Heren,
Mijn Shubert systeemhelm van ongeveer 3 jaar is blijkbaar weer versleten...Alhoewel, hij past nog prima, maar als ik het kinstuk omhoog zet, dan is de vergrendeling te zwak geworden. Soms is het al zo dat bij een verkeersheuvel het kinstuk als een valbijl dichtklapt. Is er een mogelijkheid om die spanning een beetje bij te schroeven? Mijn vorige Shubert heb ik opzij gezet voor hetzelfde euvel. Ik heb nl ook een micro in de helm, en het is al enkele keren gebeurt dat de helm dicht klapte, maar toen zat de micro in de weg, met als resultaat dat ik tegen de binnenkant van mijn helm keek....echt een adrenalinestoot krijg je dan....
Toen dacht ik nog, " gelukkig draag ik geen helm op mijn buik, of ik kon bij de sopranen gaan zingen"
Kent er iemand een oplossing, want een helm van over de 450 euro zou toch wat langer dan 3 jaar mogen meegaan.
Dirk
guillotine helm
Moderator: GVN
-
Dirk_1150rt
-
John
- Contacteer:
1) Onderhoud van het blokeermechanisme voorkomt het vroegtijdig uitslijten. Af en toe een beetje vaseline doet wonderen.
2) Behandel je helm-kinstuk met zachtheid. Dwz dat het snel open en dichtklappen het uitslijten zeer sterk in de hand werkt.
Remedie nu het te laat is...zoals hierboven reeds gezegd, nieuwe scharnierstukjes kopen en monteren. Je helm is weer als nieuw.

2) Behandel je helm-kinstuk met zachtheid. Dwz dat het snel open en dichtklappen het uitslijten zeer sterk in de hand werkt.
Remedie nu het te laat is...zoals hierboven reeds gezegd, nieuwe scharnierstukjes kopen en monteren. Je helm is weer als nieuw.
-
Dirk_1150rt