Nu we toch over schermen bezig zijn.. Drie jaar geleden kreeg mijn scherm (R 1100 RS) ter hoogte van de bevestigingsvijzen scheurtjes en barsten, in die mate zelfs dat het scherm er op een dag gewoon afviel!
Ik liet de BMW dealer een nieuw scherm monteren (dus hoogstwaarschijnlijk toch volgens de regels van de kunst) en wat bleek, na een tijdje waren die barsten rond de vijzen er weer. Is dit een alleenstaand geval, mag je vanaf een zekere snelheid uw scherm niet verticaal zetten omdat er dan teveel druk uitgeoefend wordt (zou mij verwonderen), is dit gewoon "bad luck" of hebben er nog mensen ervaring mee? Het is niet dat, wanneer ik mijn scherm kuis ik er een grote druk op uitoefen. Volgens mij ligt het ook niet aan het gebruik van agressieve producten tijdens het kuisen want de rest van het scherm is niet mat of ingevreten van één of ander product.
Bedankt alvast voor uw reactie
Luc RS
R1100RS - Scherm
Moderator: GVN
scherm r 1100 rs
misschien schroefjes te vast aangevezen?
ofwel geen dichting ertussen(trillingen)
is maar sugestie
groetjes john lt

ofwel geen dichting ertussen(trillingen)
is maar sugestie
groetjes john lt
bmw forever
Wie je bent is belangrijker,dan wat je hebt
Wie je bent is belangrijker,dan wat je hebt
-
Iron Gonzo
mijn scherm zit er 115000km op en niets te zien.
kijk eens bij de montage of de gaatjes heeeeeeeel goed passen, overeenkomen met de schroefdraad.
bij het vast zetten kan uw scherm onder spanning komen en door de trillingen barsten aan de bevestigingen.
voor de rest controleer eens wat vorige heeft geschreven.
kijk eens bij de montage of de gaatjes heeeeeeeel goed passen, overeenkomen met de schroefdraad.
bij het vast zetten kan uw scherm onder spanning komen en door de trillingen barsten aan de bevestigingen.
voor de rest controleer eens wat vorige heeft geschreven.
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
Bij montage heb ik toch kunnen merken dat ze ringetjes gebruikt hebben en, vermits het een origineel BMW scherm is en geen piraatstuk neem ik aan dat de gaatjes én de gebruikte vijzen toch moeten overeenkomen. Ik heb nog getracht van er extra en iets grotere ringetjes bij onder te plaatsen om zo de druk nog op een groter vlak te kunnen verspreiden maar vond geen groter..
Het verder doorscheuren is echter uitgebleven en ik hoop dat dit zo blijft...
Alvast toch bedankt voor jullie reactie!

Idem met mijne R1100RS het scherm barst aan de boutjes.luc rs schreef:Bij montage heb ik toch kunnen merken dat ze ringetjes gebruikt hebben en, vermits het een origineel BMW scherm is en geen piraatstuk neem ik aan dat de gaatjes én de gebruikte vijzen toch moeten overeenkomen. Ik heb nog getracht van er extra en iets grotere ringetjes bij onder te plaatsen om zo de druk nog op een groter vlak te kunnen verspreiden maar vond geen groter..
![]()
Heb een scherm van Wüdo gemonteerd. Iets hoger, breder en lichtbruin getint. Het is een ietsje dikker dan het origineel en het barst niet. De windgeleiding is dan ook beter iets wat onmiddelijk opvalt. Prijs, ik dacht iets van een 78 euro maar dat moet ik verifiëren.
Veel succes,
Veel succes,
Bikeron
4 Wheels are 2 to many
R1100RS Metallic Black '94
4 Wheels are 2 to many
R1100RS Metallic Black '94
-
Theo Kruissen.