GSA roest na 3maanden = GEEN GARANTIE

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW GS-serie motoren.

Moderator: GVN

Wingman X
Berichten: 3022
Lid geworden op: 14 mei 2005, 22:20
Woonplaats: 3000
Contacteer:

Bericht door Wingman X »

Ik heb de kofferdragers van J gisteren bezien met eigen ogen. Duidelijke roestpunten, gewoon middenop de buizen. Nikske lasgepruts lijkt me, gewoon slechte oppervalktebehandeling. Zulke roest mag niet op een quasi nieuwe motor. Mijne Honda van 11j oud heeft dit zelfs niet.
De kofferdragerdelen zijn niet eens blootgesteld aan directe inslagen zoals bv valbeugel. BMW moet dit oplossen, ben trouwens beniewd of hun GSA folder ook vol roestplekken staat :shaking2:
:grin: Ninja's Machen Keine Witze !
JüRgen
Moderator
Berichten: 2698
Lid geworden op: 24 okt 2004, 19:51
Locatie: Dikkelvenne
Contacteer:

Bericht door JüRgen »

Ik kan alleen spreken uit de waarheid dat inox wél kan roesten, en heb dan ook alle informatie doorgestuurd naar J.
En de oorzaak zit wel degelijk bij het lasproces, en uiteraard voor- en nabewerking...
Dat ik hier dingen ga uitleggen hoe het moet worden opgelost worden is buiten de kwestie me dunkt.... ik ga BMW's problemen niet oplossen :roll:

Meer uitleg nodig ? => Jullie zijn welkom op onze onthaalavond in de Oase.
R1200RT Ostragrau 2010 / E70 Saphirschwarz 2009 / E87 Havana 2007
Secretaris BMW Motor Club Vlaanderen
Beheerder BMW Motor Club Vlaanderen forum
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
frederik
Berichten: 718
Lid geworden op: 30 sep 2004, 11:34
Woonplaats: Kortrijk
Locatie: W-Vlaanderen

Bericht door frederik »

het zou wel eens best kunnen zijn, dat je bij een andere bmw dealer WEL alles onder waarborg terug krijgt.

(heb destijds hier in west vlaanderen nog zo een verhaal opgevangen met bmw alu gsa koffers van de 1150 die ... bij een andere dealer was betrokkene wel een waarborgherstelling rijker. om eerlijk te zijn kreeg deze man volledige nieuwe alu koffers !)

maar doe gerust uw gedacht hoor ...

groeten,

frederik
happyrtke
Berichten: 73
Lid geworden op: 12 sep 2007, 20:11
Locatie: mijn thuis is waar mijn bike staat

Re: GSA roest na 3maanden = GEEN GARANTIE

Bericht door happyrtke »

ik moet het toegeven,ik heb mij vergist,na grondig onderzoek,blijkt dat de beugels toch wel van"inox"zijn gemaakt,t'is welliswaar een legéring die nogal wat "ferro-metaal" bevat,want dit toont de test met een magneet,misschien vandaar de roestvorming.
Laatst gewijzigd door happyrtke op 24 nov 2007, 10:04, 1 keer totaal gewijzigd.
RBee
Berichten: 2201
Lid geworden op: 20 aug 2005, 23:54
Locatie: Wilrijk

Re: GSA roest na 3maanden = GEEN GARANTIE

Bericht door RBee »

happyRTke schreef:Het helpt wel als je telkens de hele handel eerst droog maakt en dan inspuit met "silicone-spray".
Dan kunnen ze zelfs een"blote" ijzeren buis gebruiken. :roll:

Oei, als ze dit maar niet lezen. :lol:
R 1250 GSA

Foto's: http://RBee.SmugMug.com" onclick="window.open(this.href);return false;
J
Berichten: 3396
Lid geworden op: 09 mei 2007, 13:35
Locatie: Gùùk
Contacteer:

Bericht door J »

De uitleg die ik gehoord had,

bij het coaten van de buizen is het mogelijk dat dit niet al te zuiver gebeurd. In de coating zitten resten van metaal die achtergebeleven zijn van een ander proces. het zijn deze resten metaal die beginnen te oxideren, wat lelijke plekken achterlaat. als je zo'n plek bekijkt roesten deze precies van binnen naar buiten. De coating scheurt precies open en dan komt er roest uit.


Kortom ze zijn er mee bezig.

J
't vollek va Gùùk red ùùk........
gilles volke
Berichten: 79
Lid geworden op: 16 jun 2007, 02:19
Locatie: duitsland

roest

Bericht door gilles volke »

Mijn gsa adventure is 4 maanden oud met 14.000 kilometer op de teller.mijn valbeugels hadden ook last van roest,deze zijn door de dealer gewoon vervangen zonder problemen.Het kan aan de dealer liggen de ene is makkelijker als de andere ,maar garantie is garantie. 8-)
J
Berichten: 3396
Lid geworden op: 09 mei 2007, 13:35
Locatie: Gùùk
Contacteer:

Bericht door J »

Ja einde repliek.

De beugels en het bagagerek zijn vervangen.
Ik heb niets moeten betalen en we konden tijdens het wachten nog naar de Long Way Down kijken in de showroom.

thanks aan Nick Mabbe en zijn vrouwjte voor de koffie en warme choco.


J en I
't vollek va Gùùk red ùùk........
Raketman
Berichten: 905
Lid geworden op: 15 sep 2005, 20:10
Locatie: O-Vlaanderen
Contacteer:

Bericht door Raketman »

Allez vooruit, eind goed al goed.

Tot binnen drie maand :mrgreen: :joker: .
Nil volentibus arduum
OFrank
Berichten: 114
Lid geworden op: 04 nov 2005, 18:41

Roest

Bericht door OFrank »

JP merkt op "Terug naar Honda en Suzuki". Ik moet toch bekennen, voor mijn GS had ik een honda transalp. Na 14 maand begon de bescherming rond de uitlaat overal kleine roestplekjes te vertonen. Was m.i. ook inox. Ik heb deze plekjes makkelijk kunnen verwijderen met een autopolish en ben zonder problemen de winter doorgekomen. Maar ik geef jullie gelijk, eigenlijk mag het bij een zo dure bike niet gebeuren. Doch, andere merken hebben het ook. ;)
Plaats reactie