Alternatieven voor meenemen bagage op 1200GS
Moderator: GVN
Alternatieven voor meenemen bagage op 1200GS
Heeft er iemand van jullie soms ( goedkope ) alternatieven voor meenemen van bagage op een R1200GS ?
Mijn motor wordt normaal gezien gebruikt voor woonwerk verkeer en daarvoor voldoet mijn topkoffer van Givi.
Nu zou ik in de zomer een reis naar Schotland willen maken met duo en daarvoor zoek ik toch wat bijkomende bagagecapaciteit.
Bestaan er buiten de peperdure tanktassen van BMW, goedkopere tanktassen van een ander merk met een soortgelijk bevestigingssysteem ?
Mijn motor is ook niet voorzien van bagagedragers voor het bevestigen van de BMW- zijkoffers.
Heeft er iemand soms ervaring met zachte zijtassen van een ander merk ?
Mijn motor wordt normaal gezien gebruikt voor woonwerk verkeer en daarvoor voldoet mijn topkoffer van Givi.
Nu zou ik in de zomer een reis naar Schotland willen maken met duo en daarvoor zoek ik toch wat bijkomende bagagecapaciteit.
Bestaan er buiten de peperdure tanktassen van BMW, goedkopere tanktassen van een ander merk met een soortgelijk bevestigingssysteem ?
Mijn motor is ook niet voorzien van bagagedragers voor het bevestigen van de BMW- zijkoffers.
Heeft er iemand soms ervaring met zachte zijtassen van een ander merk ?
't Valt toch mee met den BMW en 't Is
Oepnief nen BMW !
Oepnief nen BMW !
-
Iron Gonzo
Re: Alternatieven voor meenemen bagage op 1200GS
een grote sportzak op de pasagiers plaats met snelbinders werkt zeer goed (tenzij er iemand mee rijdt )
wat je er in steekt doe je in een plastiekzak
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
-
Werner Von C.
- Contacteer:
IRON GONZO schreef:een grote sportzak op de pasagiers plaats met snelbinders werkt zeer goed (tenzij er iemand mee rijdt )
Nu zou ik in de zomer een reis naar Schotland willen maken met duo
R1200GS Triple Black named Bertha...and a Sym Cruisym 300
-
Iron Gonzo
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
TRIUMPH TROPHY SE
YOO
Om dan wel ff on-topic uitleg te geven (
), een bagagerol van bij Hein Gericke doet bij mij dienst om tent, slaapzak en ander materiaal in te steken. Bestaat in redelijk groot (ong. 60L inhoud) tot héél groot (100L). Wel, en dit omdat deze meestal in plaats v.d topkoffer wordt geplaatst bij reizen met duo, niet te zwaar gerief in steken, tent tot daar toe, maar voor de rest lichte, plaatsopvullende dingen zoals kledij e.d.
Als tanktas kan ik maar één merk aanbevelen, als 't tenminste iets mag kosten, en da's Touratech. Ben héél tevreden over mijn TT tanktas, maar ze is eigenlijk een beetje te klein, als ge er toch één moet kopen dan zou'k diegene met extra zijtassen langs de tank verkiezen, past naar 't schijnt perfect, en heeft een totaal van 40L inhoud.
En dan zijn er de zijkoffers nog, daar gaat ge ofwel naar de ori. BMW's moeten gaan, of voor één of ander merk met alu. kisten gaan, enkel H&B heeft nog van die plastiek bakken (type Gobi), maar die vind ik geen zicht, is wel mijn persoonlijke mening.
Zachte (stoffen) tassen, zoals 't merk Oxford heeft moogt ge vergeten, die worden meestal in combinatie met een grote tas op de duozit geplaatst, en bij een GS1200 hebben ze nergens een steun lang de zijkant, ze gaan liggen zwabberen, klapperen, en de linkse zelfs mogelijk verschroeien of in brand vliegen door contact met de uitlaat.
Kweetet, uiteindelijk een redelijke kost, maar dan heb je ook wat
Grtz, Philip!
Om dan wel ff on-topic uitleg te geven (
Als tanktas kan ik maar één merk aanbevelen, als 't tenminste iets mag kosten, en da's Touratech. Ben héél tevreden over mijn TT tanktas, maar ze is eigenlijk een beetje te klein, als ge er toch één moet kopen dan zou'k diegene met extra zijtassen langs de tank verkiezen, past naar 't schijnt perfect, en heeft een totaal van 40L inhoud.
En dan zijn er de zijkoffers nog, daar gaat ge ofwel naar de ori. BMW's moeten gaan, of voor één of ander merk met alu. kisten gaan, enkel H&B heeft nog van die plastiek bakken (type Gobi), maar die vind ik geen zicht, is wel mijn persoonlijke mening.
Zachte (stoffen) tassen, zoals 't merk Oxford heeft moogt ge vergeten, die worden meestal in combinatie met een grote tas op de duozit geplaatst, en bij een GS1200 hebben ze nergens een steun lang de zijkant, ze gaan liggen zwabberen, klapperen, en de linkse zelfs mogelijk verschroeien of in brand vliegen door contact met de uitlaat.
Kweetet, uiteindelijk een redelijke kost, maar dan heb je ook wat
Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"
Philz picz are here!
http://www.motoadventurestore.be
Philz movies are here! and here!
Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser
Philz picz are here!
-
Kurt Steyaert
Combinatie TT-tanktas, Ortlieb-bagagerol 106liter en Ortlieb draagtas 60liter. Voor duo gebruik komt op het bagagerek een extensieplaat met vergroot oppervlak van TT. Voor dou- gebruik zou ik toch ook de Zega-koffers monteren. Duur maar oh zo gemakkelijk!!!

Grtz Kurt

Grtz Kurt
Weet er iemand waar ik zo'n afbeelding kan vinden van zo'n Touratech tanktas die Philip hierboven beschrijft ?Koppel!! schreef:YOO
Grtz, Philip!
Heb al gezocht bij Touratech, maar nog niet gevonden.
Oepnief nen BMW !
Oepnief nen BMW !
-
Werner Von C.
- Contacteer:
R1200GS Triple Black named Bertha...and a Sym Cruisym 300
YOO

Grtz, Philip!
Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"
Philz picz are here!
Philz picz are here!
Bedankt voor alle info gasten,Koppel!! schreef:YOO
Om dan wel ff on-topic uitleg te geven (), een bagagerol van bij Hein Gericke doet bij mij dienst om tent, slaapzak en ander materiaal in te steken. Bestaat in redelijk groot (ong. 60L inhoud) tot héél groot (100L). Wel, en dit omdat deze meestal in plaats v.d topkoffer wordt geplaatst bij reizen met duo, niet te zwaar gerief in steken, tent tot daar toe, maar voor de rest lichte, plaatsopvullende dingen zoals kledij e.d.
Grtz, Philip!
Ik denk dat ik al ongeveer weet wat het zal worden.
Topkoffer eraf en op bagagedrager bagagerol van Ortlieb van 109 liter.
Dat in combinatie met een tanktas van Touratech om wat zwaardere spullen in te steken zal wel voldoende zijn denk ik, temeer omdat we toch geen kampeermateriaal moeten meenemen.
Voor de tanktas van Touratech sta ik in twijfel om die met die zijzakken te nemen, lijkt mij een beetje overdreven.
Nu heb ik nog één vraagje : Is er al iemand van jullie die ervaring heeft met bestellen van spullen van Touratech ?
Hoe gaat dit in zijn werk bij een bestelling via de webshop, want ik heb geen enkele ervaring op dat gebied.
Worden deze spullen vlot geleverd.
Of bestaan er dealers waar je deze spullen ook kan bestellen ?
Bedankt, Tufferke
Oepnief nen BMW !
Oepnief nen BMW !
[quote][Is er al iemand van jullie die ervaring heeft met bestellen van spullen van Touratech ?
/quote]
Gebruik de zoekfunctie en zoek op Touratech of Kölh...
/quote]
Gebruik de zoekfunctie en zoek op Touratech of Kölh...

Bestellen via de webshop en alles word afgehandeld via RAD.Tufferke schreef:...Is er al iemand van jullie die ervaring heeft met bestellen van spullen van Touratech ?
Hoe gaat dit in zijn werk bij een bestelling via de webshop, want ik heb geen enkele ervaring op dat gebied.
Worden deze spullen vlot geleverd.
Of bestaan er dealers waar je deze spullen ook kan bestellen ?
Bedankt, Tufferke
Prima service!
Voor alu koffers, kijk eens op deze link http://www.woick.de/catalog/index.php
Ludo
R1150GS
Scotland Rider 2006

Scotland Rider 2006

Philip ik heb een privé- bericht naar je gestuurd, maar wacht op reaktie !Koppel!! schreef:YOO
Grtz, Philip!
Tufferke
Oepnief nen BMW !
Oepnief nen BMW !
Hey Tufferke,
ga zelf met duo op reis op de GS1200 (kamperen!) met volgende uitrusting:
- Ortlieb bagagerol 60l
- BMW zijkoffers en tanktas.
De koffers schuif ik zelfs niet uit daar ik dit te breed vind, en heb zelfs dan nog wat plaats over. BELANGRIJK is dat je voor je bagagerol een vergrotingsplaatje koopt van TT voor je bagagerek. Het originele rek ziet er goed uit maar in de praktijk is het veel te klein daar het spits afloopt. In de praktijk moet je dan je rol naar voor schuiven voor een goede bevestiging/steun maar dit gaat ten koste van de ruimte voor de duo daar de rol voor een stuk op het zadel ligt.
Indien je wil kan ik je gerust een lijstje met wat je meeneemt toesturen.
ga zelf met duo op reis op de GS1200 (kamperen!) met volgende uitrusting:
- Ortlieb bagagerol 60l
- BMW zijkoffers en tanktas.
De koffers schuif ik zelfs niet uit daar ik dit te breed vind, en heb zelfs dan nog wat plaats over. BELANGRIJK is dat je voor je bagagerol een vergrotingsplaatje koopt van TT voor je bagagerek. Het originele rek ziet er goed uit maar in de praktijk is het veel te klein daar het spits afloopt. In de praktijk moet je dan je rol naar voor schuiven voor een goede bevestiging/steun maar dit gaat ten koste van de ruimte voor de duo daar de rol voor een stuk op het zadel ligt.
Indien je wil kan ik je gerust een lijstje met wat je meeneemt toesturen.
GS 1200 - Go with the flow