R1150RT - Verhoogd scherm

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW R-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
amateurke

Bericht door amateurke »

heb gisterenavond en vanmorgen testgereden met het secdem scherm van "Relax" (+10cm). Gaf enorme "rust" rond de helm en je hoort de boxer weer zingen.
Thanks Relax om je scherm geleend te hebben ! :!: :D 8) . Ik had nog een vraagje, de rechtuit stabiliteit van de fiets leek mij minder goed dan met standaard BMW scherm.

Heeft iemand anders hier nog last van en wat met ceebaileys ?

Thx voor de reacties
Rij nooit sneller dan je engelbewaarder vliegen kan !
Iron Gonzo

Bericht door Iron Gonzo »

Afbeelding

ik heb effe gesoept voor jullie :lol: :lol: :lol: :lol:
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
Harald

Bericht door Harald »

Waaaauuuuww ,...........zo lelijk ,
past bij uwen avatar Bart .
Maar wel mooi gedaan :wink:
"God made some cops Perfect - the rest he put in cars!"
Afbeelding"Alle vakkennis is een samenzwering tegen het lekendom."
Brik

Bericht door Brik »

Tot nu toe heb ik nog geen negatieve ervaringen met het CB ruitje. Om dit te testen zijn mijn partner en ik een weekendje gaan rondrijden. Na een tripje van 500 km (droog en nat) kan ik alleen maar vol lof over mijn nieuwe aanwinst spreken. Nu ik heb ook niet overdreven in de keuze van de grootte. Mij werd de 2 ½ inch hogere ruit aangeprezen, groter is niet altijd beter. Windgeruis rond de helmen is een pak minder dan vroeger met het standaardruitje en met de stabiliteit heb ik ook geen problemen. Waar ik vroeger de ruit bijna in de hoogste stand moest zetten kan ik dit nu halfweg, net onder het blikveld, zetten. Dus nog genoeg speling.
Het comfort van mijn passagier lag aan de basis van mijn keuze om een andere ruit te plaatsen.
Koen kapoen

Bericht door Koen kapoen »

:shock: :shock: :shock: Dat is een R1150RC (convertible) :lol:
Het elektrisch open dak enkel bedienen bij stilstand van het voertuig :P
opties:
- zonnedak
- gordels bestuurder en pas.
- airbags
...
Brik

Bericht door Brik »

Allemaal heel grappig, maar wie van jullie heeft al eens passagier voor een langere trip meegereden? Ik vraag maar, want het is altijd makkelijk alles in het belachelijke te trekken. Als je voor comfort kiest dan wens je dit ook in de mate van het mogelijke zo te krijgen. En waarom niet verbeteren als dit mogelijk is? Dit is mijn ervaring als passagier. Linda
Nolle

Bericht door Nolle »

Brik schreef:Allemaal heel grappig, maar wie van jullie heeft al eens passagier voor een langere trip meegereden? Ik vraag maar, want het is altijd makkelijk alles in het belachelijke te trekken. Als je voor comfort kiest dan wens je dit ook in de mate van het mogelijke zo te krijgen. En waarom niet verbeteren als dit mogelijk is? Dit is mijn ervaring als passagier. Linda
volledig mee eens ! we hebben ook gekozen voor een "touring" motor en dan willen we idd wel de nodige bescherming en comfort.

mijn vrouw had op onze vroegere motor al van rond de 100 km per uur serieuze optaters rond haar helm en dat is niet aangenaam als je 900 km voor de boeg hebt.
op onze 1150 RT heeft zijzelf dat probleem niet meer maar ik zit tenvolle met de helm in de wind ( mét het scherm op zijn hoogste stand ) en grijp dan maar naar oordoppen ( audiosafe ).

je kan bij BMW bij de aankoop kiezen voor het originele of voor het verlaagde zadel zonder opleg , waarom kan dat dan niet voor de ruit , wetende dat vanaf 1.75m zo goed als iédereen naar een verhoogde ruit grijpt.
en ook ik begin me meer en meer aan de spottende toon van sommigen te ergeren....
Iron Gonzo

Bericht door Iron Gonzo »

Brik schreef:Allemaal heel grappig, maar wie van jullie heeft al eens passagier voor een langere trip meegereden? Ik vraag maar, want het is altijd makkelijk alles in het belachelijke te trekken. Als je voor comfort kiest dan wens je dit ook in de mate van het mogelijke zo te krijgen. En waarom niet verbeteren als dit mogelijk is? Dit is mijn ervaring als passagier. Linda
Ik heb al meer dan eens lange trippen gereden(+600KM/dag) met alle soorten van moto's en mijn vrouw of kind of andere passagier heeft nog nooit geklaagd.
integendeel.
als er nu al eens niet mag gelachen worden ewel merci, waar gaan we naar toe. :twisted:
trouwens: wie weet komt er zo nog iets op de markt, :lol: dan zal je pas gelukkig zijn of rij met nen 4wieler :P
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
Relax

Bericht door Relax »

Arnold en Linda, voor zover ik kan zien, refereert Koen met zijn post aan de post met de foto van de C1 (vandaar vergelijk 1150RC) en niet aan jullie vragen. Gezien het aantal serieuze reacties in dit topic lijkt het probleem van de schermen niet onbelangrijk, en het wordt als dusdanig behandeld door iedereen, waarbij ieders hulp wordt geapprecieerd.

En zoals hierboven reeds gepost wordt, als jullie al niet meer kunnen lachen met zoiets onschuldigs.... :?
Nolle

Bericht door Nolle »

R1100RS schreef: dan zal je pas gelukkig zijn of rij met nen 4wieler :P

iedere keer ik hier kijk zit ik al goed uit de wind Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing

al eens geprobeerd een c1 koepel op te plaatsen Laughing Laughing Laughing Laughing
het was al de eerste keer niet dat ik me ergerde aan bepaalde schampere opmerkingen , zoals hierboven.
dat heeft voor mij niets meer te maken met "eens goed lachen" maar het eerder in het belachelijke trekken, ik kan me niet van de indruk ontdoen dat we soms niet als échte motorrijders worden aanzien omdat we graag wat meer comfort hebben ?.
ik rij 30 jaar met de moto en heb zo'n 200.000 km achter de wielen ( Dordogne,Ardèche,Alpen,Zwarte woud,Eifel,Jura,Sauerland,Vogezen enz ) en ja : ik heb al ALTIJD met een ruit of kuip en ruit gereden, ik én mijn duo zitten nu eenmaal graag uit de wind.
en voor mij is de discussie hiermee gesloten.
Xa4
Contacteer:

Bericht door Xa4 »

troost u, uiteindelijk zijn we allemaal luxekippen ! anders heette dit waarschijnlijk niet "$$$$BMW$$$$" forum :wink:
en dat wij graag net dat beetje minder wind hebben, dat is een persoonlijke kwestie. De ene zal niet content zijn met minder dat 150km/h windstoten tegen zijnen helm, den andere wil elk geluidsdetail van zijn boxerblok horen, zelfs aan 160km/h ... :wink:
zoals je zegt, case closed !

Ivm die rechtuitstabiliteit met een CB scherm, ik ben wel al eens tot 160+ km/h gegaan (in Duitsland van't weekend natuurlijk :oops: :lol: ) en ik moet zeggen dat ik weinig verschil merk in vergelijking tot het origineel scherm in zijn hoogste stand. Mss is dit ook omdat aan zulke snelheid met het origineel je zo bezig bent met het gebulder rond je oren ... ?
Ik denk dat het ook met de vorm te maken heeft.
R1150RT Blackline -> °08/08/04 -> 52.000 km
GOLDEN 5 member
Scarto

Bericht door Scarto »

Hoi forumvrienden,

Eindelijk was het gisteren zo ver. :!: :!: Mijn madam heeft gisteren voor de eerste keer dit jaar plaats genomen achteraan op de RT. We ziijn eerst naar St. Truiden gebold bij een vriend en vandaar de Ardennen in. Na 440km kan ik je dit melden.

Het verhoogd scherm (CB #1, 4" Taller, 2" Wider) heeft geen negatieve invloeden gehad voor de passagier. Noch op de autoweg, noch op de klassieke Ardense baantjes heeft mijn vrouw hinder ondervonden van turbelenties of andere storende zaken. Ik ben eventjes tot 150 km/uur versneld, mijn scherm en mijn madam gaven geen krimp. :wink: .

Groeten.
Martin M.
R1150RT Titanium 2003, Clublid
AfbeeldingAfbeelding
Stoffel
Contacteer:

Bericht door Stoffel »

Arnold Cottenier schreef: het was al de eerste keer niet dat ik me ergerde aan bepaalde schampere opmerkingen , zoals hierboven.
dat heeft voor mij niets meer te maken met "eens goed lachen" maar het eerder in het belachelijke trekken, ik kan me niet van de indruk ontdoen dat we soms niet als échte motorrijders worden aanzien omdat we graag wat meer comfort hebben ?.
ik rij 30 jaar met de moto en heb zo'n 200.000 km achter de wielen ( Dordogne,Ardèche,Alpen,Zwarte woud,Eifel,Jura,Sauerland,Vogezen enz ) en ja : ik heb al ALTIJD met een ruit of kuip en ruit gereden, ik én mijn duo zitten nu eenmaal graag uit de wind.
en voor mij is de discussie hiermee gesloten.
Amen en uit en nu terug over naar Familie :wink:
Toedeloe

Stoffel :wink:
Afbeelding
Xa4
Contacteer:

Bericht door Xa4 »

mijn totaalrekening dus zoals gevraagd :

CeeBaileys 4 +1/2" model 2 eurocut clear
Prijs scherm incl verzending airmail : 233,25 $ -> 182,42 €
Prijs ABX en die dieven van de douane : 76,04 €

TOTAAL : 258,46 €

veel geld, maar vergeleken met mijn tevredenheid is het peanuts ... :wink:

daarbij, het minste kledingsstuk van BMW betaal je evenveel dus ... :lol:
R1150RT Blackline -> °08/08/04 -> 52.000 km
GOLDEN 5 member
Relax

Bericht door Relax »

Vergelijken kan op de behendigheidsdag.
Ik vermoed dat Harald daar zal zijn met een hoger en breden BMW-scherm, ik kom met Secdem en waarschijnlijk is er wel iemand met CB.

Wordt leuk, elkaar afkatten :):)
Jan en Greet

Bericht door Jan en Greet »

En op 1 mei,de bmw-funday dus,zal ik er ook zijn met een Marathonscherm van Wünderlich voor mijn R 1150 RT :)
Laatst gewijzigd door Jan en Greet op 21 apr 2005, 15:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Zundapp KS50 - Suz GT380 - Suz GT750 - Kawa Z1000 - Yam RD500 - Yam Majesty 250 - Suz Bandit 1200S - Bmw R1150Rt - Bmw R1200 GSA - Bmw C650GT - Vespa 125LX
DomDom RiderI & II
Zümo 550 en XT
Lid,natuurlijk !
GVN
Moderator

Bericht door GVN »

Relax schreef:Vergelijken kan op de behendigheidsdag.
Ik vermoed dat Harald daar zal zijn met een hoger en breden BMW-scherm, ik kom met Secdem en waarschijnlijk is er wel iemand met CB.

Wordt leuk, elkaar afkatten :):)
Ik kom inderdaad stoefen met mijn CB.
Nel mezzo del cammin di nostra vita...

R1250 RT 2021, Alpin weiss - R1100S Boxercup Randy Mamola
Livin

Bericht door Livin »

Geert VN schreef:Ik kom inderdaad stoefen met mijn CB.
Ge zult niet de enige zijn!! 8)
Livin
K1300GT '09
BMW MC VL lid

Rijden en laten rijden!
vanleo

Bericht door vanleo »

Komt er iemand met verhoogd scherm naar de Fun-Day op 1Mei?
Heb op de behendigheidsdag met iemand over het verhoogd scherm van sedcem gehad,maar ben ondertussen de afmetingen vergeten. :oops:
Heb nu een verhoogd en verbreed schem van BMW,vind dat het nog iets te laag is.

Groetjes en bedankt

Vanleo
Bruno

Bericht door Bruno »

Dat zal ik geweest zijn denk ik. Waarschijnlijk kom ik naar de fun day (als mijn halve trouwboek akkoord is) en dat in de namiddag. Misschien iets anders afspreken. Wil je eventueel een proefrit maken of het scherm op jouw moto zetten, zijn maar 4 vijsjes. Your welcome.
BMW Motor Club Vlaanderen lid
Nolle

Bericht door Nolle »

vanleo schreef: Heb nu een verhoogd en verbreed schem van BMW,vind dat het nog iets te laag is.

Groetjes en bedankt

Vanleo
mag ik vragen hoe groot je bent ? en als je overgaat tot de aankoop van een ander scherm wat ga je dan aanvangen met het bovenstaande ? ik ben 1.79 m groot en naar mijn gevoel is de huidige standaardruit juist een 5 tal cm te klein , dus moest je het bovenstaande verkopen ?
vr gr,
vanleo

Bericht door vanleo »

Ik ben 1m84 en zit op de hoogst stand met mijn zadel.
ik kom naar de Funday op 1mei er zijn nog in geintresseert.
We zien dan wel.

Groetjes Vanleo
Relax

Bericht door Relax »

Ik ben ook door een aantal mensen over m'n Secdem aangesproken, en zoals bij Bruno geldt voor mij eveneens: proefrit? Geen probleem, getuige Amateurke.
Nolle

Bericht door Nolle »

vanleo schreef:Ik ben 1m84 en zit op de hoogst stand met mijn zadel.
ik kom naar de Funday op 1mei er zijn nog in geintresseert.
We zien dan wel.

Groetjes Vanleo
kan er niet bij zijn op de Funday , toch bedankt !
vr gr,
Nolle

Bericht door Nolle »

voila, puur per toeval gezien dat ze bij RAD in Drongen een vervangruit hadden voor de 1150 RT , ben gaan zien en het is een ruit van Givi , gemonteerd , proefgereden en goed bevonden ! prijs : 92 €.
hoogte : 44 cm met een kleine flip-up bovenaan.
kwaliteit : de bevestigingsgaten pastten perfect , de ruit is zéker even dik als de originele en naar mijn bevindingen geen vervorming.
ik heb wel de indruk dat ik iets meer wind op de armen vang en een beetje meer gevoelig op de autostrade bij het passeren van vrachtwagens.
naar de duo toe : nog niet kunnen uittesten....
maar ik kan nu continue met mijn vizier open rijden en dit is voor mij wat telt.
én mijn vrouw vind ze mooi ( en zij is de baas 8) ) !
vr gr,
Plaats reactie