2 Fiscale infonamiddagen
Moderator: GVN
Re: 2 Fiscale infonamiddagen
Als het mogelijk is zou ik op 9 februari willen deelnemen...
mvg Ulrich
mvg Ulrich
-
hla
- Contacteer:
Ik heb nu voorlopig 15 namen voor 2 februari en 9 voor 9 februari.
Ziet er al beter uit
Afwachten of het zo zal blijven.
Ziet er al beter uit
Afwachten of het zo zal blijven.
Rij met plezier, en geniet.
R1200RT
BMW motoclub-Vlaanderen lid
R1200RT
natuurlijk blijft het zo niet:
als het mogelijk is ook 2 februari.
J
als het mogelijk is ook 2 februari.
J
't vollek va Gùùk red ùùk........
-
hla
- Contacteer:
Lap, 'k had het kunnen denken
Maar als er nu nog bijkomen, liefst toch inschrijven voor 9 februari.
Ofwel wisselen met iemand anders.
'k heb het nog niet goed uitgemeten, maar ik denk dat 16 stoelen nog juist moet gaan.
En anders een derde dag bijvoegen
Maar als er nu nog bijkomen, liefst toch inschrijven voor 9 februari.
Ofwel wisselen met iemand anders.
'k heb het nog niet goed uitgemeten, maar ik denk dat 16 stoelen nog juist moet gaan.
En anders een derde dag bijvoegen
R1200RT
R1200RT
Hallo Hla,
Is er nog een stoel vrij op 9 febr
Ik zou anders ook willen komen .
Alvast bedankt
Johan
Is er nog een stoel vrij op 9 febr
Ik zou anders ook willen komen .
Alvast bedankt
Johan
Ok tis goed, ik heb hier thuis even overleg gepleegd met de administrateur generaal
, en die vond 9 februari een beter plan.
dus dat is al ne stoel minder den tweede.
groeten,
J
dus dat is al ne stoel minder den tweede.
groeten,
J
ik zal dan ook maar kiezen voor de 9de.
Groeten,
Danny
Groeten,
Danny
R1200RT (2007) / Zumo 350
-
hla
- Contacteer:
D'as dan al 15 op 2 en 13 op 9 Februari.
2 Februari zit dus zo goed als vol, om het aangenaam te houden.
En 9 Februari is ook al goed op weg
2 Februari zit dus zo goed als vol, om het aangenaam te houden.
En 9 Februari is ook al goed op weg
R1200RT
R1200RT
Ale goed vol? Uwen avatar is dat uw huis niet????
J
J
-
hla
- Contacteer:
'k heb dat eens voorgesteld om da spel open te stellen voor georganiseerde zaken.J schreef:Ale goed vol? Uwen avatar is dat uw huis niet????
J
Is nie goe ontvangen. Mr. Declercq is nie akkoord.
Volgens hem is het nu beter: gewoon ongebruikt laten staan, en dus geen schade aan de gerestaureerde onderdelen.
Alsof die er door stilstand en niet gebruikt beter van zullen worden!
Dus neen, d'as nie van mij.
Maar 'k zou ook niet willen ruilen. 'K zit hier goed.
R1200RT
R1200RT
Als er nog een plaatsje is op 9 febr wil ik eveneens afkomen.
-
hla
- Contacteer:
Is genoteerd.Hanzie schreef:Als er nog een plaatsje is op 9 febr wil ik eveneens afkomen.
Indien iedereen effectief komt, dan zitten we nu al aan 15/14 deelnemers
R1200RT
R1200RT
-
only for you
Als er nog plaats is voor 9 febr. wil ik
er ook bij zij op deze leerlijke infodag
Only for you uit Atom
er ook bij zij op deze leerlijke infodag
Only for you uit Atom
-
hla
- Contacteer:
Staat erop.
15/15
15/15
R1200RT
R1200RT
Hey HLA,
zo te zien zit het lekker vol op de twee data.
Laat jij ons nog horen/weten welke de concrete uren zijn? En ook de plaats van het "fiscaal infofestijn"?
Kijk er al naar uit om in deze materie meer te weten te komen. Ik denk dat ik niet alleen zal zijn
Trouwens, schitterend initiatief

Grtz G
zo te zien zit het lekker vol op de twee data.
Laat jij ons nog horen/weten welke de concrete uren zijn? En ook de plaats van het "fiscaal infofestijn"?
Kijk er al naar uit om in deze materie meer te weten te komen. Ik denk dat ik niet alleen zal zijn
Trouwens, schitterend initiatief
Grtz G
Niet geschoten is altijd mis....
-
hla
- Contacteer:
Ik dacht aan bijeenkomen tegen 13h30-13h45 om er om 14h aan te beginnen.
Iedereen krijgt van mij een persoonlijke mail rond half januari met mijn adres in.
Ik bevestig nog wel hier in het forum wanneer de mails weg zijn.
Wie dan niets binnen heeft kan mij dan alsnog verwittigen.
Iedereen krijgt van mij een persoonlijke mail rond half januari met mijn adres in.
Ik bevestig nog wel hier in het forum wanneer de mails weg zijn.
Wie dan niets binnen heeft kan mij dan alsnog verwittigen.
R1200RT
R1200RT
-
Relax
Ik bevestig m'n komst, maar, met een keuze van data, ga ik nog ff m'n planning, die van de vrouw en die van de op te passen uk nakijken... Je hoort nog wat.
I respect your opinion. But I don't give shit.
-
Dirk Pauwels
Re:
Je hoeft je motor niet perse in januari te kopen, als je bv in dec koopt, kan je ook een heel jaar afschrijven....Het jaar van aankoop speelt een rol niet de maand. Ook de datum waarop je de motor in verkeer brengt is niet belangrijk. de datum op de factuur telt.JMAS schreef:Hey,
Ik ben pas nieuw hier, doch uitermate geinteresseerd in de infonamiddag.
Normaliter wordt de motor aangeschaft in Januari 2008 om deze dan fiscaal in te brengen, dus alle tips en tricks zijn van harte welkom.
Een fantastisch initiatief me dunkt !!
Groetjes
Joeri
En als je vaak van motor veranderd is in dec kopen een voordeel, je kan dan bv 3 jaar rijden en 4 jaar afschrijven!
De normale termijn om een moto af te schrijven is 5 jaar. Laat je door een stuurse controleur niet beinvloeden, er is geen wettelijk vastgelegde afschrijvingstermijn voor motoren.
Ook mag je gerust bv 10 maand met de motor woon werk inbrengen en de resterende 2 maanden de vergoeding van 0.15 cent per km inbrengen voor de auto
Wel opletten als je degressief afschrijft dat je formulier 328k invult, anders wordt de degressieve afschrijving niet aanvaard.
Afschrijven loont de moeite vanaf een km of 40 per dag en weinig prive km's. Als je veel prive km's doet zul je ook meer woonwerk km moeten doen om er nog voordeel uit te halen.
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
-
hla
- Contacteer:
Re: Re:
Dat kan gerust al met veel minder Km per dag.Dirk Pauwels schreef:
Afschrijven loont de moeite vanaf een km of 40 per dag en weinig prive km's. Als je veel prive km's doet zul je ook meer woonwerk km moeten doen om er nog voordeel uit te halen.
5 Km heen en 5 terug is 10 Km in totaal. En d'as OK.
Wel heb je dan geen ruimte om privé te gaan rondrijden, omdat je onmiddellijk in een slechte verhouding privé/beroeps zul terecht komen.
Maar wie enkel naar zijn werk gaat met die moto, dan gaat dat perfect.
R1200RT
R1200RT
-
hla
- Contacteer:
Ik zal de volgende dagen (week) niet echt actief zijn, wegens "Scarlet"-problemen
Dus als iemand hier is neerzet en reaktie van mij verwacht: enkele dagen geduld aub.
Dus als iemand hier is neerzet en reaktie van mij verwacht: enkele dagen geduld aub.
R1200RT
R1200RT
Hey Dirk,Dirk Pauwels schreef:Je hoeft je motor niet perse in januari te kopen, als je bv in dec koopt, kan je ook een heel jaar afschrijven....Het jaar van aankoop speelt een rol niet de maand. Ook de datum waarop je de motor in verkeer brengt is niet belangrijk. de datum op de factuur telt.JMAS schreef:Hey,
Normaliter wordt de motor aangeschaft in Januari 2008 om deze dan fiscaal in te brengen, dus alle tips en tricks zijn van harte welkom.
Groetjes
Joeri
En als je vaak van motor veranderd is in dec kopen een voordeel, je kan dan bv 3 jaar rijden en 4 jaar afschrijven!
De normale termijn om een moto af te schrijven is 5 jaar. Laat je door een stuurse controleur niet beinvloeden, er is geen wettelijk vastgelegde afschrijvingstermijn voor motoren.
Ook mag je gerust bv 10 maand met de motor woon werk inbrengen en de resterende 2 maanden de vergoeding van 0.15 cent per km inbrengen voor de auto
Wel opletten als je degressief afschrijft dat je formulier 328k invult, anders wordt de degressieve afschrijving niet aanvaard.
Alvast bedankt voor de toelichting, de bedoeling van in januari de motor aan te schaffen was eerder om eventuele acties tijdens het autosalon 2008 mee te pikken, doch de motor is nu toch al een tweetal weken besteld en wordt normaliter volgende week al geleverd ( wegens uitstekende voorwaarden ).
Wat betreft de aankoop kan ik begrijpen dat wanneer de motor bv. op 20/12/2007 gefactureerd wordt de aankoopsom nog voor een gedeelte ingebracht kan worden in het jaar 2007, doch de totale beroepskosten wanneer ik een volledig jaar kan inbrengen waarmee ik verder bedoel onderhoudskosten, en voornamelijk brandstofkosten zullen dan normaliter hoger zijn, dit was mijn voornaamste reden dat de motor maar gefactureerd werd begin 2008, mijn beroepskosten zullen dan in totaal hoger zijn indien ik een volledig jaar kan rijden voor woonwerkverkeer dan wanneer ik één jaar enkel een gedeelte van de aankoopsom kan inbrengen, of heb ik het hier verkeerd voor ?
Groetjes
Joeri
-
hla
- Contacteer:
Het enigste voordeel dat je doet met eind van het jaar te kopen, is dat je de motor een jaar snelle hebt afgeschreven.
Ben je niet gehaast, dan kan het inderdaad beter zijn om te wachten tot begin het jaar omdat je dan inderdaad alle andere kosten van aankopen die je begin het jaar wil doen ook volledig kunt meenemen samen met de andere rijkosten.
Dat is dan toch zo indien je in het vorige jaar geen beroepskosten had. Heb je toen ook met de moto gereden, dan kun je daar de andere kosten op verrekenen waardoor het geen verschil maakt.
En dan speelt volledig een jaar sneller afgeschreven zijn of niet.
Het is dus altijd een persoonlijke keuze in functie van Uw wensen en de kosten die je hebt gemaakt of van plan bent te maken.
En dat is dus niet voor iedereen hetzelfde.
Ben je niet gehaast, dan kan het inderdaad beter zijn om te wachten tot begin het jaar omdat je dan inderdaad alle andere kosten van aankopen die je begin het jaar wil doen ook volledig kunt meenemen samen met de andere rijkosten.
Dat is dan toch zo indien je in het vorige jaar geen beroepskosten had. Heb je toen ook met de moto gereden, dan kun je daar de andere kosten op verrekenen waardoor het geen verschil maakt.
En dan speelt volledig een jaar sneller afgeschreven zijn of niet.
Het is dus altijd een persoonlijke keuze in functie van Uw wensen en de kosten die je hebt gemaakt of van plan bent te maken.
En dat is dus niet voor iedereen hetzelfde.
R1200RT
R1200RT
hallo
ben ook ieuw lid met pas aangeschafte rt,ben ook wel zeer benieuwd na alle mogelijke fiscale inbreng
zou graag ook op 9 febr willen erbij zijn als dit gaat?is dit nog mogekij,
greetz marcus
ben ook ieuw lid met pas aangeschafte rt,ben ook wel zeer benieuwd na alle mogelijke fiscale inbreng
zou graag ook op 9 febr willen erbij zijn als dit gaat?is dit nog mogekij,
greetz marcus
Hallo,
Bij deze bevestig ik dat ik er zeker zal zijn op 2 februari
Groetjes,
Pete
Bij deze bevestig ik dat ik er zeker zal zijn op 2 februari
Groetjes,
Pete
1150 GS (bj 2000)
Sans Souci Member
Sans Souci Member
-
Dirk Pauwels
Als het het eerste jaar is dat je de motor afschrijft heb je gelijk. Als je voordien al afschreef en om de 3 jaar van moto wisselt (ook 2de hands) loont het wel de moeite aangezien de degressieve afschrijving van een nieuwe moto hoger is dan van een moto die al 2 of 3 jaar is afgeschreven en dus je totale beroepsonkosten stijgen. De onderhoudskosten maken niet veel uit of het nieuw of oud isJMAS schreef:Hey Dirk,Dirk Pauwels schreef:Je hoeft je motor niet perse in januari te kopen, als je bv in dec koopt, kan je ook een heel jaar afschrijven....Het jaar van aankoop speelt een rol niet de maand. Ook de datum waarop je de motor in verkeer brengt is niet belangrijk. de datum op de factuur telt.JMAS schreef:Hey,
Groetjes
Joeri
Alvast bedankt voor de toelichting, de bedoeling van in januari de motor aan te schaffen was eerder om eventuele acties tijdens het autosalon 2008 mee te pikken, doch de motor is nu toch al een tweetal weken besteld en wordt normaliter volgende week al geleverd ( wegens uitstekende voorwaarden ).
Wat betreft de aankoop kan ik begrijpen dat wanneer de motor bv. op 20/12/2007 gefactureerd wordt de aankoopsom nog voor een gedeelte ingebracht kan worden in het jaar 2007, doch de totale beroepskosten wanneer ik een volledig jaar kan inbrengen waarmee ik verder bedoel onderhoudskosten, en voornamelijk brandstofkosten zullen dan normaliter hoger zijn, dit was mijn voornaamste reden dat de motor maar gefactureerd werd begin 2008, mijn beroepskosten zullen dan in totaal hoger zijn indien ik een volledig jaar kan rijden voor woonwerkverkeer dan wanneer ik één jaar enkel een gedeelte van de aankoopsom kan inbrengen, of heb ik het hier verkeerd voor ?
Groetjes
Joeri
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project