Verlaagde F650GS verhogen

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW F-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
914

Verlaagde F650GS verhogen

Bericht door 914 »

Ik had graag geweten hoe moeilijk (lees: hoe duur) het is om een verlaagde F650GS opnieuw te verhogen.

Het originele zadel heb ik, maar dan...
Vanzelfsprekend zullen de zijpikkel en de middenbok niet meer passen, maar is de ophanging ook anders of is dit gewoon verstelwerk?

Zou dit een duur grapje zijn?
jerre

Re: Verlaagde F650GS verhogen

Bericht door jerre »

Ik heb er op't eerste zicht geen idee van hoe die F650 verlaagd is, misschien moet je dit eerst eens proberen uitvlooien?

Het lijkt mij sterk dat er voor een F 2 verschillende soorten voorpoten zouden bestaan, een normale en een kortere (=verlaagde). Ofwel is er vooraan niets aangepast, ofwel heeft men de voorvork wat door de kroonplaat laten zakken? (en anders dus toch een andere voorvork)

Ik denk dat de schokbreker achteraan ook de originele blijft na een verlaging, en dus wordt er iets anders vervangen/weggenomen/toegevoegd?

Anders moet je met iemand anders (of een dealer?) proberen onderdelen ruilen? Iemand die zijn F wil verlagen, terwijl jij juist het omgekeerde wilt?
K100 RS 16v
Jo De Paepe

Re: Verlaagde F650GS verhogen

Bericht door Jo De Paepe »

Yep,

bij de 2de reeks F650 GS is er wel degelijk een andere (kortere) achterschokbreker gemonteerd (evenals een andere linkarm vermoed ik)
De voorvork heeft andere binnenpoten en kortere veren .
Midden bok en zijpoot zijn eveneens anders.
Heb destijds eens gevraagd wat het zou kosten om een originele te verlagenmet originele onderdelen en dat bleek op een kostenplaatje van om en bij de 1500 euro's te komen.
We hebben toen geluk gehad en een verlaagde van een rijschool kunnen kopen. Voor madam ideaal , voor mij veel minder . De eerste straat die ik indraaide lag ik op mijn gat . Blijven haken met de middenbok :mrgreen: .
Een rondpunt was voor mij ook bijna niet te doen.
Hou er ook rekening mee dat er van veercomfort niet veel overblijft.
Plaats reactie