectoren er vrij gemakkelijk uit kunt nemen.

Al bij al: ik zou het meteen opnieuw kopen! Een heerlijk pak, zeker als je al eens zuidwaarts trekt.

Salut,
Michel
Michel, ook ik denk erover om zo'n pak te kopen owv zijn polyvalentie en flexibele opbouw. Maar ik merk dat jij een aantal kanttekeningen hebt :
- in de winter niet warm genoeg? Is dat omdat er geen thermovoering inzit? Zit het pak niet ruim genoeg om er nog een extra fleece onder te dragen?
- Je zegt dat de goretexlining te warm is in de zomer. Ben ik correct als ik zeg dit waarschijnlijk bij alle goretexjassen van alle merken zo is en dat jij dankzij al die ventilatieopeningen in de Rally2 nu wel degelijk het verschil voelt tussen mét verkoeling en zonder? :D Kortom, je bent eigenlijk verwend geworden door je ventilatieopeningen, niet? 8)
- Het is moeilijk om je handschoenen in de mouwen van de voering te krijgen, zeg je. Zijn de mouwen niet breed genoeg? Welk aanspansysteem zit er op de mouwen? Velcro?

Verder heb ik nog een comfortvraagje: hoe handig is het om een Rallye2-vest aan te trekken waarin reeds een voering zit en eventueel zelfs al een fleece???? :?
ward
Berichten: 17
Lid geworden op: 28 jan 2005, 17:21
Locatie: de haan

Bericht door ward »

en chiepe, vind je het niet te opvallend ??? En geeft de broek geen pamperuitzicht als je ermee gaat wandelen ??? Ik vind het super leuk om ermee te rijden, maar ik ben de starende blikken wel een beetje beu aan t worden.
chiepe
Berichten: 230
Lid geworden op: 01 sep 2023, 16:19
Woonplaats: Roeselare

Bericht door chiepe »

ward schreef:en chiepe, vind je het niet te opvallend ??? En geeft de broek geen pamperuitzicht als je ermee gaat wandelen ??? Ik vind het super leuk om ermee te rijden, maar ik ben de starende blikken wel een beetje beu aan t worden.
Jup,
Het pamperprofiel ( lees : bubbel) situeert zich meer aan de voorzijde van de broek!!! :lol: :lol: :lol:
Neen Serieus,
Vindt het echt een tof en zeer goed pak.
Ik kreeg er al alle weerstypes mee op m'n dak en van zeer koud tot zeer warm!Voor mij voldoet het !
Het is (ook na 10 uur watergieten rijden) en blijft altijd droog, het is aan
-10° warm genoeg ( je kan er ook nog een fleece onderaan trouwens !), perfect verluchtbaar en 't past perfect bij een GS natuurljk !
M'n andere pakken hangen er al 6 maanden werkloos bij hoor!
Amicaal
Chiepe
WALTER GSAdventure
Berichten: 372
Lid geworden op: 28 sep 2004, 14:12
Woonplaats: MINDERHOUT
Locatie: MINDERHOUT HOOGSTRATEN

Bericht door WALTER GSAdventure »

Voila,

wacht tot de zomer eraan komt. Een ritske open hier een ritske open daar. Is't in de winter wat te koud, bochtjes dieper pakker en dan hebt ge 't terug warm.
Ik zweerde vroeger bij leder, omdat ik eens met een goedkoop kunststof pak had rondgereden. R2 pak is the best, het leder is achterhaald. De koeien zijn een langer leven gegund. :wink:
BMW 1200 GSA, 1150 GSA, nu 1250 GSA VAN 2019
De ene is uiterst LINKS, de andere uiterst RECHTS, en ik zit er op, en laat ze werken.
metteke
Berichten: 58
Lid geworden op: 09 jan 2005, 11:44
Locatie: Baasrode

Bericht door metteke »

ik wil er ook 1! maar kwanta kosta?
chiepe
Berichten: 230
Lid geworden op: 01 sep 2023, 16:19
Woonplaats: Roeselare

Bericht door chiepe »

Jup,
Ongeveer 100000€-cent...
Amicaal
Chiepe
ward
Berichten: 17
Lid geworden op: 28 jan 2005, 17:21
Locatie: de haan

veiligheid

Bericht door ward »

ik heb er ook eentje sinds een paar maanden. Ik vraag me wel af wat het pak geeft qua veiligheid. De knielappen zitten bij mij nogal laag (vreemd want ik ben nogal groot). Een Waal met hetzelfde pak heeft me gemeld dat de riem met zakjes afneembaar is en mijn schoonbroer raadde me aan de plastic zak achter op de rug af te nemen omdat dit de nummerhouder zou zijn voor wedstrijden. Ik heb bij levering geen boekje gezien maar deze info had ik wel vroeger willen weten. Ik vind het ook spijtig dat er geen riemmogelijkheid is (buiten de twee stripjes). Eerlijk gezegd vind ik het voor korte ritten niet echt de moeite om mijn broek aan te hosen en ik denk dat ik mijn houding terzake moet veranderen voor de veiligheid. Opnieuw: terzake: wat is het pak waard ten opzichte van leer bij 'schuivers' ???
Plaats reactie