Vermoedelijk batterijzuur

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen over olie, remmen en technische werking van bepaalde onderdelen of de motor.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Jurgen452431137

Vermoedelijk batterijzuur

Bericht door Jurgen452431137 »

Morgen gaat het fietske op zijn eerste onderhoud (1000 Km).
Deze middag nog eens gepoetst en ik stelde vast dat er nieuwe witte vlekken op de rechter kant van het motorblok zichtbaar waren :

Afbeelding

Afbeelding

Na wat speurwerk ging mijn vermoeden uit naar de batterij. Nadat ik enkele stukken had losgevezen kwam ik bij de batterij waar ik vaststelde dat een slangetje gewoon loszat naast de batterij. gekeken op de site f650.com waar er inderdaad sprake is dat dit wel eens durft loskomen.

Ga nu vanavond proberen dit slangetje terug op de batterij te plaatsen (alle tips welkom).

Mijn enige probleem is momenteel hoe ik deze witte plekken kan verwijderen (op het plastieken kapje en op het motorblok). Tot op heden heeft niets geholpen...
Op een nagelnieuwe motor is dit geen zicht
Hang tough!
Phaedrus

Bericht door Phaedrus »

Inderdaad, je had onmiddellijk naar je dealer moeten gaan zelf vooraleer je alles zelf begon los te maken en te controleren.

Maak maar vriendelijk van uwen tak en zorg dat die mannen het oplossen!
Als je nog geen 1000 km gereden hebt en er begint al vanalles los te komen (gekend probleem of niet) - EN men zou dit normaal vinden(!!), dan zet men ons zonder problemen 15 jaar terug in de tijd en reden we met Harley of Ducati waar dit niet abnormaal was.

Maar met een moderne, nieuwe BMW met garantie ... dit kan en mag niet!
Ik ben eens benieuwd wat je dealer gaat zeggen of doen (zonder sensatiedrang maar gewoon uit bezorgdheid)
Only riders understand why dogs love to stick their heads out of car windows
K1200GT

Bericht door K1200GT »

Je zou kunnen proberen met Belgom Alu om de vlekken weg te krijgen, maar natuurlijk pas nadat je je dealer te schade hebt laten zien.
Yam RD 350 LC YPVS/ K100RS/K1100RS/K1200RS/K1200GT (al jaren verkocht in afwachting van nieuwe Beemer), Moto Guzzi V11 Le Mans Rosso Corsa en Aprilia Tuono 1100 RF :twisted: , (E36/8; F25), Lid BMW MCVL
UpJohn

Bericht door UpJohn »

Dit ziet er niet gezond uit .... direkt naar dealer vooraleer je er zelf aan werkt ! :evil:
Jurgen452431137

update

Bericht door Jurgen452431137 »

Jullie raad gevolgd en overal met mijn poten vanaf gebleven.

Vandaag naar de dealer ... momenteel ziet het er goed uit.
Morgen mag ik mijn moto terug afhalen, ondertussen maakt de dealer een lijst met alle stukken die door het zuur zijn aangetast.
Volgens ik hem begrepen heb zal ik geen kosten moeten dragen ... maar ... ik verkoop het vel van de beer niet voordat de moeder van de porseleinenwinkel het klokje thuis hoort tikken.

Ik hou jullie op de hoogte...
Hang tough!
Plaats reactie