Quest vindt heel moeilijk sattelieten

Op dit Forum kan u terecht met specifieke vragen rond GPS, de werking en de installatie ervan.

Moderator: GVN

Plaats reactie
WIMGSA1200
Berichten: 374
Lid geworden op: 21 jul 2005, 10:14
Locatie: Hasselt

Quest vindt heel moeilijk sattelieten

Bericht door WIMGSA1200 »

Mijn quest vindt tegenwwordig heel slecht contact met de sattelieten hoe komt dit ineens?
Soms lukt het goed, maar soms heb ik 30 km gereden eer em iets heef gevonden en dan verliest em ze nog...
Laatst gewijzigd door WIMGSA1200 op 01 okt 2007, 13:51, 1 keer totaal gewijzigd.
1200 gsa
Zumo 660
Wilbers
ECM
Berichten: 509
Lid geworden op: 25 nov 2006, 12:32
Locatie: Zoetermeer, NL
Contacteer:

Bericht door ECM »

elsinga op http://www.gps.nl schreef:Ik zou inderdaad beginnen met http://www.elsinga.net/quest-first-aid en als dat niet helpt even naar de leverancier toe. Het kan zijn dat het contact van de antenne bij het scharnierpunt minder is geworden in de loop der tijd.
VoskenGSA
Berichten: 393
Lid geworden op: 05 mar 2006, 09:24
Woonplaats: Zwijndrecht
Locatie: Antwerpen

Bericht door VoskenGSA »

Ook voor gehad, bleek slecht contact te zijn van de antenne, laten herstellen bij de dealer.
Lid BMW-MC-VL
Afbeelding Afbeelding
GSA 2008 - Temporarily out of power...
vasco66
Berichten: 306
Lid geworden op: 24 sep 2007, 20:09
Locatie: Ham

Re: Quest vindt heel moeilijk sattelieten

Bericht door vasco66 »

WIMGS1100 schreef:Mijn quest vindt tegenwwordig heel slecht contact met de sattelieten hoe komt dit ineens?
Soms lukt het goed, maar soms heb ik 30 km gereden eer em iets heef gevonden en dan verliest em ze nog...
ik heb ook een quest en dit jaar naar schotland geweesr en daar ook problemen met naar huis komen geen ontvangst meer het toestel bij thuis komst bij de handelaar binnen gedaan en heb van garmin na 7 dagen gewoon een nieuw toestel gekregen en hij was al over garantie temijn was al 3 jaar oud maar garmin geeft toe dat het daar een probleem heeft dus
Sven 12RT

Bericht door Sven 12RT »

M'n Quest deed laatst ook lastig.
De antenne is niet met een draad vervonden maar met een soort gewricht. Door de wrijvingen en vuil krijgt je contactproblemen.

Een eerst hulp kan wat contactspray zijn in de blauwe cirkel.
Afbeelding

Helpt het niet (genoeg), dan kan je het contactpunt wat grondiger kuisen.
Twee vijzen losmaken (rode cirkels) en het blokje eronder wegnemen. Nu kan je de antenne naar de zijkant uittrekken.
Op mijn toestel is de ontvangst redelijk tot goed nu.
rudi g
Berichten: 101
Lid geworden op: 01 dec 2006, 20:01
Locatie: sint-niklaas

Re: Quest vindt heel moeilijk sattelieten

Bericht door rudi g »

Hallo Sven,
Als je bij de Quest een buitenantenne opzet , moet je dan iets wijzigen aan de instellingen ?
Gtrz Rudi
R1150GS "mandarin"
Schotland 2006
Sven 12RT

Re: Quest vindt heel moeilijk sattelieten

Bericht door Sven 12RT »

rudi g schreef: Als je bij de Quest een buitenantenne opzet , moet je dan iets wijzigen aan de instellingen ?
Ik zou niet weten waarom.
Wanneer je een externe antenne aansluit, wordt de originele uitgeschakeld (of die nog in werkende staat is of niet maakt hier ni uit).

Misschien bedoel je Waas/Egnos, laat maar "aan" staan.
rudi g
Berichten: 101
Lid geworden op: 01 dec 2006, 20:01
Locatie: sint-niklaas

Re: Quest vindt heel moeilijk sattelieten

Bericht door rudi g »

Ik denk dat mijn wegklapbare antenne defect is , werkt enkel nog met inplug antenne !!
R1150GS "mandarin"
Schotland 2006
Sven 12RT

Re: Quest vindt heel moeilijk sattelieten

Bericht door Sven 12RT »

De antenne van m'n Quest is ook hoogst onbetrouwbaar geworden. Soms moet de antenne horizontaal staan om ontavngst te hebben, na x kilometer begint ie te zeuren "ontvangst weggevallen", moet ik de antenne in de hooste stand zetten, om na x kilometer weer naar de vorige stand te moeten.
Ik heb gisteren de externe antenne ontvangen die ik op eBay gekocht heb.
Prijs : 0,01 GBP
verzending : 3,99 GBP
verzekering : 1,00 GBP

In't alles 6,62 euro aan huis geleverd.
Ontvangst lijkt reuze mee te vallen.
Beter nog, lokalisatie gaat stukken sneller.

Wat sommigen als een nadeel kunnen ervaren, is bij mij mooi meegenomen. De kabel is "slechts" 2 meter lang. Vele andere aanbieders verkopen ontvangers met 5 meter kabel. Maar op de motor is 2 meter ruim genoeg.
Plaats reactie