Zuiver maken cilinders
Moderator: GVN
Zuiver maken cilinders
Vorig jaar een GS 1150 gekocht, mooie moto maar de koelvinen van de cilinderkoppen zijn moeilijk zuiver te maken.
Weet iemand het juiste produkt of methode ?
Weet iemand het juiste produkt of methode ?
Re: Zuiver maken cilinders
Wat bedoel je met vuil?
Olie en vet restanten of modder.
Een (oude) tandenborstel is ook altijd handig
Olie en vet restanten of modder.
Een (oude) tandenborstel is ook altijd handig
Olie en ander vuil, ik heb al met verschillende borstels geprobeerd maar durf niet met een harde (stalen) borstel.
Ook bijtende producten riskeer ik niet.
Ook bijtende producten riskeer ik niet.
Besproei de cilinders eens met een produkt om motoren te ontvetten (verkrijgbaar in iedere autohandel).
Laat enkele minuten inwerken.
Daarna afstomen!!!
Ik heb dit zelf nog niet geprobeerd,maar toevallig gisteren vernomen,met als resultaat cilinders als nieuw.
Laat enkele minuten inwerken.
Daarna afstomen!!!
Ik heb dit zelf nog niet geprobeerd,maar toevallig gisteren vernomen,met als resultaat cilinders als nieuw.
Ik heb een Biologich afbreekbare ontvetter staan. ( gekregen, ken he merk niet )
Daarmee kuis ik het vuil van m'n cilinders zo weg.
Doe er trouwens ook de velgen mee.
geen enkel probleem
Daarmee kuis ik het vuil van m'n cilinders zo weg.
Doe er trouwens ook de velgen mee.
geen enkel probleem
-
Jo De Paepe
Yep,
Probeer eens met een cleaner zoals Cilit bang in een spuitfles.
opsproeien , een paar minuten laten inwerken (eventueel met een nylon afwasborstel behandelen ) en dan afspuiten met de tuinslang of hoge drukreiniger.
Niet gebruiken op blank alu of op gepolierd alu !!!
op een gelakt alu motorblok van een BMW kan het geen kwaad, heb het zelf al enkele keren toegepast.
Wat ook handig is : een stugge langharige kwast om velgen te kuisen, op een snoerloze boormachine zetten en zo poetsen
Probeer eens met een cleaner zoals Cilit bang in een spuitfles.
opsproeien , een paar minuten laten inwerken (eventueel met een nylon afwasborstel behandelen ) en dan afspuiten met de tuinslang of hoge drukreiniger.
Niet gebruiken op blank alu of op gepolierd alu !!!
op een gelakt alu motorblok van een BMW kan het geen kwaad, heb het zelf al enkele keren toegepast.
Wat ook handig is : een stugge langharige kwast om velgen te kuisen, op een snoerloze boormachine zetten en zo poetsen
ik krijg tegenwoordig geregeld zulke stugge langharige kwast aan de deur maar die komt voor mijn dochters
en is zeker niet van plan om mijn koelribben op te kuisen.
philip
en is zeker niet van plan om mijn koelribben op te kuisen.
philip
Met een bikersgroet,
Toedel
(165.000km op R1200GS).
Whatever floats your boat is fine by me, as long as it isn't a battleship.
Toedel
(165.000km op R1200GS).
Whatever floats your boat is fine by me, as long as it isn't a battleship.
-
Iron Gonzo
zijn haar afsnijden rond een stokje tapen en dan heb je een goede borstelPHILIP schreef:ik krijg tegenwoordig geregeld zulke stugge langharige kwast aan de deur maar die komt voor mijn dochters
en is zeker niet van plan om mijn koelribben op te kuisen.![]()
philip
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
-
tweecilinderke
water aangelengt met sodapoeder lukt ook aardig,daarna inspuiten met siliconespray en de volgende keer gaat het al iets vlotter!
R1150-GS-'00++R80-ST-'86++R100GS-PD'91++r65LS-'82++ Hercules 125 '76++vespa gs160++Panda r1100rt++
sommige ingenieurs weten alles maar kunnen meestal niets
http://www.grasco.be" onclick="window.open(this.href);return false;
http://picasaweb.google.com/tweecilinderke" onclick="window.open(this.href);return false;
clublid
http://picasaweb.google.com/tweecilinderke" onclick="window.open(this.href);return false;
clublid
Ik heb goede ervaring met een ontvetter gekocht voor een prikje in de Wibra. Opspuiten, laten inwerken , met borstel afvegen en goed naspoelen met water. Het resultaat is verbluffend!
-
de Ron
remmenreiniger zou ook moeten lukken.
R1150RT van 2003, betrouwbaar beestje. Nu een 1200RT, hopelijk een even betrouwbaar beestje !
-
Jo De Paepe
is dat niet te agressief voor eventuele rubberen dichtingen vb rond de bougie?remmenreiniger zou ook moeten lukken
-
Werner Von C.
- Contacteer:
Toch maar even opletten met sommige produkten, niet op korte maar op lange termijn...
R1200GS Triple Black named Bertha...and a Sym Cruisym 300
Ik gebruik altijd velgenreiniger voor het blok. Vervolgens gebruik in een afwasborstel om tussen de ribben te komen. Nu zullen mensen wel zeggen dat velgenreiniger te agressief is, maar mijn ervaring is dat het geen probleem is. Je moet het natuurlijk niet eerst een half uur in laten werken. Goed naspoelen is natuurlijk wel een vereiste.
F800GS
Heeft er ook al iemand met een kleine stoomreiniger geprobeerd?
Dat zou ik niet doen. Door de druk kan er eventueel lak afspringen. Verder zit er in de buurt van de cilinders elektronica waar je ook liever geen water in wil hebben.Boxerke schreef:Heeft er ook al iemand met een kleine stoomreiniger geprobeerd?
F800GS
-
tweecilinderke
Ik doe het meestal met een stomer en dit op 50°
En op een afstand van een meterke.
Maar niet op de wiellagers, dichtingen en zeker niet tussen mijn cilinders he!Ik vermoed als ge met verstand afspuit, dat dit alles behalve kwaad kan!
En op een afstand van een meterke.
Maar niet op de wiellagers, dichtingen en zeker niet tussen mijn cilinders he!Ik vermoed als ge met verstand afspuit, dat dit alles behalve kwaad kan!
R1150-GS-'00++R80-ST-'86++R100GS-PD'91++r65LS-'82++ Hercules 125 '76++vespa gs160++Panda r1100rt++
clublid
clublid
Op een grote afstand is niet zo een probleem, omdat de kracht dan niet meer zo groot is
F800GS
-
DJAIRO
Gewoon,een gewone kuikenontvetter(ovenontvetter) gebruik zelf die goedkope van"den Aldi"natuurlijk niet te lang laten inwerken,afwasborsteltje en naspoelen met veel water,resultaat als nieuw!!!
LET OP!!!!NIET OP WARME MOTOR TOEPASSEN!!!!!!!
Frank
Frank
DJAIRO schreef:Gewoon,een gewone kuikenontvetter(ovenontvetter) gebruik zelf die goedkope van"den Aldi"natuurlijk niet te lang laten inwerken,afwasborsteltje en naspoelen met veel water,resultaat als nieuw!!!
Frank
Last van vettige kuikens???
I like my bike!!
-
DJAIRO
Tja.....
daar is het ook goed voor,het zou geen zicht zijn hé,met pasen voor de deur!!!
KEUKENONTVETTER natuurlijk!!!!!
Frank
KEUKENONTVETTER natuurlijk!!!!!
Frank