Zumo problemen??

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen rond GPS, de werking en de installatie ervan.

Moderator: GVN

Plaats reactie
Intruder
Contacteer:

Zumo problemen??

Bericht door Intruder »

ik heb mij een Zumo 550 aangeschaft voor op mijn 1550rt, mijn vraagje is heb ik wel een goede aankoop gedaan nu ik sommige problemen gelezen heb op het forum. In de auto heb ik nog geen problemen gehad hij is dan ook nog maar een maand oud. Voor op de motor zal ik nog een beetje moeten wachten, ik zit met een gebroken pols en kan daardoor nog niet rijden.
de problemen die ik op het forum gelezen heb is uitvallen van de zumo, niet meer op te starten, terug moeten binnen brengen enz. Ik hoop dat ik daar van gespaard blijf, het is toch een dure aankoop en dan verwacht je toch het beste.

mvg jp
na een jap een RT zalig is da
tweecilinderke

Bericht door tweecilinderke »

Heb zelf ook een zumo 550 die in het begin kuren had en tenslotte is vervangen door een nieuw exemplaar.
De zumo is gewoon een zalig ding, ik zou voor geen geld meer willen wisselen .mijn vrouwke heeft een tom tom en dat is z'on typisch toestelleke om in de wagen mee te nemen vind ik.
De zumo daarintegen is volgens mij echt gemaakt voor de motards!

Wees gerust intruder ,ge gaat gene spijt hebben van uwe zumo geloof mij.
Hou er ook rekening mee, wat je leest op de forums zijn steeds klachten, er zijn geen topics waar mensen hun tevredenheid gaan neertypen.
Succes ermee en beterschap met de polsblessure!

En heu :roll: is dat gene 1150rt
ik heb mij een Zumo 550 aangeschaft voor op mijn 1550rt
R1150-GS-'00++R80-ST-'86++R100GS-PD'91++r65LS-'82++ Hercules 125 '76++vespa gs160++Panda r1100rt++

sommige ingenieurs weten alles maar kunnen meestal niets :)
http://www.grasco.be" onclick="window.open(this.href);return false;
http://picasaweb.google.com/tweecilinderke" onclick="window.open(this.href);return false;

clublid
Intruder
Contacteer:

Bericht door Intruder »

Tweecilindereke ge hebt gelijk hoor het is een 1150 rt een 5 teveel, en over de zumo die is inderdaad een stuk beter dan de tomtom rider waar ik ook tevreden over was maar de zumo heeft veel meer mogelijkheden en daarom heb ik hem ook gekocht.
In de wagen heb ik er al veel plezier aan beleefd ,ik moet enkel nog de stroomkabel aansluiten op de motor en dan is het daar ook klaar om te gaan rijden. En bedankt voor de info

mvg jp
pvde
Contacteer:

Bericht door pvde »

Yep,
Ik heb mij de zumo aangekocht bij lancering en tot op heden nog geen problemen mee gehad.
Hou er rekening mee dat procentueel gezien je hier enkel de posting tegenkomt van probleemgevallen, dit geeft een vertekend beeld :-o
Een tevreden ZUMO gebruiker van het eerste uur :lol:
Houdoe
Afbeelding Afbeelding
ex- moto’s: Kawasaki GPZ600R - BMW F650GS - BMW R1150RT - BMW G650X Challenge - BMW R1200RT - BMW G450X - Vespa 300 GTS - Honda CRF250L
Afbeelding BMW F800GS
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

pvde schreef:Hou er rekening mee dat je hier enkel de posting tegenkomt van probleemgevallen, dit geeft een vertekend beeld :-o
JA, JA, dat zeggen ze allemaal .... :roll: :-P :lol: :lol:
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
John
Contacteer:

Bericht door John »

BiemeRT schreef:
pvde schreef:Hou er rekening mee dat je hier enkel de posting tegenkomt van probleemgevallen, dit geeft een vertekend beeld :-o
John(Garmin)Wie rijd er voor? :lol:
Wim(Tomtom) Ik

Nog geen 100 meter verder BiemeRT aan de kant...probleem met Tomtom :oops: :roll:
John (Garmin) ik zal dan maar voorop rijden zekers?
Wim (Tomtom) tja...er is iets niet juist maar ik weet niet juist wat. De route doet het niet.
:lol: :lol: :lol: :lol:
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

John schreef:
BiemeRT schreef:
Wim(Tomtom) Ik

Nog geen 100 meter verder BiemeRT aan de kant...probleem met Tomtom :oops: :roll:
Wim (Tomtom) tja...er is iets niet juist maar ik weet niet juist wat. De route doet het niet.
Een waar gebeurt verhaal :lol: :lol: :lol: . Hervelandroute :wink:

Eens goed vertrokken geen problemen meer gehad, maar van de parking geraakte ik niet :oops: :-P :lol: :lol:
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

GSrijder
Contacteer:

Bericht door GSrijder »

BiemeRT schreef:
John schreef:
BiemeRT schreef: JA, JA, dat zeggen ze allemaal .... :roll: :-P :lol: :lol:
Wim(Tomtom) Ik

Eens goed vertrokken geen problemen meer gehad, maar van de parking geraakte ik niet :oops: :-P :lol: :lol:
:grin: :grin: :grin: :grin: En dan maar op Garmin kakken en TomTom de hemel inprijzen.....geef gewoon toe dat je stillekes hoopt dat je TT kapot gaat zodat je een Zumo kan kopen :-P :-P :-P
Some people learn to ride a GS, others are born to !!
You never waste one hour of your life if you spent it on the saddle of your GS
Intruder
Contacteer:

Bericht door Intruder »

Ik zal maar wat afwachten en zien wat het zegd met de zumo550. Wat ik wel al weet het is een prachtig ding, zeker het beeld en geluid wat ik op de tomtom rider niet zo goed was. Hands-free bellen viel altijd uit wat ik met de zumo niet heb en ik ben niet veranderd van gsm. De rest moet ik nog wat bekijken maar dat is geen probleem

en bedankt voor de info
mvg jp
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

futureGSrijder schreef:
BiemeRT schreef:
John schreef: John(Garmin)Wie rijd er voor? :lol:
Wim(Tomtom) Ik

:grin: :grin: :grin: :grin: En dan maar op Garmin kakken en TomTom de hemel inprijzen.....geef gewoon toe dat je stillekes hoopt dat je TT kapot gaat zodat je een Zumo kan kopen :-P :-P :-P
't Was wel nen héle grote parking :razz: :lol: :lol: :lol:

Cor Ronda

Bericht door Cor Ronda »

Geen problemen hoor met mijn GARMIN Zumo 550 (lekker afsluitbaar) !!
Samen met BlueSoninc wireless rider communicatie systeem in mijn Schubert helm kom ik overal feilloos !!
Het is natuurlijk wel even omschakelen/wennen (TomTom naar Zumo 550), maar dat is maar even.
Groetjes: Cor Ronda
Ter aanvulling: ik rij BMW Cruiser R1200CL
Intruder
Contacteer:

Bericht door Intruder »

Cor Ronda schreef:Geen problemen hoor met mijn GARMIN Zumo 550 (lekker afsluitbaar) !!
Samen met BlueSoninc wireless rider communicatie systeem in mijn Schubert helm kom ik overal feilloos !!
Het is natuurlijk wel even omschakelen/wennen (TomTom naar Zumo 550), maar dat is maar even.
Groetjes: Cor Ronda
Ter aanvulling: ik rij BMW Cruiser R1200CL
Er zijn er dan toch die iets goeds neerpennen over de zumo ,ik heb een scala rider in mijn helm en dat is in orde
Intruder
Contacteer:

Bericht door Intruder »

Ik heb vandaag toch een probleempje gehad met de zumo. Ik had vandaag alles op de rt gemonteerd en aangesloten ,toen ik de zumo in de houder plaatste starte hij gewoon op wat normaal is denk ik. Voor dat ik hem terug uit de houder nam heb ik hem afgezet en daarna starte hij niet meer toen ik hem wou aanzetten met de start knop. Ik heb er de batterij even uitgehaald
en dan was alles weer normaal. ik hoop dat ik dat niet altijd zal moeten doen
telkens ik hem uit de houder neem.

graag jullie meenig hierover

mvg jp
ECM
Contacteer:

Bericht door ECM »

BiemeRT schreef:
futureGSrijder schreef:
BiemeRT schreef: Een waar gebeurt verhaal :lol: :lol: :lol: . Hervelandroute :wink:

Biemert houdt wel van een quotje. Geen idee waar het nu nog over gaat overigens...
Cor Ronda

Bericht door Cor Ronda »

Procedure Garmin Zumo van de motor halen (ervanuitgaande dat de spanning constant aanwezig is op de houder -ook al is motor uitgeschakeld-):
1) op houder laten zitten en gewoon uitzetten dmv uit/aan-knop (ingedrukt houden tot het scherm zwart wordt).
Daarna liever niet erop laten zitten.
Bij weer aanzetten is het wel nodig om de uit/aan-knop langer ingedrukt te houden.
2) van houder pakken. Zumo vraagt dan (via het scherm) of hij zelf moet overschakelen naar batterij-voeding of niet.
Ja (aanraken): dan blijft hij aan (daarna handmatig uitzetten)
Neen (aanraken): dan gaat hij uit (scherm wordt zwart = uit)
Dus zeker niet nodig om de batterij er uit te halen !!
Pas de problème !!!
Intruder
Contacteer:

Bericht door Intruder »

Cor Ronda schreef:Procedure Garmin Zumo van de motor halen (ervanuitgaande dat de spanning constant aanwezig is op de houder -ook al is motor uitgeschakeld-):
1) op houder laten zitten en gewoon uitzetten dmv uit/aan-knop (ingedrukt houden tot het scherm zwart wordt).
Bij weer aanzetten is het wel nodig om de uit/aan-knop langer ingedrukt te houden.
2) van houder pakken. Zumo vraagt dan (via het scherm) of hij zelf moet overschakelen naar batterij-voeding of niet.
Pas de problème !!!
Ik had hem eerst uitgezet en dan van de houder genomen en een tijdje nadien terug willen aanzetten en dat lukte niet meer ?
Intruder
Contacteer:

Bericht door Intruder »

Intruder schreef:
Cor Ronda schreef:Procedure Garmin Zumo van de motor halen (ervanuitgaande dat de spanning constant aanwezig is op de houder -ook al is motor uitgeschakeld-):
Pas de problème !!!
Ik had hem eerst uitgezet en dan van de houder genomen en een tijdje nadien terug willen aanzetten en dat lukte niet meer ?
Ik heb het opnieuw geprobeerd, eerst uit de houder genomen laten overschakelen naar batterij en dan pas uitgezet .Daarna zonder problemen terug kunnen aanzetten met aan/uit knop. het kan ook zijn dat ik een probleem heb gekregen dat ik de zumo uitgeschakeld heb toen hij de kaarten aan het laden was?

Bedankt voor de tip
mvg jp
TonTon

Bericht door TonTon »

ik ben dan wel geen motorrijder meer maar ben uiterst tevreden van m'n Zumo 550 ( nog geen énkel probleem gehad :grin: ).
ik hou er nog steeds van om zelf routes ineen te steken , routes van op het internet aan te passen en dan na te rijden.
zo ben ik nu al bezig met verschillende routes aan te maken voor onze vakantie volgend in de Provence ( al is het dan met de blikkendoos ).
naargelang de situatie ginder kan ik dan kiezen wat we gaan bezoeken , waar we naar gaan kijken.
in de auto gebruik ik m'n Zumo met Bluetooth samen met m'n Nokia ( 6021 ) en een bluetooth oortje ( Plantronic ).
met één druk op het scherm kan ik een binnenkomende oproep beantwoorden/negeren , en m'n ganse telefoonboek is eveneens met één druk ter beschikking.
als de Zumo op batterij werkt krijg je géén gesproken instructies , maar na koppeling met de Plantronic krijg ik de instructies in m'n oortje , zo stoort dit de medepassagier(s) niet.

kortom , een 100 % tevreden Zumo gebruiker en 100 % tevreden over de service waar ik hem gekocht heb.

ps :
ik heb op het werk een kameraad met een Mio ( C520BT Europe ), één met een PDA met GPS software en één met een TT , alle 3 ook 100% tevreden, maar zijn hier bij mij eens komen zien naar wat ik allemaal kan doen met "Mapsource" , en moesten dan toegeven dat het ontbreken van software om zelf routes te maken/in te laden/na te rijden een gemis is ( alhoewel met een TT dit wel via-via lukt ).
Cor Ronda

Bericht door Cor Ronda »

Map-source: "Een kind kan de was doen" !!!
WimLT
Contacteer:

Bericht door WimLT »

ECM schreef:
BiemeRT schreef:
futureGSrijder schreef: :grin: :grin: :grin: :grin: En dan maar op Garmin kakken en TomTom de hemel inprijzen.....geef gewoon toe dat je stillekes hoopt dat je TT kapot gaat zodat je een Zumo kan kopen :-P :-P :-P
Geen idee waar het nu nog over gaat overigens...
Jij kwam dan ook in het hele verhaal helemaal niet voor, hé :razz: :razz: :razz:

ECM
Contacteer:

Bericht door ECM »

BiemeRT schreef:
ECM schreef:
BiemeRT schreef: 't Was wel nen héle grote parking :razz: :lol: :lol: :lol:
Geen idee waar het nu nog over gaat overigens...
Jij kwam dan ook in het hele verhaal helemaal niet voor, hé :razz: :razz: :razz:
Ha,.. maar nu wel :razz:
Plaats reactie