Paris-Dakar 2008 AFGELAST
Moderator: GVN
Paris-Dakar 2008 AFGELAST
"De 30e editie van de Dakar Rally wordt afgelast." Dat meldt nu ook France Télévision, de mediapartner van de rally. Eerder hadden enkele deelnemers gemeld dat ze op de hoogte gebracht werden van de afgelasting uit veiligheidsoverwegingen.
De Franse autoriteiten hadden de organisatie gisteren al gewaarschuwd voor een mogelijke terroristische aanslag in Mauritanië, het derde land waar de rally negen dagen lang doorheen trekt. Eind december werden in het land vier Franse toeristen vermoord. De grootste en bekendste rally ter wereld zou morgen van start gaan in Lissabon en op 20 januari finishen in Dakar.
"Het nieuws is ingeslagen als een bom. Het rumoer in Mauritanië was bekend, maar een beslissing op dit moment was door weinigen verwacht. Dat het besluit nu al is genomen en niet is uitgesteld tot in Mauritanië kan te maken hebben met de juridische consequenties voor de organisatie", zegt een van de deelnemende teams.
Organisator Amaury Sport Organisation (ASO) zal om 13u een 'uitzonderlijke mededeling' doen. Waarschijnlijk volgt dan een officiële mededeling. (afp/novum/ka)
De Franse autoriteiten hadden de organisatie gisteren al gewaarschuwd voor een mogelijke terroristische aanslag in Mauritanië, het derde land waar de rally negen dagen lang doorheen trekt. Eind december werden in het land vier Franse toeristen vermoord. De grootste en bekendste rally ter wereld zou morgen van start gaan in Lissabon en op 20 januari finishen in Dakar.
"Het nieuws is ingeslagen als een bom. Het rumoer in Mauritanië was bekend, maar een beslissing op dit moment was door weinigen verwacht. Dat het besluit nu al is genomen en niet is uitgesteld tot in Mauritanië kan te maken hebben met de juridische consequenties voor de organisatie", zegt een van de deelnemende teams.
Organisator Amaury Sport Organisation (ASO) zal om 13u een 'uitzonderlijke mededeling' doen. Waarschijnlijk volgt dan een officiële mededeling. (afp/novum/ka)
-
JüRgen
- Moderator
- Contacteer:
Re: Paris-Dakar 2008 AFGELAST
Website Trends.be schreef:De Dakar 2008 is afgelast door de onveilige situatie in Mauritanië, een van de landen waar de woestijnrally normaal zou passeren. Dat maakte de wedstrijdorganisatie vrijdag, een dag voor de start van het evenement, bekend op een persconferentie in Lissabon. Het is de eerste keer sinds de creatie van de Dakar in 1979 dat de rally wordt afgelast.
In Mauritanië zouden acht van de vijftien etappes gereden worden. Twee dagen geleden raadde de Franse regering haar burgers en de Dakarorganisatie evenwel aan om niet naar het Afrikaanse land te reizen omdat het er te gevaarlijk zou zijn.
Op 24 december werden vier Franse toeristen in Mauritanië vermoord door een islamitische terreurgroep die volgens de Mauritaanse overheid banden heeft met al-Qaeda. De groep, die opereert vanuit Algerije, heeft verschillende bomaanslagen op zijn geweten en dreigde met nieuwe aanslagen tegen de Fransen. Daarop besliste de organisatie van de Dakar, het Franse Amaury Sport Organisation (ASO), na overleg met de verschillende overheden om deze editie, de 30e uit de geschiedenis, af te gelasten.
"Na verschillende contacten met de Franse regering, meer bepaald het ministerie van Buitenlandse Zaken, en rekening houdend met de duidelijke aanbevelingen, heeft de organisatie van de Dakar beslist om de editie 2008, gepland van 5 tot 20 januari tussen Lissabon en de Senegalese hoofdstad, te annuleren", klinkt het in een officieel communiqué. De organisatie verduidelijkt daarnaast dat er "rechtstreekse bedreigingen zijn geuit tegen de wedstrijd door terreurbewegingen".
"De eerste verantwoordelijkheid van ASO is het verzekeren van de veiligheid voor iedereen. De bevolking van de landen die we doorkruisen, de deelnemende amateurs en profs, de Franse burgers, het technisch personeel, de journalisten, de partners en alle medewerkers aan de rally", klinkt het verder.
"We zijn ons bewust dat dit enorme economische gevolgen zal hebben voor alle partijen die betrokken zijn bij de Dakar, maar deze wedstrijd is een symbool en niets kan een symbool vernietigen. Deze annulatie brengt het voortbestaan van de wedstrijd niet in gevaar. De editie 2009 wordt een nieuwe, boeiende uitdaging", besluit de organisatie.
In totaal stonden zo'n 56 Belgische deelnemers klaar aan de start. Enkele reacties:
Charly Gotlib (MAN): "Ik had nooit verwacht dat dit zou gebeuren. Ik dacht dat men ons tot de grens van Mauritanië zou laten rijden en dat men daar zou zeggen dat het te gevaarlijk was om verder te doen. Daarom vind ik het ook goed dat men de beslissing nu bekend maakt. Nu kunnen we toch nog iets van ons geld recupereren, al is dat niet veel. Dit gaat menselijke drama's veroorzaken. Een klap voor de motorsport, sponsors die hun geld gaan terugeisen, teams die failliet zullen gaan... dit zal zware sporen nalaten. Eén ding is positief. Mijn dochter belde daarnet en ze was enorm blij want voor het eerst sinds heel lang kan ik haar verjaardag thuis vieren."
Joost Vancauwenberghe (Bowler): "Het is hier zo'n beetje begrafenisstemming. Voor mij was het de eerste Dakar sinds 2005. Ik heb een nieuwe wagen gekocht, had twee assistentievrachtwagens en een perswagen in koers. We hadden grote verwachtingen en nu moeten we naar huis. Al zal dat niet voor dadelijk zijn want we gaan toch naar Marokko om daar de wagen te testen."
Walter Mastelinck (sponsor): Ik vind het spijtig. Los van het financiële aspect verliezen we door het aflassen van de rally een belangrijke meerwaarde die we uit de sponsoring halen. Zo trekken we elk jaar met een anatal genodigden, potentiële en bestaande klanten naar het event. De financiële impact is voor ons beperkt. Het budget van onze ploeg bedraagt zo'n 350.000 euro waarvan wij een deel van onze rekening nemen. Maar nogmaals, het is vooral jammer dat we de kans verliezen om een aantal heel goede contacten te leggen.
Koen Wauters (Toyota): "Toen de technische keuring vanochtend zonder een woord uitleg werd stopgezet, wisten we al genoeg. Ik ga mijn terugvlucht boeken en probeer morgen al terug in België te zijn. Dit is echt doodjammer. Er wordt hier verteld dat de verzekering zich heeft teruggetrokken, nadat de Franse autoriteiten organisator ASO hadden afgeraden de Dakar te laten plaatsvinden. ASO zou daardoor de volledige verantwoordelijkheid op zich hebben moeten nemen. Er heerst hier enorme chaos. Duizenden mensen staan hier te wachten, zonder dat ze echt weten wat hen nu te doen staat."
Grégoire de Mevius (teammanager): "Ik sta hier met drie wagens en we mogen niet starten. Wat de exacte reden is en hoe groot het gevaar en de dreiging is zullen we wellicht nooit weten. De beslissing is genomen, wij moeten die aanvaarden. De drie teams waarvoor ik de wagens geprepareerd heb zullen het ook wel begrijpen. Ze zullen wat geld verliezen, ik zal met mijn bedrijf ook verliezen. Hoeveel kan ik niet zeggen, dat is momenteel niet te becijferen. We krijgen ons inschrijvingsgeld terug maar dat is een peulschil vergeleken met de investering. Wij zijn geen professioneel team maar we hebben toch een budget van 1 miljoen euro. Dat is een bom geld!."
R1200RT Ostragrau 2010 / E70 Saphirschwarz 2009 / E87 Havana 2007
Secretaris BMW Motor Club Vlaanderen
Beheerder BMW Motor Club Vlaanderen forum

Secretaris BMW Motor Club Vlaanderen
Beheerder BMW Motor Club Vlaanderen forum

De toekomst voor Le Dakar zie ik somber in: "Ik denk dat er nooit meer een Le Dakar komt. Natuurlijk kun je nu roepen dat er volgend jaar weer een nieuwe kans komt. Maar wie zal zich daarop willen voorbereiden? Met zo'n omvangrijk evenement zijn honderden miljoenen euro's gemoeid. Volgend jaar is er misschien weer een andere terroristische organisatie die de route onveilig maakt. Dan wordt het weer afgelast. Daar kun je niks tegen doen. Het is zo onzeker allemaal. Daarop wil niemand zich meer voorbereiden. Le Dakar is afgelopen.
K1600 GT - 2012 - 215.000 km
Denk het niet ... alle inschrijvingsgeld zou ook gelden voor next year. Al kunnen ze het terug krijgen.Le Dakar is afgelopen.
(net gehoord op de radio 17 uur)
Dit om zeker deelnemers te hebben next year .. I Think !
-
Iron Gonzo
Jammer
maar dit gebeurd nu eenmaal.
we zullen nu geen exuses hebben om niet naar een onthaalavond te gaan
maar dit gebeurd nu eenmaal.
we zullen nu geen exuses hebben om niet naar een onthaalavond te gaan
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
PArijs-Dakar 2009 : wie durft en haalt het einde, ....wie kan de terroristen verschalken...Parijs dakar voor de echte durvers.....
Rechten reeds in mijn bezit

Rechten reeds in mijn bezit
bmw r1150r/bmw X3 2.0D/
de bange blanke man kruipt verder in zijn schelp, wij worden toch stilaan amerikanen, opgesloten in onze gouden kooi.
philip
philip
-
johan reynders
Als zo een organisatie reeds nt meer durfd, welk potentieel gevaar loop je dan als toerist die met hun terreinwagen of moto door Africa rijden??
Ik heb dat ook ooit gedaan, van geen bedreiging bewusd.
-
Werner Von C.
- Contacteer:
Ik begrijp hier iets niet goed...
Koen Wauters zegt op het tv-journaal dat men op satelietfoto's heeft kunnen aantonen dat er zich troepen met munitie en andere zooi langsheen het parcours zich aan het ingraven waren, zal alvast niet geweest zijn om op everzwijnen te jagen (die zitten in de Ardennen)...en dan wat staan blijten over de afgelasting...blijten vanwege het vele geld dat partij A nu bij partij B zal gaan claimen wegens de afgelasting zeker...
En indien de organisatoren het wél zouden laten doorgaan, en er wordt wél degelijk één of meerdere deelnemers afgeknald (wat ik niémand toewens overigens) dan wat massaal gaan staan jammeren voorwaar...
De "arme" (sic) blanke man zal een ander speeltuintje moeten gaan zoeken om in te gaan spelen...tip => Kenia misschien ?
Oh ja, en de lokale zwarte man, hij ploeterde verder (met alvast één zorg minder en nog -tig andere zorgen méér)
Koen Wauters zegt op het tv-journaal dat men op satelietfoto's heeft kunnen aantonen dat er zich troepen met munitie en andere zooi langsheen het parcours zich aan het ingraven waren, zal alvast niet geweest zijn om op everzwijnen te jagen (die zitten in de Ardennen)...en dan wat staan blijten over de afgelasting...blijten vanwege het vele geld dat partij A nu bij partij B zal gaan claimen wegens de afgelasting zeker...
En indien de organisatoren het wél zouden laten doorgaan, en er wordt wél degelijk één of meerdere deelnemers afgeknald (wat ik niémand toewens overigens) dan wat massaal gaan staan jammeren voorwaar...
De "arme" (sic) blanke man zal een ander speeltuintje moeten gaan zoeken om in te gaan spelen...tip => Kenia misschien ?
Oh ja, en de lokale zwarte man, hij ploeterde verder (met alvast één zorg minder en nog -tig andere zorgen méér)
R1200GS Triple Black named Bertha...and a Sym Cruisym 300
YOO
Ff een ander perspectief werpen, de locale bevolking langs 't traject rekent op de inkomsten v.d Dakarrally om een jaar verder te "ploeteren", waar gaan die sukkelaars nu hun weinige geld vandaan halen
De Dakarorganisatie zet zicht voor verschillende projecten in, o.a in verschillende dorpen waterpompen plaatsen, voor irigatie e.d, wat nu
't Moet maar is uwen droom zijn die men, na jaren sparen, gaan bedelen bij locale sponsors, een zware fysieke vorbereiding, het op punt stellen van uwe rallyraidmoto etc. zomaar vanonder uw voeten wegvegen, gij da plezant vinden
'k Vind 't trouwens marcant om te constateren dat er 30j geleden zonder enige problemen tot Dakar kon worden gereden, door landen zoals Mali en Mauretanië, om tien jaar geleden vast te stellen dat Mali te gevaarlijk werd, om vijf jaar geleden te vast te stellen dat er geschoten werd naar de deelnemers, en ze geplunderd werden, om nu vast te stellen dat er heden ten dage géén relatief veilige doorgang meer is van Europa naar midden Afrika
We zijn goe bezig met de planeet te verdelen, en ze naar de kl#ten te helpen
Grtz, Philip!
Ff een ander perspectief werpen, de locale bevolking langs 't traject rekent op de inkomsten v.d Dakarrally om een jaar verder te "ploeteren", waar gaan die sukkelaars nu hun weinige geld vandaan halen
De Dakarorganisatie zet zicht voor verschillende projecten in, o.a in verschillende dorpen waterpompen plaatsen, voor irigatie e.d, wat nu
't Moet maar is uwen droom zijn die men, na jaren sparen, gaan bedelen bij locale sponsors, een zware fysieke vorbereiding, het op punt stellen van uwe rallyraidmoto etc. zomaar vanonder uw voeten wegvegen, gij da plezant vinden
'k Vind 't trouwens marcant om te constateren dat er 30j geleden zonder enige problemen tot Dakar kon worden gereden, door landen zoals Mali en Mauretanië, om tien jaar geleden vast te stellen dat Mali te gevaarlijk werd, om vijf jaar geleden te vast te stellen dat er geschoten werd naar de deelnemers, en ze geplunderd werden, om nu vast te stellen dat er heden ten dage géén relatief veilige doorgang meer is van Europa naar midden Afrika
We zijn goe bezig met de planeet te verdelen, en ze naar de kl#ten te helpen
Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"
Philz picz are here!
http://www.motoadventurestore.be
Philz movies are here! and here!
Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser
Philz picz are here!
-
Werner Von C.
- Contacteer:
Deze had ik verwacht...het zijn een paar lokale plaatselijke bendes die dit handeltje onder hen regelen, voor de doorsneeman maakt die PD rally geen bal uit...Ff een ander perspectief werpen, de locale bevolking langs 't traject rekent op de inkomsten v.d Dakarrally om een jaar verder te "ploeteren", waar gaan die sukkelaars nu hun weinige geld vandaan halen
Da's puur om achteraf géén negatieve kritiek op dit circus te krijgen, pure PR maar des te beter voor de lokale bevolking, PD is niét de énige die daar goede werken doet hé, een kennis van mij is ginds ook bezig en zij krijgen géén PD organisatie achter hen om te steunen maar ze doen eveneens goed werk...De Dakarorganisatie zet zicht voor verschillende projecten in, o.a in verschillende dorpen waterpompen plaatsen, voor irigatie e.d, wat nu
Dit is waar en kan me dit goed inbeelden maar weegt m.i. niét tegenop de reden van deze aflasting, je kunt U de vraag stellen wat een "amateur" (met alle respekt overigens) daar heden ten dage nog te zoeken heeft tss al die multinational-gesponsorde fabrieksteam's, terwijl de originele PD juist dank zij hén groot geworden is, hélaas is die PD met de intrede van de fabrieksteam's te gronde gegaan en is het tot een énorm groot constructeurcircus geworden, enkele uitzonderingen niet te na gesproken.'t Moet maar is uwen droom zijn die men, na jaren sparen, gaan bedelen bij locale sponsors, een zware fysieke vorbereiding, het op punt stellen van uwe rallyraidmoto etc. zomaar vanonder uw voeten wegvegen, gij da plezant vinden
Ik ben blij dat er weer iemand zijne frank of euro gevallen is...We zijn goe bezig met de planeet te verdelen, en ze naar de kl#ten te helpen
YOO
Eélla, ik kan ook quoten zulle
't Leven is altijd al aan de rappe geweest, is hier zo en zal daar nie veel anders zijn.
Als ge commerce wilt doen, dan moet ge idd. bij de pinken zijn, da's toch normaal, anders is 't geen commerce maar compasse
Kweenie, maar ik ben ietske strijdvaardiger dan dat, zolang ze amateurs laten rijden moeten die er zijn, al was 't gewoon om de pro's eran te herrineren dat 't ooit zo begonnen is.
En hoeweel ik 't meeste respect heb voor die amateurs, die soms zonder slaap verscheidene etappes achter mekaar rijden om toch in koers te blijven, toch heb ik 't meeste genoten van de beelden eind jaren '80, begin jaren '90 met de Peugeot's van Vatanen en co. Da's voor alijd op m'n netvlies gebrand
Grtz, Philip!
Eélla, ik kan ook quoten zulle
Tja, kijk, wie bepaald wat ginder een bende is, en wat de doorsnee man is? Ikke nie, en ik denk ook gij niet.Deze had ik verwacht...het zijn een paar lokale plaatselijke bendes die dit handeltje onder hen regelen, voor de doorsneeman maakt die PD rally geen bal uit...
't Leven is altijd al aan de rappe geweest, is hier zo en zal daar nie veel anders zijn.
Als ge commerce wilt doen, dan moet ge idd. bij de pinken zijn, da's toch normaal, anders is 't geen commerce maar compasse
Zal da menske die anders 20km met een 25Kg zware kruik op hare kop moet lopen allemaal dikke worst wezen, 't feit is dat er zonder den Dakar op die welbepaalde plaats waarschijnlijk géén watermpomp zou staanDa's puur om achteraf géén negatieve kritiek op dit circus te krijgen, pure PR maar des te beter voor de lokale bevolking, PD is niét de énige die daar goede werken doet hé, een kennis van mij is ginds ook bezig en zij krijgen géén PD organisatie achter hen om te steunen maar ze doen eveneens goed werk...
Dus omdat de fabrieksteams hun intrede hebben gedaan moet gij 't als amateur met lede ogen aanzien, en met de staart tussen uw benen besluiten om toch maar terug in uw schelpke te kruipen...je kunt U de vraag stellen wat een "amateur" (met alle respekt overigens) daar heden ten dage nog te zoeken heeft tss al die multinational-gesponsorde fabrieksteam's...
En hoeweel ik 't meeste respect heb voor die amateurs, die soms zonder slaap verscheidene etappes achter mekaar rijden om toch in koers te blijven, toch heb ik 't meeste genoten van de beelden eind jaren '80, begin jaren '90 met de Peugeot's van Vatanen en co. Da's voor alijd op m'n netvlies gebrand
Och, maar diene is al lang gevallen zulle, als ge mij op m'n knieën ziet zitten is 't omdat ik 'm nog altijd aan 't zoeken benIk ben blij dat er weer iemand zijne frank of euro gevallen is...
Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"
Philz picz are here!
Philz picz are here!
-
Werner Von C.
- Contacteer:
Owkéé Philip, ik kan hier nu weer gaan quoten maar zal 't maar zo laten voor dat ik de rest van 't forum over me heen krijg...
Eén opmerking toch nog...deze afgelasting zou wel eens het beste kunnen zijn wat de PD-rally overkomt...de grote Concerns trekken zich massaal terug vanwege onzekerheid over hun "investering" en zo zou deze rally zich ooit wel eens wéér kunnen herinstalleren zoals ze ooit begonnen is, voor en door amateurs...
Eén opmerking toch nog...deze afgelasting zou wel eens het beste kunnen zijn wat de PD-rally overkomt...de grote Concerns trekken zich massaal terug vanwege onzekerheid over hun "investering" en zo zou deze rally zich ooit wel eens wéér kunnen herinstalleren zoals ze ooit begonnen is, voor en door amateurs...
Koppel!! schreef:YOO
toch heb ik 't meeste genoten van de beelden eind jaren '80, begin jaren '90 met de Peugeot's van Vatanen en co. Da's voor alijd op m'n netvlies gebrand![]()
En van den deze moet ge toch ook genoten hebben K1600 GT - 2012 - 215.000 km
Johan Reynders schreef:
Geloof is een raar ding.
Ciao TAF
Johan denk nog altijd allé ben er zekers van dat het plezanter is in den afriek tussen hutu's (christen) te rijden dan tussen de (extreme)moslims te tuffen van ik kan u verzekeren dat de feeling met de bevolking volledig anders is.Als zo een organisatie reeds nt meer durfd, welk potentieel gevaar loop je dan als toerist die met hun terreinwagen of moto door Africa rijden??
Geloof is een raar ding.
Ciao TAF
GS 1150 ADVENTURE
GS 1200 ADVENTURE
GS 1200 ADVENTURE
Raar zoveel reactie's indien men de rijkeren iets of wat in de weg legt...
Daarentegen...misschien wordt inderdaad het ganse Dakargebeuren een beetje terug zoals het gestart was, een als auto- en motorvrienden geboren evenement in puur amateurisme en niet als speelhol voor de steeds beter bedeelden en alles eigendom beschouwenden op deze aardbol !!!
Daarentegen...misschien wordt inderdaad het ganse Dakargebeuren een beetje terug zoals het gestart was, een als auto- en motorvrienden geboren evenement in puur amateurisme en niet als speelhol voor de steeds beter bedeelden en alles eigendom beschouwenden op deze aardbol !!!
YOO
Tiens, afgaande op uw veronderstellingen aanzie ik 't alsof u deze mensen wel degelijk kent, kan u me dan is voorstellen aan Ari Vatanen, en misschien ook aan Carlos Sainz
Grtz, Philip!
P.S: En als ge de sarcastische ondertoon niet verstaat, 't zijn niet alleen "rijke en alles hun eigendom beschouwenden" die aan zo'n event deelnemen
Tiens, afgaande op uw veronderstellingen aanzie ik 't alsof u deze mensen wel degelijk kent, kan u me dan is voorstellen aan Ari Vatanen, en misschien ook aan Carlos Sainz
Grtz, Philip!
P.S: En als ge de sarcastische ondertoon niet verstaat, 't zijn niet alleen "rijke en alles hun eigendom beschouwenden" die aan zo'n event deelnemen
Philz picz are here!
Philz picz are here!
Sorry Philip, maar ik ken wel degelijk enkele mensen die destijds Dakar mee betwistten en noch Sainz of Vatanen zijn hier bij. Het zijn evenwel niet zij die de rally met de naam Dakar grootmaakten maar ik doel op degenen die bijna niet meer kunnen deelnemen door de torenhoge kostprijs opgelegd/afgedwongen door de grote (lees zeediep rijke...) deelnemende fabrieksteams !
Ik heb een enorm respect en motorhart voor zij die 's nachts, stikkapot, in het bivak hun machines dienen te herstellen/onderhouden terwijl de grote namen als Vatanen of Sainz liggen te slapen en naam vergaren door hun onderbetaalde mekaniekers die hun slaap dienen te laten voor deze grote 'heren'!
Mocht je écht een harde Dakarbolster, die het zelfs na jaren deelneming, vandaag financiëel niet meer rondkrijgt willen ontmoeten kan ik je er steeds één aan je voorstellen.
Soit, denk ervan wat je wil, dit zijn geen bevindingen van horen vertellen door de massa maar wel rechtstreeks van deelnemers met een motorhart zoals wijzelf en dit durf ik na 2 Castellane-ontmoetingen wel degelijk beweren!
No hard feelings !
Ik heb een enorm respect en motorhart voor zij die 's nachts, stikkapot, in het bivak hun machines dienen te herstellen/onderhouden terwijl de grote namen als Vatanen of Sainz liggen te slapen en naam vergaren door hun onderbetaalde mekaniekers die hun slaap dienen te laten voor deze grote 'heren'!
Mocht je écht een harde Dakarbolster, die het zelfs na jaren deelneming, vandaag financiëel niet meer rondkrijgt willen ontmoeten kan ik je er steeds één aan je voorstellen.
Soit, denk ervan wat je wil, dit zijn geen bevindingen van horen vertellen door de massa maar wel rechtstreeks van deelnemers met een motorhart zoals wijzelf en dit durf ik na 2 Castellane-ontmoetingen wel degelijk beweren!
No hard feelings !
YOO
Tja, als je 't zo stelt is 't uiteraard wel spijtig, maar denk je niet dat er vandaag, allé, eigenlijk verleden jaar, geen Dakar meer had geweest als de rijke fabrieksteams zich niet al jaren hadden geengageerd om deel te nemen.
Uiteindelijk is de Dakar bij 't grote publiek bekend geworden door de publiciteit, en dit kwam dan door de deelname van de grote fabrieksteams, indertijd Peugeot en Mitsubischi, en bij de motoren was 't pas vanaf dat Yamaha en Peterhansel jaar na jaar wonnen dat de meesten de Dakar leerden kennen.
Ik bedoel maar dat zo'n event nu eenmaal zowel fabrieksteams (voor de nodige finaniciële steun) als de amateurs (die 't event begonnen zijn) nodig heeft.
Daarom vind ik 't zo vervelend om voortdurend te moeten lezen dat die fabriekstemas de Dakar om zeep hebben geholpen, ik zeg dat er nu nog een Dakar bestaat dankzij die teams.
En uiteraard heb ik ook 't grootste respect voor diegenen die soms zelfs een nachtje slaap moeten overslaan om toch maar binnen de tijd aan de start van de volgende etappe te moeten staan, maar is dat nu eenmaal niet altijd zo, dat er zijn die met de eer gaan lopen, terwijl de monteurs hunne frak afdraaien.
Da's eveneens in de 24H van Le Mans zo, da's in 't WRC zo, da's in de F1 zeker zo, da's zelfs in den Belcar e.d zo, als ge dat niet aanvaard moet ge ook niet monteur worden bij zo'n team hé
Soit, eveneens aan deze kant van 't scherm no hard feelings zulle
Grtz, Philip!
Tja, als je 't zo stelt is 't uiteraard wel spijtig, maar denk je niet dat er vandaag, allé, eigenlijk verleden jaar, geen Dakar meer had geweest als de rijke fabrieksteams zich niet al jaren hadden geengageerd om deel te nemen.
Uiteindelijk is de Dakar bij 't grote publiek bekend geworden door de publiciteit, en dit kwam dan door de deelname van de grote fabrieksteams, indertijd Peugeot en Mitsubischi, en bij de motoren was 't pas vanaf dat Yamaha en Peterhansel jaar na jaar wonnen dat de meesten de Dakar leerden kennen.
Ik bedoel maar dat zo'n event nu eenmaal zowel fabrieksteams (voor de nodige finaniciële steun) als de amateurs (die 't event begonnen zijn) nodig heeft.
Daarom vind ik 't zo vervelend om voortdurend te moeten lezen dat die fabriekstemas de Dakar om zeep hebben geholpen, ik zeg dat er nu nog een Dakar bestaat dankzij die teams.
En uiteraard heb ik ook 't grootste respect voor diegenen die soms zelfs een nachtje slaap moeten overslaan om toch maar binnen de tijd aan de start van de volgende etappe te moeten staan, maar is dat nu eenmaal niet altijd zo, dat er zijn die met de eer gaan lopen, terwijl de monteurs hunne frak afdraaien.
Da's eveneens in de 24H van Le Mans zo, da's in 't WRC zo, da's in de F1 zeker zo, da's zelfs in den Belcar e.d zo, als ge dat niet aanvaard moet ge ook niet monteur worden bij zo'n team hé
Soit, eveneens aan deze kant van 't scherm no hard feelings zulle
Grtz, Philip!
Philz picz are here!
Philz picz are here!
-
Kenny
- Locatie: Nu in Amersfoort, NL. Van origine geboren en getogen in de buurt van New York, VS
Welke landmacht durft mee te doen aan de volgende P-D rally
Landrovers, Hummers en Abrims tanks zijn toegestaan
Always watch out for the other guy!
-
Iron Gonzo
wij hebben op het werk onder de gepanserde:Kenny schreef:Welke landmacht durft mee te doen aan de volgende P-D rally![]()
leopard
pandur
iveco
in steun te krijgen:
F16
agusta
ik heb zelf thuis een fered scoutcar MK2
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
TRIUMPH TROPHY SE
-
moh_fan
- Contacteer:
Ik sta op stand-by, 30 dagen notice, mijn spullen zijn reeds gepakt... we kunnen hoor! 
-
Kenny
- Locatie: Nu in Amersfoort, NL. Van origine geboren en getogen in de buurt van New York, VS
Kijk mannen...
Zoveel passie en enthousiasme heeft de vrijwillig tijd van de strijdkrachten nooit gekend!
Zoveel passie en enthousiasme heeft de vrijwillig tijd van de strijdkrachten nooit gekend!
Always watch out for the other guy!
met dank aan het wahabisme en profetilisme 
ride with pride
one-one
gsa 1150
one-one
gsa 1150
-
frederik
Die zit al lang onder de grond ! Ik heb het over de bestuurder.
F