Caberg Justissimo GT

Hier kan je alle vragen, tips & tricks kwijt over Bike-to-bike, Bluetooth, Intercom systemen, GSM,... kortom alle communicatie perikelen

Moderator: GVN

Plaats reactie
Marc P
Berichten: 63
Lid geworden op: 31 jul 2007, 17:37
Locatie: Oost-Vlaanderen

Caberg Justissimo GT

Bericht door Marc P »

Hallo;
We hebben 2 maand geleden Caberg Justissimo GT helmen gekocht .
Daar zijn we tevreden over :grin:, alleen al voor het zonnescherm zou ik ze opnieuw kopen .
In de toekomst zouden we graag de Just speak bluetooth intercom
van Caberg zelf laten installeren ( plaats reeds voorzien in helm , is volgens mij de properste oplossing )
Deze set is nogal prijzig ( ik dacht zo rond de 250 € per helm ),
daarom wou ik vragen of er mensen zijn die ervaring hebben met dit systeem (communicatie , eventueel overdracht van muziek , klankkwaliteit.)
grts Marc
K'hem ne nieven R1200RT gekocht
BMW motor club vlaanderen lid
Marc P
Berichten: 63
Lid geworden op: 31 jul 2007, 17:37
Locatie: Oost-Vlaanderen

Bericht door Marc P »

Zo te zien is dit systeem nog niet verkocht in Belgié , zonder feedback van andere gebruikers zullen wij uiteindelijk nog verplicht zijn om een systeem mét bedrading aan te kopen ( waarvan ik wel weet dat het goed werkt )
K'hem ne nieven R1200RT gekocht
BMW motor club vlaanderen lid
MOTOBLOG
Berichten: 1839
Lid geworden op: 21 jul 2006, 11:46
Woonplaats: Laakdal

Bericht door MOTOBLOG »

Ik heb er twee in combinatie kunnen testen. De bluetooth module is dezelfde als die in de Nolan N102 wordt gebruikt. De spraak is helder en luid, dus de intercom functie werkt zeker naar behoren.

De connectie met een Zumo Garmin via het HS protocol lukte ook vrij aardig, maar dan werd bij mij de verbinding met de slave (duo) verbroken.

Kan iemand bevestigen dat dit het geval het, ook bij de Nolan, of kan die wel twee profielen tegelijkertijd aan (interom + zumo) ?
Marc P
Berichten: 63
Lid geworden op: 31 jul 2007, 17:37
Locatie: Oost-Vlaanderen

Bericht door Marc P »

Pvdk , bedankt voor de feedback .
Wij hebben zelf nog altijd geen set gekocht omdat het in deze periode op gebied van duorijden heel kalm is .
Verdere reacties van andere gebruikers zijn nog steeds welkom.
grts. Marc
K'hem ne nieven R1200RT gekocht
BMW motor club vlaanderen lid
skippi79
Berichten: 10
Lid geworden op: 12 dec 2007, 10:33

Bericht door skippi79 »

Ik heb vandaag alle info over de nolan n102 op gevraagd in HG hasselt, en je kunt niet intercom en gps/gms tegenlijk met bluetooth gebruiken. Dan zal je een kabeltje moeten hebben voor de intercom en de gps/gsm op bluetooth zetten.
Heb gekeken voor 2 helmen met bluetooth en kwam aardig prijzig uit, rond €1000. en de helmen zijn in uitverkoop. was even slikken aangezien moest ook niuwe boten voor de missus kopen.
Als iemand een andere goedkoop(onder €550) intercom zonder draad weet laat iets weten graag.
Alvast bedankt,
Alex
Obiwan
Berichten: 579
Lid geworden op: 25 feb 2007, 01:04
Locatie: Gouda

Bericht door Obiwan »

@Skippi79; Het enige systeem wat dan in zicht komt is de Camos BHS 600.
Maar ook deze voldoet niet geheel aan je eisenpakket.
Volgens mij kun je met het N-com wel degelijk goedkoper uitkomen dan de door jou genoemde € 1000,- Het is een kwestie van keuzes. Zo zou je er voor kunnen kiezen om als bestuurder de Blue Tooth module te nemen en voor de duo de basiskit icm de intercomkit. GPS/Telefoon heb je dan draadloos en met de duo praat je via een kabeltje.
Ik ben een alpinist.
Ik zie overal als een berg tegenop!
Plaats reactie