Mijn dealer had alles geregeld: een GT mét topcase (duo)
Daar aangekomen (prachtige site !) stond de Gt reeds klaar. (High line)
We werden er zéér vriendelijk onthaald: koffie VOOR de rit (erna ook).
De vriendelijke man warmde de motor zelfs op en zette zadelverwarming aan (het was wel koud: 5°C).
De tripy erop en weg waren we voor 80 km. De moto viel reuze mee: zeer soepele en krachtige motor. Op het forum is reeds heel veel gezegd en bij wijlen soms geklaagd over het brute schakelen.
Ik moet eerlijk bekennen dat ik vrij vlot weg was met de nervositeit van de motor: Je moet wel vlugger koppelen dan bij mijn RT twin spark. De zadelverwarming werkt ongelooflijk goed en doet deugd aan het kontje (zeker op autostrade bij hogere snelheden).
Na de rit en de koffie nog een praatje met een mekanieker die net langs kwam vanuit de aanpalende bmw-stal (lees 'garage').
Een DIKKE PLUIM voor m'n dealer en het riding-center (dat nog maar pas in actie trad sedert maart 2007).
Yamaha had, volgens de bmw-man, vroeger ook een dergelijk aanbod (test-ride-center), maar aan dit niveau van klantgerichtheid en kwaliteit (altijd recente moto's van het salon blijkbaar-de GT had net 6000 km) kon men niet tippen. Ondertussen is Yamaha zelfs gestopt met het aanbieden van dit aanbod.
Kortrom een geslaagde namiddag, zowel naar kwaliteiten van de GT als naar de klantvriendelijkheid van het center !
Een tevreden man (én vrouw)