FILMPJE GS/A 2008
Moderator: GVN
-
herrdirektor
Re: FILMPJE GS/A 2008
He dank je wel ! Iemand die mijn persoonlijke Youtube kanaal op een forum plaatst !
Tja, kan gebeuren he.... mooi kanaaltje btwherrdirektor schreef:
He dank je wel ! Iemand die mijn persoonlijke Youtube kanaal op een forum plaatst !
GRTS Danny
hier ook twee hele schoontjes , ze komen ook goe in beeld
http://www.youtube.com/watch?v=cbbT1gTdRkM
en
http://www.youtube.com/watch?v=Kmr8s1N7p0o
weer m'n emmerke kwijl nekeer legen se
groensels tom :p
http://www.youtube.com/watch?v=cbbT1gTdRkM
en
http://www.youtube.com/watch?v=Kmr8s1N7p0o
weer m'n emmerke kwijl nekeer legen se
groensels tom :p
One life... live it
2008-2010 1200gsa rood
2010-... 1200gsa "30year"
2008-2010 1200gsa rood
Effe off topic.
Ik zie dat deze rijders continu rond de 4000t/min rijden.
Is dit het "normale" toerental voor de 1200 boxers?
Ik ga namelijk zelden boven de 4000 toeren uit vrees voor het beestje pijn te doen.
En jaja ik weet wel dat de rode zone een pak later begint maar toch vindt ik de motor bij 4000toeren al genoeg lawaai maken.
Alvast bedankt voor jullie reactie.
Cooper
Ik zie dat deze rijders continu rond de 4000t/min rijden.
Is dit het "normale" toerental voor de 1200 boxers?
Ik ga namelijk zelden boven de 4000 toeren uit vrees voor het beestje pijn te doen.
En jaja ik weet wel dat de rode zone een pak later begint maar toch vindt ik de motor bij 4000toeren al genoeg lawaai maken.
Alvast bedankt voor jullie reactie.
Cooper
-
herrdirektor
Nu kan ik mij vergissen, maar als je je beestje nooit flink de sporen geeft, dan krijg je volgens mij een luie motorblok waar minder pit in zit.
Ik zal bij het inrijden van mijn nieuwe GS wel letten op het toerental, maar daarna gaat het beestje hard aan de slag.
Ik zal bij het inrijden van mijn nieuwe GS wel letten op het toerental, maar daarna gaat het beestje hard aan de slag.
Daar heb je wel gelijk maar ik heb liever een lui blok dan een na één jaar olieverslindend blok.herrdirektor schreef:Nu kan ik mij vergissen, maar als je je beestje nooit flink de sporen geeft, dan krijg je volgens mij een luie motorblok waar minder pit in zit.
Heb m'n R1200RT van 21/05/2007 vandaag zit ik op 21000km en ben niet van plan alle 2 jaar een nieuwe te kopen.
-
Jo De Paepe
Yep,
heb mijn boxers altijd mooi ingereden de eerste 1500km max 4000 t/min met minerale olie. daarna met halfsyntheet de zweep erop . haden 85000km en +100000 km . Heb er mee geraced tegen buikschuivers op de Alpencols enz. Kortom motor niet gespaard en alles uitgehaald wat er inzat.
Steeds eerst het boeltje mooi warmgereden. Dit ales resulteerde na 10 duizend km in een olieverbruik van 750cc per TIENDUIZEND km. maw verwaarloosbaar.
Ik denk dat sommigen hier denken dat ze met een motor van plastiek en suikerwater te doen hebben,
dat ding dient om mee te rijden zenne, om fun mee te beleven daar is 't voor gemaakt 
heb mijn boxers altijd mooi ingereden de eerste 1500km max 4000 t/min met minerale olie. daarna met halfsyntheet de zweep erop . haden 85000km en +100000 km . Heb er mee geraced tegen buikschuivers op de Alpencols enz. Kortom motor niet gespaard en alles uitgehaald wat er inzat.
Steeds eerst het boeltje mooi warmgereden. Dit ales resulteerde na 10 duizend km in een olieverbruik van 750cc per TIENDUIZEND km. maw verwaarloosbaar.
Ik denk dat sommigen hier denken dat ze met een motor van plastiek en suikerwater te doen hebben,
-
herrdirektor
Jo De Paepe schreef:Yep,
Ik denk dat sommigen hier denken dat ze met een motor van plastiek en suikerwater te doen hebben,dat ding dient om mee te rijden zenne, om fun mee te beleven daar is 't voor gemaakt
Zoals gezegd, goed en netjes inrijden met wisselende toerentallen, bij voorkeur wisselende landschappen en afremmen op de motor.
4000 max. is volgens mij ook het advies in het instructieboekje. Daarna doe je je motor tekort (en uiteindelijk jezelf) als je deze nooit flilnk de sporen geeft. Ergens gelezen dat een boxer pas goed is ingereden na 20.000-25.000 km en het olieverbuik in toenemende mate zal dalen, dus geduld is wel gewenst.
Effe
Inderdaad, goed inrijden zoals hierboven beschreven. Dan (na de inrijperiode) steeds hogere regionen opzoeken ALS MOTOR WARM IS. Veroorzaakt geen olieverbruik. Ik beklaag degeen die nog nooit de 'boost' heeft meegemaakt als ie bij 5500 tpm het maximum koppel haalt.
WAAAAAAAUW.
Als ik rustig wil rijden blijf ik op 3-4000 tpm, wil ik lol hebben, dan daarboven.
Inderdaad, goed inrijden zoals hierboven beschreven. Dan (na de inrijperiode) steeds hogere regionen opzoeken ALS MOTOR WARM IS. Veroorzaakt geen olieverbruik. Ik beklaag degeen die nog nooit de 'boost' heeft meegemaakt als ie bij 5500 tpm het maximum koppel haalt.
Als ik rustig wil rijden blijf ik op 3-4000 tpm, wil ik lol hebben, dan daarboven.
Met een bikersgroet,
Toedel
(165.000km op R1200GS).
Whatever floats your boat is fine by me, as long as it isn't a battleship.
Toedel
(165.000km op R1200GS).
Whatever floats your boat is fine by me, as long as it isn't a battleship.
Thx. nu kan ik gerust is doorgassen.
De pomphouder zal kontent en m'n bankrekening bedroefd zijn!
-
herrdirektor
Hm, waarde amice, volgens mij niet zozeer de pomphouder maar eerder de regering, shell en de olieboeren.....cooper schreef:Thx. nu kan ik gerust is doorgassen.
Heb gehoord van de op handen staande accijnsverlaging daar in het zuiden. Hier in NL gaat het per 1 juli juist omhoog. Tijd om maar eens naar een huis te gaan shoppen in Brasschaat of zo. Woont ook gemoedelijker, als je het mij vraagt.
http://www.motorcyclenews.com/MCN/News/ ... bmw1200gs/
Sluit het filmpje niet te vroeg af wat het loopt door in totaal zijn er 3 of 4 achter elkaar
greetz cope
Sluit het filmpje niet te vroeg af wat het loopt door in totaal zijn er 3 of 4 achter elkaar
greetz cope
-
herrdirektor
ahaaa , dus blijkbaar gaat die zithoogte wel wa lager kunnen zonder verlaagde zit erop te plaatsen. Ben benieuwd wat het zal geven in real life.
One life... live it
2008-2010 1200gsa rood
2008-2010 1200gsa rood
Cool filmpke... en niet alleen door het weer op deze beelden....
Schotland moet ik toch eens dringend verkennen
GRTS Danny