Horizon Motorreizen

Op dit Forum kan u terecht met vragen en informatie uitwisselen over weekends, korte trips en reizen.
Er is een extra sub-forum bij met Reisverslagen.

Moderator: GVN

Forumregels
Indien u uw reisverslag na verloop van tijd gearchiveerd wil zien in het "Reisverslagen Forum", stuur een PB naar een moderator.!
Plaats reactie
skippi79
Berichten: 10
Lid geworden op: 12 dec 2007, 10:33

Horizon Motorreizen

Bericht door skippi79 »

Wij zijn net beginnende motor rijders en willen aankomende zomer nog een leuke motor vakantie doen. ik heb horizon motorreizen gevonden en er zit een paar leuke routes tussen, vooral die naar de noordkaap.
Heeft iemand deze trip gedaan of een de welke van hun??? wat is jouw ervaring? Kunnen wij beter zelf een route uitstippelen of gewoon met de groep gaan???

iemand andere ideeen van een groepsreis??
GSrijder
Berichten: 2330
Lid geworden op: 28 mei 2007, 10:42
Woonplaats: 9200
Locatie: Dendermonde
Contacteer:

Bericht door GSrijder »

Oei, als beginneling direct naar de Noordkaap.

ik zou als ik jou was al eens beginnen met een motorweekend Ardennen of Luxemburg of een meerdaagse naar de Vogezen, het Zwarte Woud of de Moezel.

Je moet je motor nog gewoon worden, het kilometers malen op één dag, eelt op je achterste kweken.......

Niet lopen eer je kan stappen
Some people learn to ride a GS, others are born to !!
You never waste one hour of your life if you spent it on the saddle of your GS
WimLT
Berichten: 6760
Lid geworden op: 14 jun 2006, 18:29
Locatie: Sint Job in't Goor
Contacteer:

Bericht door WimLT »

Bwa de zomer is nog ver weg.
Er kan tegen dan nog vééééél geoefend worden, hé :wink:
Bist Du nicht glücklich und fühlst Dich nicht wohl, pack' Deine Sachen und fahr' nach Tirol !

Ich sitze hier und trinke Bier und wäre doch so gern bei dir ! Großes Sehnen, großes Hoffen, kann nicht kommen, bin besoffen.

to WimLT's little second-hand motorshop Afbeelding
skippi79
Berichten: 10
Lid geworden op: 12 dec 2007, 10:33

Bericht door skippi79 »

idd de zomer is nog heel ver weg, ik ik heb nog wat lange weekends en 2wks pasen om te rijden. ik heb al een aantal 1000 km gereden toen ik in spanje woonde, dus om te zeggen niks van ervaring is ook niet juist. en wij hebben 3,5weken om dit te doen, dus kunnen wij lekker op ons gemak gaan.
skippi79
Berichten: 10
Lid geworden op: 12 dec 2007, 10:33

Bericht door skippi79 »

duo, mijn partner, maar kan zijn dat zij dan ook een motor heeft.

maar wij zijn ook aan het kijken met de groepsreis, nog niet uit.
Motorista7
Berichten: 216
Lid geworden op: 03 apr 2006, 13:34

Bericht door Motorista7 »

Hier ook een beginnend motorijd(st)er, mijn man is heropstapper. Nu, na 1.5 jaar 22.500 km gereden.

Mijn ervaring is dat je zo'n (eerste) motovakantie toch niet mag onderschatten. Onze eerste motovakantie was met z'n 2en naar Frankrijk - ik had toen ongeveer 5.000 km gereden. Was toch wel vermoeiend (maar wel heel plezant :grin: ) om een hele dag op de moto te zitten, of je nu autosnelweg (zelden) of kleine wegen (vooral) neemt. Zeker als het wegdek nat is of het regent (we hadden toen in augustus meer regen dan dit jaar in Schotland, en zelfs mist in de Auvergne :shock: ) mag je 200-300 km per dag niet onderschatten. En dan reden wij nog met z'n tweeen, en niet in groep.

Ik heb zelf nog nooit in een (grotere) groep gereden, maar merk toch dat als we met anderen gaan rijden, ik vooral bezig ben met te "volgen" en minder met mijn eigen route rijden - waardoor ik soms toch harder ga dan mijn eigen tempo. Die kans/dat risico is - denk ik - nog groter als je als beginnend motorijder mee gaat rijden in een groep met (ook) geroutineerde rijders.

Zou toch es denken aan zelf een mooie route uitstippelen en die met jullie 2tjes doen.

Positief aan zo'n motovakantie is wel dat je na 2 of 3 weken elke dag op de moto, heel veel bijleert. Je voelt echt dat je vooruit gaat.

Ben je helemaal klaar om volgende zomer Noorwegen te doen 8-)

My 2 cents :wink:
R1200R
TAF
Berichten: 89
Lid geworden op: 06 apr 2005, 18:56
Locatie: 8840 STADEN

Bericht door TAF »

Juppe skippi79 laat je vooral niet afschrikken wat anderen zeggen, als je van jezelf denkt dat je het kan dan zeg ik DOEN.Ervaring doe je op door te rijden,risico's heb je met alles en overal.t'is niet omdat je al jaren tuft dat je kan rijden en als je intresse hebt dan stuur ik je mijn route naar de noordkaap.
Dus doe vooral waar je zin in hebt alles zal afhangen van je rijstijl, niks forceren vooral rustig blijven en je zal een fantastische reis beleven.
CIAO TAF :wink:
GS 1150 ADVENTURE
GS 1200 ADVENTURE
skippi79
Berichten: 10
Lid geworden op: 12 dec 2007, 10:33

Bericht door skippi79 »

Bedankt Taf, zou geweldig zijn als je hem even door kunt sturen, dan heb ik een beetje een idee of ik deze juiste route een beetje plant.

bedankt!!
cope
Berichten: 176
Lid geworden op: 22 mar 2007, 23:27
Locatie: Op deze bol

Bericht door cope »

er zijn toch van die georganiseerde motor reizen waar iedereen op eigen tempo van punt A naar punt B rijd (je krijgt een tripy op je motorfiets)
en je rijd op eigen tempo tot aan punt B

Ik zal eens kijken waar ik dat terug heb gezien op internet.

greetz cope
cope
Berichten: 176
Lid geworden op: 22 mar 2007, 23:27
Locatie: Op deze bol

Bericht door cope »

hier vind je info en foto's van iemand die van ravels naar de noordkaap gereden is.

http://www.pvdk.be/joomla/index.php?opt ... &Itemid=35

hier vind je een motorreisorganisator die je een tripy geeft

http://www.biketobeach.be/01_HOME/CONTE ... =b2btravel

greetz cope
andrevh
Berichten: 184
Lid geworden op: 07 nov 2005, 23:34
Locatie: RAVELS-EEL

noordkaap

Bericht door andrevh »

cope schreef:hier vind je info en foto's van iemand die van ravels naar de noordkaap gereden is.

http://www.pvdk.be/joomla/index.php?opt ... &Itemid=35

hier vind je een motorreisorganisator die je een tripy geeft

http://www.biketobeach.be/01_HOME/CONTE ... =b2btravel

greetz cope
die van Ravels dat ben ik
als je graag inlichtingen hebt laat maar weten
ik weet zeker dat je na die inlichtingen direct wil vertrekken :grin: :grin:

groeten

andré
nowheels
Berichten: 95
Lid geworden op: 22 jan 2006, 16:46
Woonplaats: Castellane (FR)
Locatie: PACA - Les Alpes de Haute Provence (FR)
Contacteer:

Bericht door nowheels »

Hallo Skippy,

Wat Motorista7 zegt is er wel knal op.
We zijn niet allemaal van nature uit motards en zeker in het begin moet je gewoon voldoende km achter de kiezen zien te krijgen. Nooit boven je eigen tempo beginnen rijden want daar komen geheid brokken van.

Via Horizon reserveerden we verleden jaar een hotel in de Vercors (die zij gebruiken als uitvalsbasis voor hun ritten daar) maar we reden niet mee met de groep. Dit jaar zijn we daar terug geweest (opnieuw niet met de groep mee). Ginder rijden ze niet echt in groep om zo iedereen toe te laten om op eigen tempo te genieten van deze bloedmooie streek. Misschien best eens bevragen bij Horizon zelf (bij John).

Have fun

Marc
Patrick V
Berichten: 519
Lid geworden op: 07 okt 2004, 13:11
Locatie: Hageland

Bericht door Patrick V »

Voor je eerste reis kan je beter vanuit een vaste uitvalsbasis opereren. Van daaruit kan je een aantal ritten plannen die je rustig kan rijden. 150 à 200 Km per dag is meer dan voldoende. Dan heb je nog tijd om van de rit te genieten. Ben je een dag te moe (of heb je geen zin) dan rij je die dag gewoon niet.
Als je een ver einddoel neemt zoals de kaap dan kan het zijn dat je boven je limieten moet gaan om er te geraken of om terug te komen en dat is volgens mij niet gezond.
R1150RT 2003 SP 2610
Lid van BMW Motor Club Vlaanderen
Een getrouwde man kan rustig zijn fouten vergeten; het is nergens voor nodig om ze met twee te blijven onthouden.
Plaats reactie