achterschokdemper dilemma

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen over olie, remmen en technische werking van bepaalde onderdelen of de motor.

Moderator: GVN

Plaats reactie
flyingbrick
Berichten: 96
Lid geworden op: 15 feb 2005, 10:38
Locatie: brugge

achterschokdemper dilemma

Bericht door flyingbrick »

Ik kan een nieuwe originele kopen voor (slechts) 340 euro, of een nieuwe Wilbers Typ 630 voor 429 euro.

Welke geniet de voorkeur?
VFooR
Berichten: 363
Lid geworden op: 04 mei 2007, 10:45
Woonplaats: Dendermonde
Locatie: Oost-Vlaanderen

Bericht door VFooR »

Neem maar die laatste...merkbaar beter.
R 1100 GS: Full Wilbers, stalen remleidingen, Laser + Chip + K&N + regulator + Nieuwe buizen.
Gebruikersavatar
Phaedrus
Berichten: 310
Lid geworden op: 14 mar 2007, 09:32
Locatie: Kortrijk

Bericht door Phaedrus »

Als je er toch een nodig hebt zou ik voor (slechts) 100 euro verschil ook de Wilbers kiezen :!:

Als je je oude niet noodzakelijk moet vervangen is 430 euro natuurlijk een groter bedrag ... :-?
Only riders understand why dogs love to stick their heads out of car windows
flyingbrick
Berichten: 96
Lid geworden op: 15 feb 2005, 10:38
Locatie: brugge

Bericht door flyingbrick »

Als je er toch een nodig hebt zou ik voor (slechts) 100 euro verschil ook de Wilbers kiezen
Zo dacht ik er ook over.

Nog mensen die de nieuwe technologie merkbaar beter ervaren hebben?
K1200GT
Berichten: 994
Lid geworden op: 19 mar 2007, 17:36
Woonplaats: Heverlee

Bericht door K1200GT »

Toen de achterschokdemper van mijn K1200RS na zowat 20.000 Km begon te lekken, heb ik hem door een White Power vervangen. Inderdaad een merkbare verbetering (beter aanspreken; strakker weggedrag) die, wat mij betreft, het prijsverschil tov origineel zeker waard was.
Yam RD 350 LC YPVS/ K100RS/K1100RS/K1200RS/K1200GT (al jaren verkocht in afwachting van nieuwe Beemer), Moto Guzzi V11 Le Mans Rosso Corsa en Aprilia Tuono 1100 RF :twisted: , (E36/8; F25), Lid BMW MCVL
Dirk Pauwels
Berichten: 4704
Lid geworden op: 29 sep 2004, 12:30
Locatie: Sint Niklaas

Bericht door Dirk Pauwels »

Pak de wilbers maar, ga je veel meer plezier van hebben.
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
11rt
Berichten: 431
Lid geworden op: 18 okt 2004, 14:39
Woonplaats: Haspengouw
Locatie: Limburg

Bericht door 11rt »

Ik heb voor en achter,Wilbers op mijn R1100RT.(voor en achter demping regelbaar,achter hendel voor veervoorspanning)
De originele zijn,op 1100RT althans theoretisch niet reviseerbaar.(in Nederland is er een bedrijf dat ze wel reviseerd)
De Wilbers kunnen wel gereviseerd/onderhouden worden(door Wilbers-dealer,elke 2jaar normaal).
Op de R11x0 kunnen de originele achterdempers soms doorslaan,met Wilbers zal dat niet vlug voorkomen.Goede rijeigenschappen .De originele waren iets meer komfort-gericht,maar daardoor soms te "zwak".
romain
Berichten: 45
Lid geworden op: 22 jan 2006, 21:39
Locatie: hasselt

Bericht door romain »

Hoy,

Van mijne 1100 RT,98, is de achterschokdemper waarschijnlijk versleten ,moeten dan eveneens de voorste vervangen worden ? Heb nu 60000 km maar wel veel met ons tweekes.Wat is de prijs voor zulke schokdempers en het plaatsen ?

Groetjes

Romain
snow is only frozen water
11rt
Berichten: 431
Lid geworden op: 18 okt 2004, 14:39
Woonplaats: Haspengouw
Locatie: Limburg

Bericht door 11rt »

@Romain
De voorste demper was bij mij ook niet defect,achter wel.Ik heb de voorste ook vervangen,gezien het km-aantal,en ik wenste vooraan ook de demping instelbaar.De moto "loopt" stabiler,zoals ik verwacht had.Vroeger bij rustig rijden en wat gas bijgeven of wegnemen,kwam die voor te snel uit de veren.Nu is dat stabieler,en regelbaar naar wens.
Voor: Classic Line Typ 640 für BMW Paralever
Achter: Classic Line Typ 630 Road Ø 36 mm
-Voor en achter kan je demping instellen met "klick-wieltje".
-Voor ,veervoorspanning instellen met haaksleutel,VOOR de montage.Eens gemonteerd kan je er niet aan.
-Achter heb ik een handwiel,vgl.origineel bmw,om de veerspanning te regelen.
Classic Line ,wil enkel zeggen dat de veer klassiek zwart gekleurd is.
http://www.wilbers.de/2007/html/sports_classic_line.htm
De invoerder voor België:Motorhuis Thijs N.V Hasseltse Steenweg 201
3800 St-Truiden 011/68 43 10 http://www.trpracing.be
Daar geven ze je alle inlichtingen en service.Ze doen vering op alle merken,race(oa,R6) en trial,enz.(het is een Honda zaak)
Uiteraard kan je bij je eigen bmw-dealer ook bestellenen.(MH-Hasselt was in verlof toen mijn achterste demper doorsloeg/lekte )
Plaats reactie