bruine uitlaat opkuisen
Moderator: GVN
bruine uitlaat opkuisen
hoi
is er een mogelijkheid om de bochten uilaat terug mooi te krijgen
ik hoor van wondersteen maar waar koop je dit
mvg
marc r1100rs
is er een mogelijkheid om de bochten uilaat terug mooi te krijgen
ik hoor van wondersteen maar waar koop je dit
mvg
marc r1100rs
-
George Michael
Heb hier zowat alles gelezen ook naar de link van Axvier.
Ik heb hier nu toch nog een vraagje.
Wat brengen jullie aan als men iets demonteert en terug plaatst???
Ik bedoel een soort vet of iets anders zodat het ten eerste beeter beschermt is tegen roest en het bij de volgende demonteren beter af ga.
Ik heb hier nu toch nog een vraagje.
Wat brengen jullie aan als men iets demonteert en terug plaatst???
Ik bedoel een soort vet of iets anders zodat het ten eerste beeter beschermt is tegen roest en het bij de volgende demonteren beter af ga.
Geniet van de vrijheid tijdens het rijden.
-
Iron Gonzo
je kan aan de schroefdraad van de boutjes een beetje kopervet doen
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
Voor ik iets ineenvijs maak ik het eerst schoon, want meestal vuil en zand ertussen. Gebruik meestal WD40 of wat brakecleaner. Dikkere bouten à la valbarengedoe idd met kopervet inwrijven vooraleer vast te zetten.
Bewegende delen (voetsteuntjes, zijpikkel etc) krijgen ook kuis & smeerbeurt. Ik gebruik hiervoor dat goedplakkend wit smeervet uit spuitbus.
Bewegende delen (voetsteuntjes, zijpikkel etc) krijgen ook kuis & smeerbeurt. Ik gebruik hiervoor dat goedplakkend wit smeervet uit spuitbus.
Kopervet doe ik vooral aan schroeven die het nog al eens warm krijgen. En aan de schroeven die veel in water en vuil hangen. Maar dan alleen als het schroeven zijn die, als ze loskomen, geen ongelukken veroorzaken. Alle schroeven die buiten deze categorie vallen (remklauwen bvb), krijgen van mij een drupje blauwe Locktite. Dan trillen ze zeker niet los, er komt geen water in de schroefdraad en roesten doen ze ook niet meer. Losdraaien geeft geen enkel probleem, alleen lukt losdraaien met vingers (na een paar slagen met sleutel) niet meer. Als ik schroeven aandraai met het voorgeschreven aanhaalmoment, dan heb ik steeds de indruk dat die zo weer los gaan komen. Met dat blauwe drupje voel ik mij meer op mijn gemak. En zeker als ik aan een ander zijn motor werk!!
(geleerd van Harley-monteur, bij die dingen = "te vast en de binnenschroefdraad is kapot" en "te los en ze daveren er zo weer uit" en "volgens het boekje, en er komt olie langs de schroefdraad naar buiten"
)
(geleerd van Harley-monteur, bij die dingen = "te vast en de binnenschroefdraad is kapot" en "te los en ze daveren er zo weer uit" en "volgens het boekje, en er komt olie langs de schroefdraad naar buiten"
-
Iron Gonzo
opwarmen moet je met een gasbrandertje doen en lang genoegomega9 schreef:Tracht voor de eerste maal in vier jaar mijn uitlaatdemper los te krijgen om eens goed te poetsen maar de slangklem wil niet los. WD40, antiroestspul, opgewarmd met een verfsprtipper, lichtjes opgeklopt gedurende 10',... Het wil niet los. Wie heeft er nog een goede tip ???
het zal wel loskomen
een verfstripper kan niet tippen aan een vlam
dit is het beste matteriaal om iets los te krijgen door warmte

TRIUMPH TROPHY SE
TRIUMPH TROPHY SE
-
harry boxer
Re: bruine uitlaat opkuisen
Uitlaat als nieuw ,gewoon krasvrije staalwol en alu poets van belgom ,geen krassen maar wel veel belgom gebruiken .
Dit is de beste en snelste manier,ze worden natuurlijk terug geel en dan geel blauw.
gr Harry
Dit is de beste en snelste manier,ze worden natuurlijk terug geel en dan geel blauw.
gr Harry
-
VFooR
Ik weet alvast één ding. Wanneer je je uitlaatbochten enkele jaren niet hebt gekuist/opgeblonken, krijg je dat vuil gedoe er met gewone chroomproducten NIET meer af. Dus chroomcleaner en wondersteen zijn enkel goed voor zaken die enkele wat dof zijn weer op te blinken. Ik heb werkelijk alles al geprobeerd. Ik denk dat ge dan moet beginnen zoals 'harry boxer' of nog drastischer.
R 1100 GS: Full Wilbers, stalen remleidingen, Laser + Chip + K&N + regulator + Nieuwe buizen.
-
Iron Gonzo
een beetje zout maat ze ook weer wit

TRIUMPH TROPHY SE
TRIUMPH TROPHY SE
-
p.raaymakers1
Ik ben hier mee aan de slag gegaan:
Sonax chroom en aluminium pasta, tube 3.99 euro bij Halfords
Rvs reinigings middel, verkrijgbaar bij het kruitvat voor 1,99 euro.
( Beide bevatten genoeg voor meerdere poetsbeurten)
Poets katoen.

Op de volgende foto zie je de linker uitlaatbocht na 8000km, let op het verschil tussen de reeds gepoetste
balanspijp en de ongepoetste uitlaatbocht.

En nogmaals het verschil. Rechter bocht gepoetst, linker ongepoetst.

Werkwijze:
Sterk vervuild RVS, de bruine uitlaatbochten dus, eerst gepoetst met Sonax pasta.
Vervolgens na gepoetst met de RVS reiniger.
De goudgele kleur verder naar achteren op de uitlaat, laat zich gemakkelijk verwijderen met alleen de RVS reiniger.
Zelf vind ik die goudgele kleur eigenlijk wel fraai, maar ja als je dan toch aan het poetsen bent.
Het poetsen van 1 bocht en balanspijp koste mij +/- 10 minuten werk.
Kortom ik ben zeer tevreden over het snelle resultaat met deze goedkope en simpele middelen.
Sonax chroom en aluminium pasta, tube 3.99 euro bij Halfords
Rvs reinigings middel, verkrijgbaar bij het kruitvat voor 1,99 euro.
( Beide bevatten genoeg voor meerdere poetsbeurten)
Poets katoen.

Op de volgende foto zie je de linker uitlaatbocht na 8000km, let op het verschil tussen de reeds gepoetste
balanspijp en de ongepoetste uitlaatbocht.

En nogmaals het verschil. Rechter bocht gepoetst, linker ongepoetst.

Werkwijze:
Sterk vervuild RVS, de bruine uitlaatbochten dus, eerst gepoetst met Sonax pasta.
Vervolgens na gepoetst met de RVS reiniger.
De goudgele kleur verder naar achteren op de uitlaat, laat zich gemakkelijk verwijderen met alleen de RVS reiniger.
Zelf vind ik die goudgele kleur eigenlijk wel fraai, maar ja als je dan toch aan het poetsen bent.
Het poetsen van 1 bocht en balanspijp koste mij +/- 10 minuten werk.
Kortom ik ben zeer tevreden over het snelle resultaat met deze goedkope en simpele middelen.
-
stefaan1961
een stuk koperdaar rond de uitlaatbocht draaien, daar een stuk veerstaal over om alles netjes bij elkaar te houden, dat vangt de warmte op en helpt om het blauw worden te voorkomen.

Laatst gewijzigd door stefaan1961 op 05 jan 2008, 22:38, 3 keer totaal gewijzigd.
Stefaan
K100RT'87
R1150 GSA '03

K100RT'87
R1150 GSA '03

Tip?Tracht voor de eerste maal in vier jaar mijn uitlaatdemper los te krijgen .....wil niet los. WD40, antiroestspul, opgewarmd met een verfsprtipper, lichtjes opgeklopt gedurende 10',... Het wil niet los. Wie heeft er nog een goede tip ???
Als het even kan:Eénmaal per jaar de moeren losdraaien aan de uitlaat/motor, en aan de klem rond de demper.Bouten/schroefdraad kuisen, een beetje goed kopervet in de moer, terug vast draaien.De "winter-doorrijders" hebben daar minder tijd/kans voor,maar voor die uitlaten is echter nog meer aangeraden.Het is niet de eerste die de bouten in het motorblok breekt bij het losdraaien van de moeren aan de uitlaat.
-
Werner Von C.
- Contacteer:
@p Raaymakers => zijn dit verchroomde uitlaten of de niet verchroomde versie, ik gok op deze laatste, indien dit klopt is het resultaat indrukwekkend 
R1200GS Triple Black named Bertha...and a Sym Cruisym 300
-
p.raaymakers1
Het zijn de NIET verchroomde uitlaten, oftewel de RVS uitvoering.(s)Campi Di Pampi schreef:@p Raaymakers => zijn dit verchroomde uitlaten of de niet verchroomde versie, ik gok op deze laatste, indien dit klopt is het resultaat indrukwekkend
En inderdaad ik stond er zelf ook van te kijken. Was een experiment, maar naar mijn bescheiden mening, zeer geslaagd
-
Werner Von C.
- Contacteer:
Nou dan ben ik je zeer dankbaar want ik verkeer in hetzelfde geval...thxp.raaymakers1 schreef:Het zijn de NIET verchroomde uitlaten, oftewel de RVS uitvoering.(s)Campi Di Pampi schreef:@p Raaymakers => zijn dit verchroomde uitlaten of de niet verchroomde versie, ik gok op deze laatste, indien dit klopt is het resultaat indrukwekkend
En inderdaad ik stond er zelf ook van te kijken. Was een experiment, maar naar mijn bescheiden mening, zeer geslaagd
R1200GS Triple Black named Bertha...and a Sym Cruisym 300