Aanpassing origineel GSA zadel
Moderator: GVN
-
Tankcommander
Beste collega GS(A) rijders,
Ik sukkel een beetje met de hoogte van de GSA. Mijn benen zijn namelijk maar net lang genoeg. Als ik aan de lichten stop moet ik zo'n heel klein beetje over mijn zadel sliden om één van mijn 2 voeten volledig aan de grond te krijgen. Als ik dat niet doe heb ik wel contact met beide voeten maar slechts met de tip van de voet (ni echt safe te noemen)
Zijn er onder jullie die het origineel zadel al hebben laten uithollen. By the way, mijn zadel staat al op de laagste stand. Een paar cm is voldoende. Bij wie kan je dit laten doen ? Kostprijs ? Ik heb de indruk dat het zadel van een 'gewone' GS wel dieper zit. Klopt dit ?
Thnx voor de info
T-com
Ik sukkel een beetje met de hoogte van de GSA. Mijn benen zijn namelijk maar net lang genoeg. Als ik aan de lichten stop moet ik zo'n heel klein beetje over mijn zadel sliden om één van mijn 2 voeten volledig aan de grond te krijgen. Als ik dat niet doe heb ik wel contact met beide voeten maar slechts met de tip van de voet (ni echt safe te noemen)
Zijn er onder jullie die het origineel zadel al hebben laten uithollen. By the way, mijn zadel staat al op de laagste stand. Een paar cm is voldoende. Bij wie kan je dit laten doen ? Kostprijs ? Ik heb de indruk dat het zadel van een 'gewone' GS wel dieper zit. Klopt dit ?
Thnx voor de info
T-com
Veiligheid boven alles
-
Kurt Steyaert
-
bmwfreakske
Heb een beetje hetzelfde probleem en kan niet plat op de grond.
Was in het begin stevig aanpassen, heb intussen gaandeweg geleerd om slechts 1 voet aan de grond te zetten, werkt prima, al moet je de rijbaan / parkingplaats wel een beetje beter "lezen" om géén verassingen te hebben.
Ik verkies echter het GSA-zadel boven dat van de GS, het GSA-zadel op zich zit beter en mijn zitpositie is ook beter.
2 tot 3 cm lager is zeker makkelijker om met je voeten aan de grond te komen, maar daardoor wordt je rijhouding wellicht ongemakkelijker. Eerst stevig en langdurig uittesten is de boodschap.
Ooit al overwogen om onder elke laars een extra zool van 1 tot 1,5 cm te plaatsen ?
Was in het begin stevig aanpassen, heb intussen gaandeweg geleerd om slechts 1 voet aan de grond te zetten, werkt prima, al moet je de rijbaan / parkingplaats wel een beetje beter "lezen" om géén verassingen te hebben.
Ik verkies echter het GSA-zadel boven dat van de GS, het GSA-zadel op zich zit beter en mijn zitpositie is ook beter.
2 tot 3 cm lager is zeker makkelijker om met je voeten aan de grond te komen, maar daardoor wordt je rijhouding wellicht ongemakkelijker. Eerst stevig en langdurig uittesten is de boodschap.
Ooit al overwogen om onder elke laars een extra zool van 1 tot 1,5 cm te plaatsen ?
-
vacaro
- Contacteer:
Is het mss een optie om motor zelf beetje te verlagen zonder teveel aan de rijeigenschappen te veranderen.
Denk toch dat een GSa redelijk veel veerweg heeft, dus daar kan mss wel een beetje af, zal wel duurder kostenplaatje zijn, maar zo verandert wel niet je positie tov het stuur en instrumenten.
Weet niet of da kan is maar een suggestie ie ik doe..
Denk toch dat een GSa redelijk veel veerweg heeft, dus daar kan mss wel een beetje af, zal wel duurder kostenplaatje zijn, maar zo verandert wel niet je positie tov het stuur en instrumenten.
Weet niet of da kan is maar een suggestie ie ik doe..
Motorrijden is geen hobby, het is een levenswijze!
Ik verdwaal nooit, ik verken enkel nieuwe wegen!
Genietend op een R1200RT LC.
Ik verdwaal nooit, ik verken enkel nieuwe wegen!
Genietend op een R1200RT LC.
YOO
Als 't een 1200 is, dan wil ik wel met je wisselen van vering, heb je direct al twee cm gewonnen, en is 't nog altijd perfecte BMW-kwaliteit
Ik kan de enkele extra cm veerweg wel gebruiken
Grtz, Philip!
Als 't een 1200 is, dan wil ik wel met je wisselen van vering, heb je direct al twee cm gewonnen, en is 't nog altijd perfecte BMW-kwaliteit
Ik kan de enkele extra cm veerweg wel gebruiken
Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"
Philz picz are here!
http://www.motoadventurestore.be
Philz movies are here! and here!
Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser
Philz picz are here!
http://www.motoadventurestore.be
Philz movies are here! and here!
Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser
Re: Aanpassing origineel GSA zadel
[quote="haté"]Heb een beetje hetzelfde probleem en kan niet plat op de grond.
Ooit al overwogen om onder elke laars een extra zool van 1 tot 1,5 cm te plaatsen ?[/quote]
Dat werkt,heb ik laten doen ,kosten waren €35.
Ooit al overwogen om onder elke laars een extra zool van 1 tot 1,5 cm te plaatsen ?[/quote]
Dat werkt,heb ik laten doen ,kosten waren €35.
http://www.bikers4bikers.be/ Het forum voor iedere motorrijder.
Simpelste optie is om je eigen zadel te ruilen met een mede forummer die een standaard 1200 GS zadel heeft. Liefhebbers zat denk ik zo.
Als je zadel nog in nieuw staat verkeerd lijkt het mij dat de dealer waar je de motor gekocht hebt ook wel iets voor je kan betekenen.
Maar het kan ook gekker (duurder) dmv het monteren van een set Hyperpro veren kun je de GSA ook 5 cm laten verlagen. Dan hou je het qua zitcomfort iets betere GSA zadel en je motor rijdt en stuurt nog beter.
Als je zadel nog in nieuw staat verkeerd lijkt het mij dat de dealer waar je de motor gekocht hebt ook wel iets voor je kan betekenen.
Maar het kan ook gekker (duurder) dmv het monteren van een set Hyperpro veren kun je de GSA ook 5 cm laten verlagen. Dan hou je het qua zitcomfort iets betere GSA zadel en je motor rijdt en stuurt nog beter.
Ik ben een alpinist.
Ik zie overal als een berg tegenop!
-
GSrijder
- Contacteer:
Ik heb hier twee bedenkingen bij:Obiwan schreef:Maar het kan ook gekker (duurder) dmv het monteren van een set Hyperpro veren kun je de GSA ook 5 cm laten verlagen. Dan hou je het qua zitcomfort iets betere GSA zadel en je motor rijdt en stuurt nog beter.
1) wat is dan nog het nut van een GSA, kan je beter een gewone GS nemen die sowieso al lager is.
2) De meeste GSA rijders vervloeken juist het GSA zadel omdat het net niet beter is dan een GS zadel.
Some people learn to ride a GS, others are born to !!
You never waste one hour of your life if you spent it on the saddle of your GS
You never waste one hour of your life if you spent it on the saddle of your GS
-
Tankcommander
Ik heb contact gehad met mijn dealer en die stelde inderdaad ook voor een zadel van de GS erop te zetten. Kostprijs is wel 220 Eurokes
Lijkt mij nogal veel.
Artisktiek raadt mij deze optie ook aan. Uiteraard is mijn zadel nog in nieuwstaat. Ik ga eens een gewoon zadel testrijden en als dit meevalt ben ik wel bereid te wisselen
Kandidaten ?
Mvg
T-com
Lijkt mij nogal veel.
Artisktiek raadt mij deze optie ook aan. Uiteraard is mijn zadel nog in nieuwstaat. Ik ga eens een gewoon zadel testrijden en als dit meevalt ben ik wel bereid te wisselen
Kandidaten ?
Mvg
T-com
Veiligheid boven alles
En dit kan ook nog;futureGSrijder schreef:Ik heb hier twee bedenkingen bij:Obiwan schreef:Maar het kan ook gekker (duurder) dmv het monteren van een set Hyperpro veren kun je de GSA ook 5 cm laten verlagen. Dan hou je het qua zitcomfort iets betere GSA zadel en je motor rijdt en stuurt nog beter.
1) wat is dan nog het nut van een GSA, kan je beter een gewone GS nemen die sowieso al lager is.Als je dagelijks het terein in gaat zoals jij en je dus de aanwezige bodemvrijheid en volledige veerweg regelnatig aanspreekt niet veel dus. De overige 99,99% hebben dan nog over; De Looks, de betere windbescherming en de grotere brandstoftank
2) De meeste GSA rijders vervloeken juist het GSA zadel omdat het net niet beter is dan een GS zadel.Het GSA zadel is voor sommigen (iets) beter dan het standaard GS zadel. De GSA variant is hoger, harder en vlakker.

bron; http://www.rayz.nl
Ik ben een alpinist.