Back-fire F650 1998

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW F-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Vossen

Back-fire F650 1998

Bericht door Vossen »

Zeer incidentendeel laat de oude dame eens iets geweldigs van haar horen. Vooral als er een wat langere periode vlot is doorgeknord hoor je soms tijdens het afremmen op de tweede versnelling een geweldig indrukwekkende back-fire knal uit de uitlaat. Vrijwel altijd blijft de Rotax gewoon draaien en kijken lieden om me heen of ik op zoek moet naar een krukas of een zuiger etc. Ik glimlach dan wat en vervolg ´stoer´ mijn weg. Er is geen pijl op te trekken. Alles nagegeken, inclusief afstellingen en alles o.k. Soms gebeurt het weken niet.

Advies en/of ideeen zijn welkom,

Rudi
Raketman
Contacteer:

Bericht door Raketman »

Geen zorgen in maken...is normaal.

Bij gewoon secundair getokkel : niks aan de hand.
Stukske autosnelweg, afrit : *KNAL*

Ge kunt het tegengaan door langzaam het gas te couperen.
De standaard afstelling van een Funduro is nogal arm (vandaar ook het lage verbruik) maar dat werkt het knallen na zwaardere belasting eerder in de hand.
Nil volentibus arduum
bar8

Bericht door bar8 »

De Strada van mijn vrouw deed het zelfde. Maar hij viel na een tijdje ook iedere keer stil. Diagnose: het rubberen inlaatspruitstuk was verduurd en gebarsten en hierdoor zoog hij valse lucht.Het werd vervangen en de carbu s terug afgesteld. Hij rijdt nu terug als een speer en zonder knallen.
Het schijnt dat dit een zwak punt is bij oudere modellen.
Vossen

Bericht door Vossen »

Heren bedankt. Zal dat inlaatspruitstuk bekijken, maar ik denk dat Raketman gelijk heeft want het gebeurt zo incidenteel, er is geen pijl op te trekken. En het is ook altijd weer een leuke verrassing om de schrik om je heen te zien als het kanon afgaat.
Vossen

Bericht door Vossen »

bar8 schreef:De Strada van mijn vrouw deed het zelfde. Maar hij viel na een tijdje ook iedere keer stil. Diagnose: het rubberen inlaatspruitstuk was verduurd en gebarsten en hierdoor zoog hij valse lucht.Het werd vervangen en de carbu s terug afgesteld. Hij rijdt nu terug als een speer en zonder knallen.
Het schijnt dat dit een zwak punt is bij oudere modellen.
Wel dan, je had gelijk! Carb´s o.k., maar een miniscuul haartje in het rubber inlaatspruitstuk en vervangen. Geen back-fire meer!

Bedankt.

Rudi
Plaats reactie