Even voorstellen...

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW F-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
rudyvc

Even voorstellen...

Bericht door rudyvc »

Hallo Allemaal,

Ik ben Rudy Van Cauwenbergh uit Landen in het mooie Haspengouw.
Sinds afgelopen zaterdag ben ik de trotse bezitter van een F650 GS uit 2004 met 6700 km op de teller.

Een rijbewijs A had ik al sinds 1984, maar ik had nog nooit met een gemotoriseerde tweewieler gereden. De dagelijkse verplaatsing vanuit Landen naar Brussel en het toenemend fileleed, noopt me echter iets anders te zoeken dan mijn wagen.

Vorige maandag was dan mijn eerste schooldag, bij Rijschool Mercator te Rotselaar. En daar zag ik eigenlijk wel een beetje tegen op, maar dat is veel beter meegevallen dan ik verwachtte, zelfs in die mate dat ik nu al 3 tochtjes voor een totaal van 170 km heb afgewerkt. En dit WE trek ik er hopelijk, als het weer het toelaat op uit voor een langere tour.

Hoe ben ik bij BMW terechtgekomen, wel, de rijlessen gebeuren op een Scarver, en dus dacht ik me een Scarver te kopen, maar in de garage raadde men mij aan om iets groter te nemen , gezien mijn 1.83m. En zo werd het een F650 GS, met ABS, verwarmde handgrepen en middenbok...

Hier een paar fotos

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hopelijk tot ziens

Rudy
Iron Gonzo

Bericht door Iron Gonzo »

welkom hier op het forum :D
en mooi endurotje heb je daar 8)
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
pvde
Contacteer:

Bericht door pvde »

Yep,
Welkom in Beemerland en veel plezier met de F650GS :wink:
PS: Ik heb er zo ook nog ene gehad 8)
Houdoe
Afbeelding Afbeelding
ex- moto’s: Kawasaki GPZ600R - BMW F650GS - BMW R1150RT - BMW G650X Challenge - BMW R1200RT - BMW G450X - Vespa 300 GTS - Honda CRF250L
Afbeelding BMW F800GS
naftje

Bericht door naftje »

Hallo Rudy, welkom op de beemerkermis ... en proficiat met je nieuwe aanwinst.
Greetz, J-P
JH.
Contacteer:

Bericht door JH. »

Welkom hier!!!

Eerst je even bedanken voor een introductie die er een is!

Zo weten we meteen wie komt aankloppen op het forum.

en voor de rest: veel beemergenot op je grijze lieveling.
B4B a place 2B bestaat 1 jaar!!!
(r1150rt) - (K1200Lt) - (r100/7) - K100 - Goldwing1800
Afbeelding
Ludo vp

Bericht door Ludo vp »

Welkom Rudy

Ludo :wink:
R1150GS
Scotland Rider 2006

Afbeelding Afbeelding Afbeelding
jakke

Bericht door jakke »

Ja, Ja, schonen broem !! 8)

welkom in de Beemersoep ! :wink:

Gr, Jakke. :wink:
R 1100 R - R 1200 GS Triple Black
Afbeelding
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

Afbeelding
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
vozmed
Contacteer:

Bericht door vozmed »

Welkom met je GS!
Veel veilige kilometers richting Brussel en daarbuiten.

Gezien je vele snelwegkilometers misschien eens denken aan handkappen en bescherming voor je voorvork ivm steenslag?

Grtz
Guy
Dirk 9700

Bericht door Dirk 9700 »

Welkom op het forum, en veel plezier toegewenst met je GS

Groeten,
Dirk
Make Life A Ride
BMW Motor Club Vlaanderen lid :wink:
jantje

Bericht door jantje »

Hallo,Rudy
Proficiat met de aankoop van de mooie GS.
We wensen je dan ook veel deugddoende kilometers op uw stalen ros.
T'is een schoon machien.
Tot beemers
Charles

Bericht door Charles »

Hoi Rudy,

Mooie GS, veel veilige kilometers toegewenst

Grtzz.
Charles
Never Drive Faster Than Your Guardian Angel Can Fly
n m

Bericht door n m »

welkom op het forum.

Ik rij als newbie sedert 2 weken ook met 650 gs :D
rudyvc

Bericht door rudyvc »

Inmiddels heb ik 8 000 km gebroemd op mijn stalen ros, in goed 5 maand. Ik probeer alle dagen te rijden, en er zijn weinig dagen dat ik daar niet in slaag...

Maar even iets anders. Toen ik in het WE mijn 650 een schoonmaakbeurt gaf, merkte ik het volgende. ik had de motor op de middenbok gezet en iets onde de bodemplaat gestoken zodet het voorwiel vrij kon draaien om de spaakvelgen eens een beetje proper te krijgen. Toen ik aan mijn stuur draaide, merkte ik dat er een moment was waarop het blokkeerde, zo precies of het vast loopt en dan moet je iets harder duwen om het stuur uit dat punt te krijgen...

Is dit normaal?
Raketman
Contacteer:

Bericht door Raketman »

Balhoofdlagers van alle Funduro's en F650GS 'sen zijn het grote zwakke punt. Doordat het dry-sump motoren zijn, met het oliereservoir deels in het kader aan het balhoofd, treden er grote temperatuursverschillen op ter hoogte van de balhoofdlagers. Daardoor komt er gemakkelijk speling aan het balhoofd, en indien die niet onmiddellijk opgemerkt en bijgeregeld wordt gaan de lagers soms heel snel kapot.

Heb deze namiddag ook de balhoofdlagers van de Funduro mogen vervangen na 8000km (waren reeds vervangen bij de totale revisie bij aankoop).

Zolang je er geen last van hebt bij het rijden (moeilijk of knikkend insturen in bochten of klikkend gevoel in de vork bij remmen of optrekken) kan je ze evengoed laten zitten.
Nil volentibus arduum
stefke

Bericht door stefke »

Raketman schreef:Balhoofdlagers van alle Funduro's en F650GS 'sen zijn het grote zwakke punt. Doordat het dry-sump motoren zijn, met het oliereservoir deels in het kader aan het balhoofd, treden er grote temperatuursverschillen op ter hoogte van de balhoofdlagers. Daardoor komt er gemakkelijk speling aan het balhoofd, en indien die niet onmiddellijk opgemerkt en bijgeregeld wordt gaan de lagers soms heel snel kapot.
Ik denk ook dat door de warmte het vet vantussen de lagers loopt en de boel droog komt te staan. 8-)
Raketman
Contacteer:

Bericht door Raketman »

Idd, met de originele lagers gebeurt dat ook. Is bij vervanging wel tegen te gaan door vet te gebruiken dat niet zo gevoelig is voor serieuze opwarming.
Nil volentibus arduum
rudyvc

Bericht door rudyvc »

Ik merkte de laatste weken dat onder de 50 km/u de motor niet zo stabiel meer was, en vooral minder goed rechtdoor reed (het vast punt zit namelijk net als het stuur recht vooruit staat), maar ik dacht dat dat kwam omdat mijn skills toenamen en ik meer begon te letten op zo'n zaken.

Als ik me niet al te zeer bedrieg, heb ik nog 7 maand garantie. Laten vervangen dus???
Raketman
Contacteer:

Bericht door Raketman »

rudyvc schreef: Als ik me niet al te zeer bedrieg, heb ik nog 7 maand garantie. Laten vervangen dus???
Aja, niet twijfelen... :wink:
Nil volentibus arduum
rudyvc

Bericht door rudyvc »

En sinds gisterenavond heb ik in totaal 10 000 km gereden met mijn speelgoed...

TIEN DUIZEND KM....

In een kleine zes maand...

Tijd om over te schakelen (of nog niet???), maar overschakelen waarnaar?
Ik rijd bijna uitsluitend woon werk verkeer, heb altijd een portable, wat documenten en een set 'proper kledij' :wink: bij. Ik ben een winter doorrijder dus bescherming is belangrijk. En ik ben nogal sportief aangelegd, maar zeker geen snelheidsmaniak... En ik rijd meestal (voorlopig) solo.
Graag jullie input en suggesties
Phaedrus

Bericht door Phaedrus »

of misschien toch tijd om eens verder te kijken (met kijken doe je niks verkeerd)

En eerst en vooral, testrijden vooraleer te kopen!
Je hebt nu al een minimum van kilometers gereden en zal dus ook al goed weten waar je op moet letten voor de volgende aankoop.

En nu ... my 2 cents ...

Zelf rij ik nu 5 maand en 10.000 km met een 1150GS, ook woon-werkverkeer 45km enkel (90 dubbel :lol: )
Ik vind persoonlijk dat de windbescherming voor de GS modellen (1150 en 1200) iets te weining is voor de 80 km autostrade die ik dagdagelijks afleg.
Voor stads- of plattelandsverkeer is dit voldoende, dus als je woon-werk via de binnenbaantjes doet is het dus anders redeneren.

Zelf zou ik voor mezelf (als je niet kickt of ambities hebt in semi-off-road werk) nu vooral de R 1200 ST in overweging nemen (met de diamantvormige koplamp)
Sporttoering, goede zithouding, goede windbescherming, zie maar naar Iron Gonzo's onderschrift foto.

Maar zoals gezegd, testrijden!! er is ergens een testrijcenter van BMW ... gebruik die mogelijkheid!
Only riders understand why dogs love to stick their heads out of car windows
Plaats reactie