5 daagse Schotland

Op dit Forum kan u terecht met vragen en informatie uitwisselen over weekends, korte trips en reizen.
Er is een extra sub-forum bij met Reisverslagen.

Moderator: GVN

Forumregels
Indien u uw reisverslag na verloop van tijd gearchiveerd wil zien in het "Reisverslagen Forum", stuur een PB naar een moderator.!
MARJAK
Berichten: 34
Lid geworden op: 08 mar 2007, 22:32
Locatie: ZOERSEL

5 daagse Schotland

Bericht door MARJAK »

Hallo,
Ik ben bezig met het organiseren van een 5-daagse trip naar schotland.
Deze trip zou met de boot naar Hull gaan en te vertrekken richting Highlands en terug.Het zou doorgaan volgende jaar in september.
Mijn vraag is of er iemand soms goede adressen heeft om te overnachten. We zouden ongeveer met 5 personen (5 motoren) zijn en in dezelfde gelegenheid willen overnachten. Moeten we reserveren of juist niet! Misschien heeft iemand ook nog enige tips voor ons waar we zeker rekening mee moeten houden ?
Dit is de eerste keer dat ik zoiets organiseer!
Thanks!
Jachrelso
Berichten: 28
Lid geworden op: 04 mar 2007, 21:23
Locatie: Temse

Bericht door Jachrelso »

Wij hebben afgelopen zomer (juli) gedurende een tweetal weken rondgetoerd aan de Westkust van Schotland. Adembenemend!

Wij hadden niks gereserveerd en hebben elke avond een knusse BB zonder vooraf te reserveren. Plaats zat!
Motorista7
Berichten: 216
Lid geworden op: 03 apr 2006, 13:34

Re: 5 daagse Schotland

Bericht door Motorista7 »

MARJAK schreef:We zouden ongeveer met 5 personen (5 motoren) zijn en in dezelfde gelegenheid willen overnachten.
Wij zijn afgelopen juni gedurende 3 weken door de noordelijke helft van Schotland getrokken met de moto. Veel van de B&Bs waar wij logeerden, hadden geen 5 kamers, dus zelf zou ik in jouw geval wel reserveren. Ofwel hebben wij er per toeval altijd de kleine B&Bs uitgekozen - wat wel zou kunnen, want we wilden altijd graag in kleine plaatjes logeren.

Veel plezier bij het plannen! :wink:
R1200R
Gebruikersavatar
Phaedrus
Berichten: 310
Lid geworden op: 14 mar 2007, 09:32
Locatie: Kortrijk

Bericht door Phaedrus »

Wij, Sleetie en ikzelf, zouden volgend jaar in juli voor een weekje naar Schotland gaan. Alle info is voor ons ook welkom!

Een tip die ik MARJAC al wel zou willen geven is eens kijken naar de meest verbluffende website van een forumgast, zijnde http://www.i-spog.com/
Hij is een week naar Schotland geweest en zijn route staat zichtaar en duidelijk genoeg op de site.

Verder staat er in de bundel "De 28 mooiste motorroutes" een 7-daagse route beschreven: tekst, route, gps-tracks en plannetjes.
Only riders understand why dogs love to stick their heads out of car windows
TheViking
Berichten: 182
Lid geworden op: 10 feb 2005, 23:07
Woonplaats: Brugge
Locatie: Brugge
Contacteer:

Bericht door TheViking »

Phaedrus schreef:Wij, Sleetie en ikzelf, zouden volgend jaar in juli voor een weekje naar Schotland gaan. Alle info is voor ons ook welkom!

Een tip die ik MARJAC al wel zou willen geven is eens kijken naar de meest verbluffende website van een forumgast, zijnde http://www.i-spog.com/
Hij is een week naar Schotland geweest en zijn route staat zichtaar en duidelijk genoeg op de site.

Verder staat er in de bundel "De 28 mooiste motorroutes" een 7-daagse route beschreven: tekst, route, gps-tracks en plannetjes.
Veel mensen gaan vóór de zomer, of na de zomer om de midgets te vermijden. Ofwel is dat overdreven, ofwel moet je dat toch eens vragen aan iemand die daar in de zomer al eens geweest is.
Met computers gaat alles automatisch maar niks vanzelf !
MARJAK
Berichten: 34
Lid geworden op: 08 mar 2007, 22:32
Locatie: ZOERSEL

Bericht door MARJAK »

hoy,
We moeten geen 5 kamers hebben, we zijn van plan met 2 of 3 op een kamer te slapen........kosten drukken . Dus 2 slaapkamers met 2 of 3 bedden is genoeg!
lucsa
Berichten: 569
Lid geworden op: 29 mar 2005, 18:48
Woonplaats: Tielt
Locatie: West-Vlaanderen
Contacteer:

Bericht door lucsa »

Indien je telkens in dezelfde B&B wenst te overnachten zou ik toch reserveren. Op ons reisverhaal vind je telkens de gegevens terug van de door ons gebruikte B&B's.
http://lucsa1.be/Schotland2006/schotland.2006.htm
Groetjes Sabien & Luc
Afbeelding
Gebruikersavatar
Phaedrus
Berichten: 310
Lid geworden op: 14 mar 2007, 09:32
Locatie: Kortrijk

Bericht door Phaedrus »

om de midgets te vermijden
Daar had ik ook al aan gedacht ... Beperkte periode voor op reis te gaan voor een van ons tweeën is de oorzaak - bouwverlof, weet je wel :-?
Only riders understand why dogs love to stick their heads out of car windows
Trikke
Berichten: 211
Lid geworden op: 07 nov 2005, 11:03
Woonplaats: Halle

Re: 5 daagse Schotland

Bericht door Trikke »

MARJAK schreef:Hallo,
Ik ben bezig met het organiseren van een 5-daagse trip naar schotland.
Deze trip zou met de boot naar Hull gaan en te vertrekken richting Highlands en terug.
Het zou doorgaan volgende jaar in september.
Mijn vraag is of er iemand soms goede adressen heeft om te overnachten. We zouden ongeveer met 5 personen
(5 motoren) zijn en in dezelfde gelegenheid willen overnachten. Moeten we reserveren of juist niet!
Misschien heeft iemand ook nog enige tips voor ons waar we zeker rekening mee moeten houden ?
Dit is de eerste keer dat ik zoiets organiseer!
Thanks!
Persoonlijk denk ik dat in het september mogelijk moet zijn zonder te reserveren.
Dat geeft je toch steeds wat ruimte qua routeplanning.
Maar, als jullie toch maar 5 dagen kunnen gaan zou ik eerder opteren om te varen tot Rosyth (Edinburgh)
of minimum Newcastle. Anders ga je meer tijd besteden in de heen en weer vanaf Hull naar de Highlands, dan ter plaatse zelf.

Veel plan- en reisgenot.

trikke
CROW
Berichten: 64
Lid geworden op: 28 sep 2006, 21:47

Bericht door CROW »

Trikke heeft daar wel een punt
demito
Berichten: 930
Lid geworden op: 29 aug 2005, 09:07
Woonplaats: Overijse
Contacteer:

Re: 5 daagse Schotland

Bericht door demito »

Trikke schreef:
MARJAK schreef:Hallo,
Ik ben bezig met het organiseren van een 5-daagse trip naar schotland.
Deze trip zou met de boot naar Hull gaan en te vertrekken richting Highlands en terug.
Het zou doorgaan volgende jaar in september.
Mijn vraag is of er iemand soms goede adressen heeft om te overnachten. We zouden ongeveer met 5 personen
(5 motoren) zijn en in dezelfde gelegenheid willen overnachten. Moeten we reserveren of juist niet!
Misschien heeft iemand ook nog enige tips voor ons waar we zeker rekening mee moeten houden ?
Dit is de eerste keer dat ik zoiets organiseer!
Thanks!
Persoonlijk denk ik dat in het september mogelijk moet zijn zonder te reserveren.
Dat geeft je toch steeds wat ruimte qua routeplanning.
Maar, als jullie toch maar 5 dagen kunnen gaan zou ik eerder opteren om te varen tot Rosyth (Edinburgh)
of minimum Newcastle. Anders ga je meer tijd besteden in de heen en weer vanaf Hull naar de Highlands, dan ter plaatse zelf.

Veel plan- en reisgenot.

trikke
Ik denk dat je daardoor al 1.5 dag van de 5 zal uitsparen. Zeker voor Rosyth gaan. Van de boot en op een wip zit je in de Highlands. Bovendien vaar je 's nachts. Meer info hier: http://www.superfast.com

T

T
BMW 1150 GSA - KTM 640 Adventure - KTM 990 Adventure - Husqvarna 701 enduro
Afbeelding
GVN
Moderator
Berichten: 765
Lid geworden op: 10 okt 2004, 23:30
Locatie: 't Hageland

Bericht door GVN »

Wij zijn vorig jaar begin juli geweest. Gevaren op Rosyth. Varen op Hull is inderdaad een beetje tijdverlies.
Niks gereserveerd. Er is voldoende accomodatie.
Het nadeel van op voorhand reserveren is dat je dan gebonden bent aan je route. Je route kunnen aanpassen in functie van het weer is in Schotland geld waard. :wink:

Als ik één raad zou wille ngeven : zorg dat je banden goed zijn bij het vertrek ! Schotse wegen zijn zo ruig (waterafvoer) dat ze banden vreten
Laatst gewijzigd door GVN op 26 jan 2008, 00:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Nel mezzo del cammin di nostra vita...

R1250 RT 2021, Alpin weiss - R1100S Boxercup Randy Mamola
r1200rt
Berichten: 178
Lid geworden op: 28 sep 2004, 20:10

Bericht door r1200rt »

Hallo,
vorig jaar in mei naar Schotland geweest.
geen enkel probleem om zonder reservatie te overnachten in b&b.
en zoals al aangehaald ben je niet gebonden aan een vaste route of
slaaplaats.
peter
motorgroeten
pieje
Berichten: 18
Lid geworden op: 11 jul 2007, 00:37
Locatie: Oost-Vlaanderen

Bericht door pieje »

hallo,

Ik heb 2 keer een tocht door schotland gedaan met 6 man. Toen heb ik steeds gereseveerd op voorhand. Je hebt inderdaad, zoals al vermeld, veel keuze in B&B's, maar het spaart 's avonds héél wat tijd uit als je al weet waar je gaat slapen (en eten). Anders moet je op tijd beginnen met een slaapplaats te zoeken en dat gaat van de rijtijd af, waarvoor tenslotte je naar ginder gaat.
demito
Berichten: 930
Lid geworden op: 29 aug 2005, 09:07
Woonplaats: Overijse
Contacteer:

Bericht door demito »

GVN schreef:
Als ik één raad zou wille ngeven : zorg dat je banden goed zijn bij het vertrek ! Schotse wegen zijn zo ruig (waterafvoer) dat ze banden vreten
(kijk maar naar mijn avatar : foto is in Schotland getrokken).
Je kan dan wel bij regen nog steeds lekker diep in de bochten. Idd best met een paar nieuwe sletsen aan de start.

T
BMW 1150 GSA - KTM 640 Adventure - KTM 990 Adventure - Husqvarna 701 enduro
Afbeelding
chocoladepitje
Berichten: 148
Lid geworden op: 29 okt 2005, 18:40
Locatie: Wilrijk-Antwerpen
Contacteer:

5 daagse Schotland

Bericht door chocoladepitje »

Hoi,

Hieronder een (beknopt) overzichtje van ritje in Schotland Juli 2007. Was ook een 5 daagse.

Groeten,
Nadine en Patrick


http://users.telenet.be/patjenadje/
The mind is like a parachute, it only functions when its open.

Lid BMW Motorclub Vlaanderen
Onze foto's
Onze films
MARJAK
Berichten: 34
Lid geworden op: 08 mar 2007, 22:32
Locatie: ZOERSEL

Re: 5 daagse Schotland

Bericht door MARJAK »

Bij nader inzicht en onderzoek kunnen we inderdaad beter vanuit Zeebrugge naar Rosyth varen.
Ik heb ook onlangs van iemand een boekje gekregen over de youth hostels.
Zeer interessant en zeer prijselijk.
Heeft er iemand ervaring met deze hotelletjes?
R 1200 RT
Patrick V
Berichten: 519
Lid geworden op: 07 okt 2004, 13:11
Locatie: Hageland

Re: 5 daagse Schotland

Bericht door Patrick V »

Wij zijn in Ierland op youth hostels geweest. Weet niet of het in Schotland hetzelfde is maar wij bezoeken die instellingen niet meer. Wij hebben nochthans veel in jeugdherbergen gelogeerd in Fr en Lux (zeer tevreden) maar die youth hostels zijn ons niet bevallen.
R1150RT 2003 SP 2610
Lid van BMW Motor Club Vlaanderen
Een getrouwde man kan rustig zijn fouten vergeten; het is nergens voor nodig om ze met twee te blijven onthouden.
MARJAK
Berichten: 34
Lid geworden op: 08 mar 2007, 22:32
Locatie: ZOERSEL

Re: 5 daagse Schotland

Bericht door MARJAK »

Ik heb even gekeken bij de website van superfast ferries en vond dat redelijk dure prijzen.
Zijn er misschien alternatieven,vertrekken bv.vanuit Rotterdam met een andere (goedkopere) maatschappij?
Liefst naar Rosyth,zoals jullie al zeiden, kwestie van geen tijd te verliezen met autostraderitten door Engeland!
R 1200 RT
Rik'sGS
Berichten: 218
Lid geworden op: 03 mar 2007, 16:01
Woonplaats: Leopoldsburg
Locatie: Limburg

Re: 5 daagse Schotland

Bericht door Rik'sGS »

We gaan volgend jaar voor 10 dagen naar Schotland, en ik heb zelf al eens gekeken voor overzetten.
Superfast Ferries is inderdaad vrij prijzig.
Vanuit Ijmuiden (Amsterdam) vaar je met DFDS voor de helft van de prijs naar ginder. Je komt dan wel aan in Newcasttle, vlakbij de Schotse grens. Vandaar is het ca 250km rijden naar Rosyth. Wij nemen die afstand er met alle plezier bij.
Voordeel, vertrekkend vanuit Ijmuiden, is nog dat je ongeveer 4u minder op de boot zit. Ik dacht de vertrekuren bij beide maatschappijen om 18u is, maar in Rosyth kom je om 12u aan en in Newcasttle om 8u. Vind ik wel de moeite en het overwegen waard.
R1100RT '97
R1150GS '01
R1200GS '06
R1200GS '11
Patrick V
Berichten: 519
Lid geworden op: 07 okt 2004, 13:11
Locatie: Hageland

Re: 5 daagse Schotland

Bericht door Patrick V »

Je komt dan wel aan in Newcasttle
Als je daar dan toch bent, kan je ervan profiteren om 'the angel of the north' te gaan bekijken. Dat is vlakbij.
http://images.google.com/images?q=angel ... s&ct=title
R1150RT 2003 SP 2610
Lid van BMW Motor Club Vlaanderen
Een getrouwde man kan rustig zijn fouten vergeten; het is nergens voor nodig om ze met twee te blijven onthouden.
lucsa
Berichten: 569
Lid geworden op: 29 mar 2005, 18:48
Woonplaats: Tielt
Locatie: West-Vlaanderen
Contacteer:

Re: 5 daagse Schotland

Bericht door lucsa »

Patrick V schreef:Als je daar dan toch bent, kan je ervan profiteren om 'the angel of the north' te gaan bekijken. Dat is vlakbij.
http://images.google.com/images?q=angel ... s&ct=title
Die hebben we in 2006 bezocht op de heenreis toen we van Dover kwamen.
Eveneens vlakbij is het Penshaw Monument.
Groetjes Sabien & Luc
Afbeelding
MARJAK
Berichten: 34
Lid geworden op: 08 mar 2007, 22:32
Locatie: ZOERSEL

Re: 5 daagse Schotland

Bericht door MARJAK »

Ik heb vandaag gereserveerd bij DFDS Seaways (on-line).
We vertrekken met 5 motoren vanuit ijmuiden naar Newcastel.
Binnenhut en 2X ontbijt en dinner voor de prijs van 1213 €.
Valt al bij al nog mee.Ik denk dat we nergens goedkoper gesteld geraken!
R 1200 RT
danielGS
Berichten: 617
Lid geworden op: 28 sep 2004, 21:25
Locatie: Zuienkerke

Re: 5 daagse Schotland

Bericht door danielGS »

is 243 de man , wij hebben 165 betaald voor Zeebrugge -Hull (heen en terug , ontbijt en avondmaal)

Voordeel van Newcastle ...je komt ong. 160km noordelijker aan . :wink:
toetindendroai

R1150GS
R80GS basic
G650X Challenge
MARJAK
Berichten: 34
Lid geworden op: 08 mar 2007, 22:32
Locatie: ZOERSEL

Re: 5 daagse Schotland

Bericht door MARJAK »

Wel, het is bijna zover.
Donderdag 11 september vertrekken we en komen de 17de terug !De 5-daagse is al een 7-daagse trip geworden!
We rijden vanuit Newcastle naar boven en komen lang de westkust terug .
Als er plaatsen zijn die we zeker moeten zien (bezienswaardigheden),gelieven ons op de hoogte te houden.
Waarschijnlijk gaan we niets reserveren om te overnachten( avontuurlijker).
R 1200 RT
Plaats reactie