GS supermotard style

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW GS-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Dusoif
Contacteer:

GS supermotard style

Bericht door Dusoif »

Ik ben al een tijdje aan het denken om op mijn GS1150 baanbanden te leggen. Aangezien ik nog nooit off-road ben gaan rijden en dat ook ni direct van plan ben dacht ik er aan om een extra setje velgen op de kop te tikken, ofwel adventure wielen ofwel de aluminium velgen ala 1100S en deze te voorzien van sportievere banden.

Heeft iemand hier ervaring mee en eventueel foto's van zo'n GS?
En weet er iemand mij dan te zeggen of ge dieper kunt gaan hangen in de bochten met zulke banden?

Alle comentaar is welkom :wink:
sprint

Bericht door sprint »

zo iets.

Afbeelding
Marnix.

Afbeelding
Dusoif
Contacteer:

Bericht door Dusoif »

Ja inderdaad zoiets in den aard :-)
stefke

Re: GS supermotard style

Bericht door stefke »

Dusoif schreef:En weet er iemand mij dan te zeggen of ge dieper kunt gaan hangen in de bochten met zulke banden?
Denk het niet. Aangezien er een kleiner voorwiel opstaat zal het geheel een klein beetje lager tegen de grond staan en dus ook ietsje minder grondspeling hebben, niet? Met gewone spaken en een ordinaire Pilot Road kan je ook al behoorlijk de kleppendeksels bijschuren... :wink:
J-P
Contacteer:

Bericht door J-P »

Verschil is dat de banden iets ronder zijn, de allroadbanden zijn qua vorm iets spitser. Ik vond vooral het groter gebrek aan grondspeling minder. Het duurde een tijd voor ik er aan gewend was.

Afbeelding
J-P

http://www.moveonmotortrainingen.be" onclick="window.open(this.href);return false;
"I don't want to spend the rest of my life explaining myself.
You either get it or you don't." - Frank Zappa
Dusoif
Contacteer:

Bericht door Dusoif »

Ik zou het doen omdat ik het wel een leuk zicht vind en vooral omdat ik de indruk heb dat ge met een all-road band prcies nogal snel op de rand aan het rijden zijt.
Wanneer ik vorige keer nogal stevig in een bocht ging bij droog mooi wegdek kreeg ik plots een onstabiel gevoel in de bocht, zo precies of hij van plan was om weg te schuiven. Ik had toen nog geen voetsteun of kleppendeksel, laat staan mijn laars geraakt.
sprint

Bericht door sprint »

anders moet JP het eens voordoen :mrgreen:
Marnix.

Afbeelding
Wingman X
Contacteer:

Bericht door Wingman X »

Even googelen of op het NL GS forum zoeken. Er zijn talrijke SM-ombouws. Duursma heeft ook een SM versie van de 'gewone' HP2
:grin: Ninja's Machen Keine Witze !
Plaats reactie