r80 rt opfrissen
Moderator: GVN
r80 rt opfrissen
yo de mannen,
IK heb me id zomer nen r80rt van 85 aangeschaft en nu t s'avonds donker is en de schilderopdrachten die k van mn vrouw kreeg, gedaan zijn ben k begonne om mijn aanwinst wa op te frissen.
Zo kom je natuurlijk bij wa vragen uit en aangezien ik de voorbije maanden hier al t een en t ander heb opgestoken,wil ik t mijne hier ook wel zeggen.
Ik ben begonnen met de normale dingen allemaal eens te inspecteren en stelde t volgende vast:
* waar de luchtfilter zou moeten zitten, stak een dik stuk "mouche",dat vuil zwart zag en ook vochtig aanvoelde...?
*de bougie's waren zwart en ook 'nat'...
* de linker (bing)carburator lekt aan de binnezijde'dus tegen de kant van het blok...
Ik vraag me nu af of het normaal is dat de bougie's nat zijn en of ik de carburator in zijn geheel zomaar mag demonteren en nakijken op lekken en hem dan terug kan plaatsen?
En weet iemand e goei adreske om wa materiaal (lucht en oliefilter, olie e.d.)aan te schaffen in de buurt van Lier.
Bedankt
Greetz Peter15
IK heb me id zomer nen r80rt van 85 aangeschaft en nu t s'avonds donker is en de schilderopdrachten die k van mn vrouw kreeg, gedaan zijn ben k begonne om mijn aanwinst wa op te frissen.
Zo kom je natuurlijk bij wa vragen uit en aangezien ik de voorbije maanden hier al t een en t ander heb opgestoken,wil ik t mijne hier ook wel zeggen.
Ik ben begonnen met de normale dingen allemaal eens te inspecteren en stelde t volgende vast:
* waar de luchtfilter zou moeten zitten, stak een dik stuk "mouche",dat vuil zwart zag en ook vochtig aanvoelde...?
* de linker (bing)carburator lekt aan de binnezijde'dus tegen de kant van het blok...
Ik vraag me nu af of het normaal is dat de bougie's nat zijn en of ik de carburator in zijn geheel zomaar mag demonteren en nakijken op lekken en hem dan terug kan plaatsen?
En weet iemand e goei adreske om wa materiaal (lucht en oliefilter, olie e.d.)aan te schaffen in de buurt van Lier.
Bedankt
Greetz Peter15
-
Synchro Bob
- Contacteer:
Dag Peter,
Je 80RT is geen F16. Je mag daaraan sleutelen zoveel je wil zonder veel kwaad te verrichten.
Natuurlijk zijn natte bougies niet normaal. En een carburator die lekt al evenmin. Maar alles kan hersteld worden aan die 2 kleppers zonder teveel kosten.
Ga bij Claude Boelens in Mortsel (http://www.gummikuh.be) voor onderdelen en raad met mijn groeten,
Bob
Je 80RT is geen F16. Je mag daaraan sleutelen zoveel je wil zonder veel kwaad te verrichten.
Natuurlijk zijn natte bougies niet normaal. En een carburator die lekt al evenmin. Maar alles kan hersteld worden aan die 2 kleppers zonder teveel kosten.
Ga bij Claude Boelens in Mortsel (http://www.gummikuh.be) voor onderdelen en raad met mijn groeten,
Bob
Laatst gewijzigd door Synchro Bob op 05 dec 2007, 20:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Synchro Bob
"Vive somnia, non somniare vitam"
R60/5 '73
HD Road King '99
DAX '74
TransAtlas '96
Africa Twin '19
R60/5 '73
HD Road King '99
DAX '74
TransAtlas '96
Africa Twin '19
Re: r80 rt opfrissen
toch maar eerst eens het benzinedarmpje nazien of dat niet verduurd is.peter15 schreef:* de linker (bing)carburator lekt aan de binnezijde'dus tegen de kant van het blok...
Greetz Peter15
STUCK IN THE MUD
R100GSPD white/blue dirtbike + VMC cross sidecar
R100GSPD white/blue dirtbike + VMC cross sidecar
-
Synchro Bob
- Contacteer:
Re: r80 rt opfrissen
-> Mouche of mousse is verdacht. Het moet een plat papierfilter element zijn.
-> benzine of olie ? In elk geval met een natte "mouche" als luchtfilter kan je niet veel zeggen over de bougies. Misschien ook eens de compressie laten nameten.
-> Beire's tip van de verduurde benzinedarm darm is heel aannemelijk. Er is ook nog versleten vlotternaald en/of een slechte dichting van de vlotterkamer als mogelijke oorzaken.
We geraken er wel aan uit.
Succes, en laat ons iets weten over de vooruitgang.
-> Mouche of mousse is verdacht. Het moet een plat papierfilter element zijn.
-> benzine of olie ? In elk geval met een natte "mouche" als luchtfilter kan je niet veel zeggen over de bougies. Misschien ook eens de compressie laten nameten.
-> Beire's tip van de verduurde benzinedarm darm is heel aannemelijk. Er is ook nog versleten vlotternaald en/of een slechte dichting van de vlotterkamer als mogelijke oorzaken.
We geraken er wel aan uit.
Succes, en laat ons iets weten over de vooruitgang.
Synchro Bob
R60/5 '73
HD Road King '99
DAX '74
TransAtlas '96
Africa Twin '19
R60/5 '73
HD Road King '99
DAX '74
TransAtlas '96
Africa Twin '19
-
Iron Gonzo
hoi spoorman
gelieve geen adressen te melden op het forum aub
gelieve geen adressen te melden op het forum aub
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
Bedankt al voor de reactie's
Het adres van claude heb ik al ontdekt via zijn site, dus das ok!!!
Die "mouche" als filter zou nen truc zijn om de kosten van ne luchtfilter te sparen kwam ik via ne collega aan de weet.
Da werd vroeger meer gedaan t schijnt,ne "mouche" opmaat snijden en id olie drengen en t was opgelost....Ma of da koosjer is das wa anders???
IK hoop natuurlijk op nog wa reactie's....
Mag ik mijne bingcarburator eigelijk demonteren en terug plaatsen na nazicht of kan da kwaad?
Greetz
Peter15
Het adres van claude heb ik al ontdekt via zijn site, dus das ok!!!
Die "mouche" als filter zou nen truc zijn om de kosten van ne luchtfilter te sparen kwam ik via ne collega aan de weet.
Da werd vroeger meer gedaan t schijnt,ne "mouche" opmaat snijden en id olie drengen en t was opgelost....Ma of da koosjer is das wa anders???
IK hoop natuurlijk op nog wa reactie's....
Mag ik mijne bingcarburator eigelijk demonteren en terug plaatsen na nazicht of kan da kwaad?
Greetz
Peter15
-
Synchro Bob
- Contacteer:
Een carburator nazien is niets voor beginnelingen. Menigen hebben al het carburatorhuis naar de vaantjes geholpen enkel door de as van de vlotter te willen verwijderenpeter15 schreef: Mag ik mijne bingcarburator eigelijk demonteren en terug plaatsen na nazicht of kan da kwaad?
Greetz
Peter15
Maar er is altijd een begin.
Hier op het forum zijn genoeg mensen die je met raad en daad willen bijstaan. Als Meise niet te ver is ben je hier trouwens altijd welkom voor een check-up.
Synchro Bob
R60/5 '73
HD Road King '99
DAX '74
TransAtlas '96
Africa Twin '19
R60/5 '73
HD Road King '99
DAX '74
TransAtlas '96
Africa Twin '19
-
Synchro Bob
- Contacteer:
Wil je meer weten over het afstellen van een Bing klik hier|
Synchro Bob
R60/5 '73
HD Road King '99
DAX '74
TransAtlas '96
Africa Twin '19
R60/5 '73
HD Road King '99
DAX '74
TransAtlas '96
Africa Twin '19
R80RT opfrissen
Hoi Peter, bedankt voor je vraag. Heb zo ± hetzelfde prbleem met dezelfde motor.
Die link van Bob over het afstellen van de carburator bevat in ieder geval interessante informatie.
Aan de anderen die reageerden eveneens bedankt.
Grts, Jempy
Die link van Bob over het afstellen van de carburator bevat in ieder geval interessante informatie.
Aan de anderen die reageerden eveneens bedankt.
Grts, Jempy