Atlantis

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen rond kledij, handschoenen, laarzen, helmen en veiligheidsuitrusting.

Moderator: GVN

Plaats reactie
bmwfreakske

Atlantis

Bericht door bmwfreakske »

Mijn pak hangt onder de modder,iemand al eens zo een pak proper gemaakt of gewoon naar de kuiserij?
Andalousie 09/2018
-Fred-

Bericht door -Fred- »

Ik stop het mijn 2 of 3 keer per jaar in het wasmachine met vloeibaar wasmiddel op 30graden.

Grt,
Fred.
Jo De Paepe

Bericht door Jo De Paepe »

Pak aandoen , en gewoon afspuiten met de tuinslang.

daarna gewoon laten drogen
K1200GT

Bericht door K1200GT »

BMW heeft ook een wasmiddel dat naar verluidt speciaal voor het Atlantispak geschikt is. Of het beter is dan het gemiddelde vloeibare wasmiddel, weet ik niet, maar er zit ook een impregneermiddel bij de verpakking (belangrijk om het pak waterafstotend te houden). Een rit door de stromende regen, of de tuinslang kunnen ook wonderen doen (ook tegen de vliegjes en andere oorlogstrofeeen :grin: ). Wat mij wel tegenvalt is het kleurverlies na zo een wasbeurt. Er was hier iemand op het forum die zijn Atlantis pak zelf heeft hergekleurd. Ik zoek een lederreinigings- of andere bedrijf die mijn pak z'n originele kleur kunnen teruggeven.
Yam RD 350 LC YPVS/ K100RS/K1100RS/K1200RS/K1200GT (al jaren verkocht in afwachting van nieuwe Beemer), Moto Guzzi V11 Le Mans Rosso Corsa en Aprilia Tuono 1100 RF :twisted: , (E36/8; F25), Lid BMW MCVL
bmwfreakske

K1200GT schreef:BMW heeft ook een wasmiddel dat naar verluidt speciaal voor het Atlantispak geschikt is. Of het beter is dan het gemiddelde vloeibare wasmiddel, weet ik niet, maar er zit ook een impregneermiddel bij de verpakking (belangrijk om het pak waterafstotend te houden). Een rit door de stromende regen, of de tuinslang kunnen ook wonderen doen (ook tegen de vliegjes en andere oorlogstrofeeen :grin: ). Wat mij wel tegenvalt is het kleurverlies na zo een wasbeurt. Er was hier iemand op het forum die zijn Atlantis pak zelf heeft hergekleurd. Ik zoek een lederreinigings- of andere bedrijf die mijn pak z'n originele kleur kunnen teruggeven.
Ben die persoon tegengekomen op de invriesrit,was wel prachtig gedaan.

Heb momenteel alles verwijderd met water,de plaatsen waar ik op gevallen ben blijven duidelijker zichtbaar.
Andalousie 09/2018
GVN
Moderator

Bericht door GVN »

bmwfreakske schreef: Heb momenteel alles verwijderd met water,de plaatsen waar ik op gevallen ben blijven duidelijker zichtbaar.
Van de trap of...???
Toch niet serieus ?
Nel mezzo del cammin di nostra vita...

R1250 RT 2021, Alpin weiss - R1100S Boxercup Randy Mamola
-Fred-

Bericht door -Fred- »

Gewoon zelf kleuren, geeft een prachtig resultaat en je kan er weer een jaar tegen (30 000km) ...
http://forum.bmw-mc-vl.be/phpBB/viewtop ... ght=#72760
frederik

Re: Atlantis

Bericht door frederik »

Je hebt voor het kuisen van het atlantis pak verschillende mogelijkheden :
1. Lach niet hé, aandoen en onder de douche ermee en dan op natuurlijke wijze laten drogen (niet naast een verwarmingsbron). of buiten in de tuin onder de tuinslang.

2. Protectoren eruit en in de wasmachine met speciaal bmw wasvulling. Er zit ook een herinvetspuitbus bij. Is goed maar na verschillende keren is het leer te droog en roept ze om gevoegd te worden. Daarom 3 gebruiken.

3. Tenslotte dit, na het reinigen volgens 1 of 2, het leer voeden met speciaal bmw ledervoeding. Véél werk maar het pak geef je er een tweede leven mee. Al bij al kost zo een ledervoeding volgens bmw prijzen niet zo veel, vooral rekening houdende met het resultaat. Het is dan weer zwart en het water loopt er dan weer van. Hou er rekening mee dat het te gebruiken bmw ledervet bij voorkeur wat opgewarmd wordt bv in de micro-oven zodat het insmeren gemakkelijker en sneller gaat.

Punt 3 is een echte aanrader ! Vooral als ik soms al die wat oudere afgetrokken atlantispak zie denk ik dan zo, zo weten van niet beter.

Het herinsmeren is zo echt een werkje voor in de winter.
Ivo W

Bericht door Ivo W »

Hallo Frederik,

Welk middel bedoel je precies met 'speciaal bmw ledervoeding'?
Ik kan daar niets over vinden in de bmw catalogus. Bel wel geïnteresseerd. Ik
ken alleen het door jou onder punt 2 vernoemde middel...
frederik

Bericht door frederik »

Een echte must voor de atlantispakrijder !

Hier komt het :

BMW Imprägnieröl für Leder. Inhoud : 150 ml. Heb ik destijds 13,36 euro moeten voor neerleggen. Maar of je dat nog aan die prijs gaat vinden ? Nog gekocht te Wielsbeke bij de dealer.

En zi er staat zelf een nr. op : 72 60 2 337 266. Pas op als je die moest bestellen, want de prijs kan fatsoenlijk hoger liggen !

Met één zo een flesje kun je gerust een broek en een vest mee doen. Mijn vest was al zo er eraan toe, (ik had al overwogen om voor de behandeling een nieuwe vest te kopen) dat het een tweede behandeling nodig had waardoor ik een tweede flesje moest aankopen. De vest komt dan terug donker zwart. Je kan dan als je daar tijd en energie nog voor over hebt (en een vest en broek behandelen dat vraagt zo al véél werk) nog eens extra met een borsteltje het leer weer zacht en aangenaam maken (zoals het vroeger bij de aankoop was).

Je zal tevreden zijn als uw pak zijn behandeling gekregen heeft ! Geloof me maar !!

Ik vond het altijd spijtig dat de dealers daar destijds geen aandacht aan schonk. 't Was zo van, nu je het zegt, daar ligt nog een flesje in mijn verkoopkastje. (Een nieuwe bmw vest verkopen zal interessanter zijn zeker ?)

En besef dat het toch wat werk vraagt ! Met een grote voormiddag kwam ik niet toe !

Véél plezier,

Frederik
Ivo W

Bericht door Ivo W »

Kijk, daar heb ik wat aan.
Ik ga gelijk 2 flesjes bestellen, (met gevaar voor fikse rekening) en dan aan
de noeste arbeid... Ik zal er een dagje voor vrijmaken.

Met groet!
Ivo
fireman_belgium
Contacteer:

Bericht door fireman_belgium »

Heb bij BMW ook de speciale behandeling gekocht.
Ik ga morgen eens onder de douche en na het drogen zal ik het eens behandelen.
Ben echt benieuwd ! :wink:

fireman_belgium@hotmail.com
bmwfreakske

Voor mijn pak was het de eerste rit,kleuren en dergelijke is niet nodig maar had het graag terug in degelijke staat gehad na een schuivertje :cry: :cry:
Ik heb de plaatsen waar de modder hing met water behandeld,alleen de plaatsen die rechtsreeks kontakt met de grond hebben gehad zijn nog zichtbaar,met der tijd zal het wel op normale slijtage lijken hoop ik...
Andalousie 09/2018
bmwfreakske

Heb mijn vest terug,heeft maar enkele dagen geduurd,nieuwe knoop geplaatst en de plaatsen waar ik op gevallen was zijn mooi weggewerkt,vraag me niet hoe ze het gedaan hebben want daar kreeg ik ook geen antwoord op. :razz:
Andalousie 09/2018
Plaats reactie