Banden voor GS

Welk setje banden laten je toe om er eens stevig tegen aan te vliegen?
Of geven je het langst plezier in de bochten? Wissel je ervaringen met banden op dit forum uit.

Moderator: GVN

Plaats reactie
PatrickM

Banden voor GS

Bericht door PatrickM »

Beste GS-ers,
Eerst en vooral een fantastisch en veilig 2008 met veel kilometers en weinig miserie! :clown:
Ik heb volgende vraag. Heeft er iemand ervaring met gewone weg banden op de 1200GS?
Ik heb al eens gekeken op Bridgestone en daar geven ze aan dat je vooraan een Batlax BT20 19" kunt leggen en achteraan eeen BT21.
Ook Continetal heeft mogelijke oplossingen maar, zou dit een goede mogelijkheid zijn? Slijten ze sneller of minder snel dan bvb de Michelin Anakee's die ik er nu heb opliggen? :?:

Dank voor jullie wijze en ervaren raad! 8-)
VROEM!
Ziet dat je beschermengeltje volgen kan!!!
RUSOR

Re: Banden voor GS

Bericht door RUSOR »

Hoi,
Zijn veel rapper versleten.... maar je hebt wel meer grip mee op de baan. Toch vind dat meer grip eigenlijk verwaarloosbaar bij normaal gebruik.
Als je circuit wil gaan rijden is het mischien een aanrader. Maar ik ga steeds voor een mixt road band.... tourance is mijn favoriet maar dat is zo persoonlijk als de schoenen die je zelf draagt. Maar slijtage bij baanbanden tegen mixtroad bedraagt bij mij een zestal duizend km

GRTS Danny
EFj.

Bericht door EFj. »

Hallo P.,

Met de Gs heb ik nog geen ervarvaring met de BT 020-021.
Wel op de FJR1300. BT020 goede band op de FJR, helaas vooraan snel gekapt profiel. :cry:
BT021 qwa grip geweldig :razz: , echter zal snel op zijn.
Mijn keuze, vooraan BT021, achter BT020.
Kan je echter tot nu toe nog niets hierover voor GS medelen. :cry:

grts,
Rudy
Den Dirk

Bericht door Den Dirk »

Kijk eens bij de bandentopic, misschien vind je daar ervaringen met die band?
Metzeler Tourance blijkt een van de minst slijtende banden te zijn, eendert op welke moto ( ikke vroeger met Varadero steeds >15000 km per set :grin: ).
Die staan er nu ook op op mijne GS1200 af fabriek, na 3000 kms nog niet veel van te zeggen, see next year!)
I like my bike!!
Chris v

Bericht door Chris v »

Ik heb momenteel Michelin pilot roads op m'n 1200 Adv. Voor mezelf vind ik ze prima in gebruik (geen off-road), maar dat is natuurlijk persoonlijke voorkeur. Goede grip op droge en natte banen, minimale slijtage na 6000 km.
Grtz,
Chris
VFooR

Bericht door VFooR »

Ik heb ervaring met de ContiRoadAttack.
Deze wegband doet het voortreffelijk en scoort in verschillende tests als beste band op GS/varadero. De (achter)band slijt wel wat sneller (bij mij 7-8000km).
Je dient wel zeer goed te letten op het type band. Je moet nl. voor de GS een V-variant hebben en NIET een W-variant. Zo is je gezochte BT021 een W-veriant en niet speciaal ontwikkeld voor de GS. Hierdoor zal deze band sneller slijten op je GS. Bij bv. michelin pilot road of de conintental is er wel een speciale V-variant voor onze maat. Dit type heb je dan zeker nodig voor zowel langere levensduur als betere stabiliteit en stuurprecisie. Let er vooral zelf ook op want de bandenboer vergeet dit zelfs eens.
Kijk maar eens goed op deze site: http://www.conti.nl/2wheel/ContiRoadAttack.htm...je zal het verschil wel zien. Ook bij michelin heb je dus dat.
De BT020 biedt dit ook aan: check dit:http://www.motornet.be/accessoires/band ... stone.html ...maar dan wenkel weer in de W-variant (= sneller slijtage).

Ook vooral de battlewing ( http://www.motornet.be/accessoires/band ... ewing.html) en de ContiTrailAttack niet vergeten. Bieden heel goede weg-eigenschappen aan.
R 1100 GS: Full Wilbers, stalen remleidingen, Laser + Chip + K&N + regulator + Nieuwe buizen.
PatrickM

Bericht door PatrickM »

Beste collegae der rijders der Gelande und Strasse,

Dank voor julie insteek. Met mijn vroegere K1200RS heb ik ervaring opgedaan met BATLAX en Conti's. Nu, de reden waarom ik wil veranderen is dat de Anakee's te veel rij lawaai maken. Precies alsof ik op noppen banden rij. Komt misschien omdat ze onregelmatig afslijten???
Met beide andere types had ik goede ervaringen en daar ik toch geen of-raod ambities heb... :wink:

Dat met die aanduidingen met letters en cijfers heb ik nog al ooit gehoord, mijn bandenboer eens overspreken. Hij is trouwens ook al jaren BMW-rijder. Ik denk bij een volgende wissel de Conti's eens te proberen. Metzelers heb ik nog nooit mee gereden al hoewel ik niet twijfel aan de kwaliteit hoor ik er weinig van...

Allee nog maals dank en blijf schrijven, ik blijf lezen... :mrgreen:

VROEM,
Ziet dat je beschermengeltje volgen kan!!!
Toedel

Bericht door Toedel »

Als je de zoekfunctie gebruikt kom je nog wel meer te weten. :grin:
Met een bikersgroet,
Toedel ;-)
(165.000km op R1200GS).

Whatever floats your boat is fine by me, as long as it isn't a battleship.
Plaats reactie