650 voor eerste bike
Moderator: GVN
650 voor eerste bike
Heb onlangs motor rijbewijs gehaald en zit te denken aan een f650gs te kopen.
is dit een goede eerste motor?? heb rijbewijs gehaald op een F 650 scarver, en het beviel wel.
zou graag weekendjes weg willen doen naar duitsland en frankrijk, is deze motor voldoende of moet ik kijken naar een 1200??
is dit een goede eerste motor?? heb rijbewijs gehaald op een F 650 scarver, en het beviel wel.
zou graag weekendjes weg willen doen naar duitsland en frankrijk, is deze motor voldoende of moet ik kijken naar een 1200??
650 is zeker goede keuze als eerste motor en zeker als jij je daar prettig opvoelt. Verschillende hier op het forum zouden meteen voor een 1200 gaan maar dit is voor de meesten een typische macho keuze.
Begin met een tweedehands en als er dan al eens iets fout loopt is de schade, materiële en psychologische, nog te overzien. Schakel desnoods na een jaartje of twee ervaring over.
Waarom zou je met een 650 niet naar Frankrijk of Duitsland kunnen rijden?
Begin met een tweedehands en als er dan al eens iets fout loopt is de schade, materiële en psychologische, nog te overzien. Schakel desnoods na een jaartje of twee ervaring over.
Waarom zou je met een 650 niet naar Frankrijk of Duitsland kunnen rijden?

De 650 is een ideale beginnersfiets. Laat je niet overhalen door de mensen die zeggen dat het ook gaat met een 1200.... motrrijden oet je leren en dat doe je met iets wat je de baas bent en blijft dus met iets zoals de 650. Grote voordeel van de gs650 is ook dat hij heel erg wendbaar is en laag van zadel.
Lange autosnelwegritten liggen 'm minder maar het kan gerust en probleemloos tegen 120/h (ik deed het wel 15 jaar met een 250cc'tje en dat ging ook).
Veel succes
Animal
Lange autosnelwegritten liggen 'm minder maar het kan gerust en probleemloos tegen 120/h (ik deed het wel 15 jaar met een 250cc'tje en dat ging ook).
Veel succes
Animal
Skippi79
Een F650GS is een zéér goede keuze
Is een heel wendbare en leuke fiets.
Ik bezit zowel een F650GS als een R1200GS, en beken dat ik nog regelmatig naar de F650GS grijp
Wat de langere (w.e. duitsland/frankrijk/etc) uitstappen betreft, de F650GS heeft daar helemaal geen problemen mee.
Vorig jaar nog een w.e. Eifel gedaan. In de Eifel reed mijn vrouwtje met de F650GS een Harley FLHTU ultra clasic en een Yamaha wildstar 1600 verloren.
Echt lange stukken autosnelwegen aan snelheden boven 120km, zijn niet zijn geliefkoosde bezigheid, maar die mijden wij zowiezo, omdat wij dat zelf ook niet leuk vinden.
En wat ook zéér leuk is, wij noteren een gemiddeld verbruik van goed 3,5liter.
Een F650GS is een zéér goede keuze
Is een heel wendbare en leuke fiets.
Ik bezit zowel een F650GS als een R1200GS, en beken dat ik nog regelmatig naar de F650GS grijp
Wat de langere (w.e. duitsland/frankrijk/etc) uitstappen betreft, de F650GS heeft daar helemaal geen problemen mee.
Vorig jaar nog een w.e. Eifel gedaan. In de Eifel reed mijn vrouwtje met de F650GS een Harley FLHTU ultra clasic en een Yamaha wildstar 1600 verloren.
Echt lange stukken autosnelwegen aan snelheden boven 120km, zijn niet zijn geliefkoosde bezigheid, maar die mijden wij zowiezo, omdat wij dat zelf ook niet leuk vinden.
En wat ook zéér leuk is, wij noteren een gemiddeld verbruik van goed 3,5liter.
R1200GS-Adventure - smoke grey (24/06/2011)
Vespa GTS250 (27/09/2018)
"Het eindpunt kan nooit zo interessant zijn als de weg ernaartoe"
Vespa GTS250 (27/09/2018)
"Het eindpunt kan nooit zo interessant zijn als de weg ernaartoe"
-
Tazke
- Contacteer:
Skippy79,
Ik ben ook een beginnende motor rijdster en heb mij een F650GS gekocht (nieuwe). Heb leren rijden op een 650 CS dus de overstap is niet zo groot.
De GS rijdt goed en vlot en zit heel gemakkelijk. De grootste afstand dat mijn ventje heeft gereden is 180 km en em had geen klagen.
(Ik heb er nog niet met gereden want heb mijn rijbewijs nog maar sinds gisteren, maar vanavond mijn eerste ritje erop
)
Maar met de 650CS heb ik wel al op de auotstrade gereden tijdens de rijles en ik moet zeggen 120 dat ging vlot. Na mijn examen moesten we dan de rij-instrucotro volgen en het ging ff tot 130 ... en geen probleem met gehad.
.
En zoals andere zeggen kan je later perfect overschakelen naar een zwaarder model.
Groetjes,
Christine
Ik ben ook een beginnende motor rijdster en heb mij een F650GS gekocht (nieuwe). Heb leren rijden op een 650 CS dus de overstap is niet zo groot.
De GS rijdt goed en vlot en zit heel gemakkelijk. De grootste afstand dat mijn ventje heeft gereden is 180 km en em had geen klagen.
(Ik heb er nog niet met gereden want heb mijn rijbewijs nog maar sinds gisteren, maar vanavond mijn eerste ritje erop
Maar met de 650CS heb ik wel al op de auotstrade gereden tijdens de rijles en ik moet zeggen 120 dat ging vlot. Na mijn examen moesten we dan de rij-instrucotro volgen en het ging ff tot 130 ... en geen probleem met gehad.
En zoals andere zeggen kan je later perfect overschakelen naar een zwaarder model.
Groetjes,
Christine
-
GSrijder
- Contacteer:
Zoals ze hierboven aanhalen is het geen slechte keuze om mee te beginnen. Koop een 2ehands, doe wat ervaring op en binnen een 3 tal jaar koop je jouw droommotor.
Wees er maar zeker van dat de motorbeheersing makkelijker aangeleerd zal worden op een lichte motor.
Ik ken een koppel, beide nogal struis gebouwd die met een Honda Transalp de Franse Alpen probleemloos doorkruist hebben.
Wees er maar zeker van dat de motorbeheersing makkelijker aangeleerd zal worden op een lichte motor.
Ik ken een koppel, beide nogal struis gebouwd die met een Honda Transalp de Franse Alpen probleemloos doorkruist hebben.
Some people learn to ride a GS, others are born to !!
You never waste one hour of your life if you spent it on the saddle of your GS
You never waste one hour of your life if you spent it on the saddle of your GS
Bedankt allemaal, wel het is mooi om te weten dat wij ongeveer hetzelfde denken.
Hiermee kan de vrouwtje ook af en toe op weg.
Zoals jullie zeggen, kunnen wij een 2de hands op pikken voor rond de 5000€, het zou zonder zijn om eentje van boven de €10000, en niet comfortable voelen of zelfs crashen!.
Ik denk eerst een paar jaartjes hierop en dan mischien de stap maken.
Bedankt!!
Zoals jullie zeggen, kunnen wij een 2de hands op pikken voor rond de 5000€, het zou zonder zijn om eentje van boven de €10000, en niet comfortable voelen of zelfs crashen!.
Bedankt!!
-
welkenuweer
@Skippy79 : goede beslissing om met een beperkte cc te starten. Bovendien is het een 1-cylinder dus zal je het schakelen zeer snel onder de knie krijgen.skippi79 schreef:Bedankt allemaal, wel het is mooi om te weten dat wij ongeveer hetzelfde denken.
Bedankt!!
Ik vind echter die €5.000 wat veel. Kijk eens naar de link hierbij. Voor minder dan dat is er ook veel te vinden....
Glenn
http://www.2dehands.be/moto/motor/bmw/? ... sort=prijs
Terug een R1150gs......'t is zoiets als thuis komen...
)
-
welkenuweer
welkenuweer schreef:@Skippy79 : goede beslissing om met een beperkte cc te starten. Bovendien is het een 1-cylinder dus zal je het schakelen zeer snel onder de knie krijgen.skippi79 schreef:Bedankt allemaal, wel het is mooi om te weten dat wij ongeveer hetzelfde denken.
Bedankt!!
Ik vind echter die €5.000 wat veel. Kijk eens naar de link hierbij. Voor minder dan dat is er ook veel te vinden....
Glenn
http://www.2dehands.be/moto/motor/bmw/? ... sort=prijs
En als je je hart volgt, kom je misschien in deze situatie terecht :
http://www.2dehands.be/bmw-gs-650-dakar ... sort=prijs
Motor van 03/2007, geen 2.000km gebold maar wil wel een 1200 kopen
Bij zo'n situaties kan mijn verstand niet bij...
Glenn
)
Prima keuze en een fijne fiets.
Wil je iets meer comfort op de langere afstanden over weeg dan ook eens een R80 of R100GS. Moet te vinden zijn in dezelfde prijsklasse en je onderhoudskosten zullen waarschijnlijk iets lager uitvallen.
Wat je keuze ook mag zijn iig veel plezier!
Wil je iets meer comfort op de langere afstanden over weeg dan ook eens een R80 of R100GS. Moet te vinden zijn in dezelfde prijsklasse en je onderhoudskosten zullen waarschijnlijk iets lager uitvallen.
Wat je keuze ook mag zijn iig veel plezier!
Ik ben een alpinist.
Ik zie overal als een berg tegenop!
Ik zie overal als een berg tegenop!
-
welkenuweer
Als het gaat over zo'n 80 of 100Gs.... den deze steekt al een tijdje ferm mijn ogen uit. Maar ik heb geen plaats (lees geld
) om hem erbij te nemen.
Glenn
http://www.2dehands.be/bmw-gs-100-26195 ... sort=prijs
Glenn
http://www.2dehands.be/bmw-gs-100-26195 ... sort=prijs
)