hoe een moto invoeren vanuit Duitsland ?

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW K-serie motoren.

Moderator: GVN

LOMAX

Bericht door LOMAX »

Dwars schreef:edit: een gelijksvormigheidsattest is tegenwoordig sowieso onzin (en in nl vraagt de rdw en/of douane er niet meer naar), voor motoren oorspronkelijk verkocht in een vd lidstaten is er nl een europa brede typegoedkeuring :!:
Dit is misschien zo in Nederland, maar in Be heb je dit attest nodig voor inschrijving (niet voor de invoering, dus niet voor douane). Zit dit attest niet bij de (Eu-lidstaten) motor, dan kan je dit bekomen bij de invoerder (BMW vraagt hiervoor 100 euro), of je vraagt een validatie-attest of Belgisch referentienummer aan bij FGOV (dit kan tegenwoordig eenvoudig per mail, als je de documenten 705 en fahrzeugbrief inscant en meezendt). Je ontvangt dan ook de overeenstemmingszelfklever die op het roze aanvraagformulier tot inschrijving moet gekleefd worden. Dit kostte onlangs nog 49,58 euro. Het doc 705 bij invoering kost 0,15 euro.
Voer je de motor in vanuit een niet-Eu-land, bvb USA, dan moet je een effectieve technische keuring doorworstelen, maar dat was hier niet de vraag natuurlijk.
Dwars

Bericht door Dwars »

LOMAX schreef:
Dwars schreef:edit: een gelijksvormigheidsattest is tegenwoordig sowieso onzin (en in nl vraagt de rdw en/of douane er niet meer naar), voor motoren oorspronkelijk verkocht in een vd lidstaten is er nl een europa brede typegoedkeuring :!:
Dit is misschien zo in Nederland, maar in Be heb je dit attest nodig voor inschrijving
zal wel zo zijn, geloof je op het woord en bestrijd dat niet :wink: . Maar wel een bewijs dat minstens 1 Europese regel niet in België van toepassing is? Jullie zaten toch ook bij de EEG?
I am not a complete idiot, some parts are missing
LOMAX

Bericht door LOMAX »

Maar wij hebben Vincent Van Quickenborne, Minister van Administratieve Vereenvoudiging. :-P
tootje
Contacteer:

Bericht door tootje »

Ik ben dus op zoek naar een waardige opvolger (r1200s) van mijn Boxercup in Duitsland:
Maar mijn Duits is minimaal, dus wat betekent:

Scheckheftgepflegt

Erstzulassung: 6/2006 (ik gok op "eerste indienststelling")
HU: 4/2008
AU: 4/2008

ZWEITBESITZ dubbelgebruik ?
Afbeelding
DéGS

Bericht door DéGS »

Scheckheftgepflegt = mét onderhoudsboekje

Erstzulassung: 6/2006 (ik gok op "eerste indienststelling") = klopt
AU: 4/2008 = niet zeker. Kan zijn 'kenteken toegelaten tot' ???

ZWEITBESITZ dubbelgebruik ?[/quote] = tweede eigenaar. [/b]
K1200GT

Bericht door K1200GT »

AU: abgasuntersuchung (met dank aan http://de.wikipedia.org/wiki/Abgasuntersuchung)
Dus: technische keuring, waar wij ons (nog) geen zorgen over hoeven te maken.
Yam RD 350 LC YPVS/ K100RS/K1100RS/K1200RS/K1200GT (al jaren verkocht in afwachting van nieuwe Beemer), Moto Guzzi V11 Le Mans Rosso Corsa en Aprilia Tuono 1100 RF :twisted: , (E36/8; F25), Lid BMW MCVL
tootje
Contacteer:

Bericht door tootje »

En dit ?

Afbeelding
K1200GT

Bericht door K1200GT »

HU: Hautpuntersuchung. Dus, andermaal geen zorgen over maken (zolang het beestje gekeurd is terwijl jij hem op transitplaten, of een andere manier, uitvoert)

http://www.gtue-pruefstelle-neuenburg.d ... &Itemid=27
Yam RD 350 LC YPVS/ K100RS/K1100RS/K1200RS/K1200GT (al jaren verkocht in afwachting van nieuwe Beemer), Moto Guzzi V11 Le Mans Rosso Corsa en Aprilia Tuono 1100 RF :twisted: , (E36/8; F25), Lid BMW MCVL
wwwimmm

Bericht door wwwimmm »

Efkens recapituleren:
Eind juli heb ik een zgan K1200S( 5 maand, 1500km) aangekocht in Duitsland (ondertussen reeds meer dan 13kkm). Voor de invoer het vermogen teruggeschroefd naar 72kW :-( , herkeuring door de TUV, terug naar 123kW :grin:, enz. ...
En 2 weken geleden een aanslagbiljet in de bus: BIV=2478,00€ :-o :shock: :-? :-( :twisted:

Blijkbaar is er ergens een vergetelheidje/onzorgvuldigheid gebeurd. 'Men' is nog steeds aan het uitzoeken wat,waar of wie maar naar alle waarschijnlijkheid bij de toekenning van het gelijkvormigheidsnummer(dat onnozel stickertje op uw aanvraag tot inschrijving)...

Alles valt wel in zijn plooi, ooit, na nog een onbepaald aantal telefoontjes, wachtbeurten en bezoeken aan DIV, belastingen en diens meer maar wat ik wil duidelijk maken aan potentiële andere Germany-shoppers: blijf tot vervelens toe herhalen dat het gaat om een in vermogen teruggeschroefde motor, zowel bij dedouanering, aanvraag gelijkvormigheidssticker, verzekering en inschrijving. Het bespaart veel ergernis achteraf.
:wink:
Jo De Paepe

Bericht door Jo De Paepe »

5 maand, 1500km
ligt je probleem daar soms niet ?
ik dacht vanaf 6maand en 6000km dat er sprake is van 2hands en BIV minder wordt
DéGS

Bericht door DéGS »

Die straffe BIV-bijdrage heeft toch niets te maken met een geïmporteerde motor die minder dan 6000 km heeft gereden? Dan is de BTW (niet BIV) op de nieuwwaarde namelijk verschuldigd ...
Laatst gewijzigd door DéGS op 21 nov 2007, 18:41, 1 keer totaal gewijzigd.
wwwimmm

Bericht door wwwimmm »

Jo De Paepe schreef:
5 maand, 1500km
ligt je probleem daar soms niet ?
ik dacht vanaf 6maand en 6000km dat er sprake is van 2hands en BIV minder wordt
Neenee, ik heb wel degelijk gewacht met de inschrijving(NIET met het rijden :wink: ) tot hij effectief 6 maand en 2 dagen jong was. De km-stand wordt sowieso niet gecheckt.
wwwimmm

Bericht door wwwimmm »

DéGS schreef:Die straffe BIV-bijdrage heeft toch niets te maken met een geïmporteerde motor die minder dan 6000 km heeft gereden? Dan is de BTW (niet BIV) op de nieuwwaarde namelijk verschuldigd ...
Just! :grin:
DéGS

Bericht door DéGS »

Maak dan een kruis over je zuurvediende centen. Jammer!
wwwimmm

Bericht door wwwimmm »

DéGS schreef:Maak dan een kruis over je zuurvediende centen. Jammer!
't Gaat mij zelfs niet over die verdiende(niet zuur) centen, 't gaat er mij meer om dat het al een poos geleden is dat ik langer dan 1 jaar met dezelfde fiets rond gereden heb. En bij de verkoop is dit uiteraard wél een grote handicap :-( ...
(maar ik ben er nog steeds van overtuigd dat ooit alles goed komt, misschien wel mits eerst te betalen en 3 maand later alles terug te krijgen :lol: )
tootje
Contacteer:

Bericht door tootje »

Ik zit hier wel in het K forum maar alle, ik zou voor een R1200S willen gaan.
Nu staan die overal als 122 PK, kunnen de Duitsers dat makkelijk naar beneden halen (op papier en/of werkelijk) zodat hij als een 100 PK wordt ingevoerd ?

Mij stoort het niet echt met een 100PK rond te rijden: die PK's heb je toch alleen maar als je het kot helemaal opentrekt.
Afbeelding
wwwimmm

Bericht door wwwimmm »

tootje schreef:Ik zit hier wel in het K forum maar alle, ik zou voor een R1200S willen gaan.
Nu staan die overal als 122 PK, kunnen de Duitsers dat makkelijk naar beneden halen (op papier en/of werkelijk) zodat hij als een 100 PK wordt ingevoerd ?

Mij stoort het niet echt met een 100PK rond te rijden: die PK's heb je toch alleen maar als je het kot helemaal opentrekt.
De vermogensreductie uitvoeren is geen probleem, zelfs niet voor 'den Duits', maar wel niet zonder kosten(installatie/keuring/verwijdering). In het geval van een makke R1200S met slechts 122pK :wink: is het verschil of de 'winst' die je maakt door de vermogensreductie slecht (495€-123€), dus misschien van dezelfde grootte orde als de extra kosten.
Maar zoals reeds eerder gezegd, het kan wel een latere verkoop vergemakkelijken.
wwwimmm

Bericht door wwwimmm »

Aan alle doemdenkers hier en elders:
Vandaag, uiteraard onaangekondigd en zonder het minste woordje uitleg, een nieuwe validatiesticker(de enige juiste terminologie is “ validatieattest van een gelijkvormigheidsattest”) ontvangen waarbij duidelijk aangegeven wordt: 72 kW !!!

Ondanks het schrijnende gebrek aan efficiëntie en ijver/werklust/motivatie van onze voor het leven benoemde ambtenarij, is men er dus toch in geslaagd om binnen de 4 weken eerdere fouten te erkennen en ja, zelfs te corrigeren. Hun wezenlijk gebrek aan beroepsernst en
-fierheid maakt het hen alleen maar eenvoudiger om hun fouten zonder schroom en zonder blozen toe te geven.
Uiteraard is het een brug te ver om bij zo een publieke bekentenis ook maar één letter uitleg te verwachten. En toch, na 4 weken van het kastje naar de muur gestuurd te zijn, keer ik tevreden terug.
De moeite/het plezier van een kafkaiaanse jacht overtreft met glans het genot van een makkelijke prooi.

:wink: :lol:
jupke

Bericht door jupke »

Wim, indien je tijd hebt mag je mij ook een PM'eke sturen hoe ik een motorfiets moet invoeren.
alvast bedankt.
broem..broem..GAAAAZ
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

rob.vanbilsen schreef:Wim, indien je tijd hebt mag je mij ook een PM'eke sturen hoe ik een motorfiets moet invoeren.
alvast bedankt.
Mailtje is onderweg (is iets handiger dan PB) :wink:
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
arthurost

Invoer uit Duitsland

Bericht door arthurost »

Misschien nog dit:
Tenminste 6000 KM. en tenminste 6 maanden oud.
Aan beide voorwaarden dient te worden voldaan.
Ook het bewijs dat de duitse nummerplaat terug is ingeleverd moet er zijn.
Succes.
pvker

invoer K1200s

Bericht door pvker »

Hallo
Heb 3 weken geleden een k1200s ingevoerd uit Duitsland.
Eerst naar moto gaan zien en proefrit. Deze namen tevens mijn R1150R over voor een zeer goede prijs wat ik in België niet kan zeggen. Motor heeft 167 pk. Om geen hoge inschrijfkosten te betalen ( ongeveer 2500 euro vor deze pk) gevraagd om de pk of kw terug te brengen op papier naar 72 kw. Geen probleem dit was op één dag gebeurd (meerprijs 150 euro).Moto gaan halen met remork. Met farzeugschijnn deel 1 en 2 naar douane. Kost 3 eurocent voor vignet 705. Naar DIV,daar wordt farzeugschijnn en europees gelijkvormigheidsattest gefaxt naar Brussel. Een paar dagen later krijg je een brief met de gegevens van demotor en KW en tevens een vignet dat gekleefd moet worden op aanvraag inschrijving. Terug naar DIV en een half uur later was motor ingeschreven. Voor de eerste maal vond ik dit zeer gemakkelijk.
Bedankt voor de mensen die mij hierbij geholpen hebben.
PS "Heb de moter gekocht bij een BMW dealer en heb tevens 12 maanden garantie van car pass (dit is europees). Heb met deze al gebeld en zitten slecht 20 km van mijn woonplaats.
Als je op zoek bent naar een BMW tweedehands heb een zeer goede site waar alle Okkasies opstaan van Duitsland bij BMW dealers (wel BMW).
Grtz :-? :-?
LIVE SUCKS BUT I LOVE IT.
pvker

Bmw site tweedehandsmotoren in Duitsland bij BMW dealers

Bericht door pvker »

Hallo
As u intypt bij google, BMW Motorrad Börse für Gebrauchte, klikt u de eerste aan. U komt dan op deze site.
Hier kan je alle types die je zoekt ingeven.
Prijsverschil varieert wel degelijk.
Veel succes met jullie zoektocht en als ge nog vragen moest hebben ivm mijn ervaring betreft het invoeren van een moto kan je me een pm sturen.

Grtz Dirk
LIVE SUCKS BUT I LOVE IT.
tootje
Contacteer:

Bericht door tootje »

Ik was dinsdag te laat voor de R1200S van mijn dromen :-)
Maar niet getreurd, er komen er nog, en ... ik heb geen haast.

Er staan overal ook motoren van werknemers of die demo in een garage gereden hebben.
In Belgie zijn dat motoren die nooit ingeschreven zijn, die dus nooit 6 maanden oud kunnen zijn, hoe zit dat in Duitsland ?

Ik zou wel durven rondrijden hier met een niet ingeschreven doch wel verzekerde motor tot dat ik 6000 km zou hebben.
Afbeelding
tootje
Contacteer:

Bericht door tootje »

Vermits het toch december is, kan ik beter wachten totdat de eerste 2008 tweedehands verschijnen, dan moeten de 2007 in prijs zakken.

klopt mijn redenering ?

tOoTje
Afbeelding
Plaats reactie