Hello,
kan iemand me vertellen hoe ik mijn alarm kan desactiveren (bij stallen van de motor) of dient dit altijd te blijven aanstaan ?
grtn
Robby
Alarm 1100RT
Moderator: GVN
-
Iron Gonzo
Re: Alarm 1100RT
batterij afkoppelen als je dan toch de motor staltRobVM schreef:Hello,
kan iemand me vertellen hoe ik mijn alarm kan desactiveren (bij stallen van de motor) of dient dit altijd te blijven aanstaan ?
grtn
Robby
hier is het wreed tof vertoeven voor motorrijders
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
TRIUMPH TROPHY SE
iedere 2de vrijdag samenkomst motorrijders in Eetcafe 't kleitenaerke te 9990 Maldegem-kleit
Gaat bij mijn r1100rt alsvolgt: na motor uitgeschakeld te hebben contact nogmaals aanzetten en meteen weer uit. Knipperlichten rondom knipperen dan 3 keer. Alarm is dan uitgeschakeld. Geheel blijft wel onder spanning staan. Voor langere tijd uitschakelen: doen wat Iron Gonzo zegt en accu loskoppelen.
Succes,
WernerB
Succes,
WernerB
Als het over DWA 6 gaat, dan denk ik dat dit laatste alleen de bewegingssensor uitschakelt, niet het alarm.buurma schreef:Gaat bij mijn r1100rt alsvolgt: na motor uitgeschakeld te hebben contact nogmaals aanzetten en meteen weer uit. Knipperlichten rondom knipperen dan 3 keer. Alarm is dan uitgeschakeld. Geheel blijft wel onder spanning staan. Voor langere tijd uitschakelen: doen wat Iron Gonzo zegt en accu loskoppelen.
Succes,
WernerB
Maar ik kan me natuurlijk vergissen.
2007 F650 GS => 2008 R1200 ST † => 2013 F650 GS => 2014 K1200 GT
over welk alarm praten we eigenlijk ??RobVM schreef: kan iemand me vertellen hoe ik mijn alarm kan desactiveren (bij stallen van de motor) of dient dit altijd te blijven aanstaan ?
mijn spyball kan niet uit.
alleen de bewegingsmelder.
BMW R1150RT met Xenon - StreetPilot 2820 - Baehr Intercom
spyball kan toch met de sleutel uit op alarm kastje zelf?
op een van mijn vorige motors wel
op een van mijn vorige motors wel
de ene keer zit het niet mee ,
en de andere keer zit het tegen
en de andere keer zit het tegen
Ik ken niet het speciefiek bmw-alarm.
Algemene overwegingen:
Ik laat het alarm aan, ook in de winterstop.Ook uit eigen privé garage worden motoren gestolen,
dus waarom zou ik die dure veiligheid afzetten.
De "droge" motor-batterij laat ik aangesloten: zoniet gaat het alarm zijn eigen interne batterij totaal
leeg trekken.(moto-regelmatig eens bijladen, mijn interne alarm-batterij is laadbaar)
De meeste alarmen gaan sowieso in een slaaptoestand met heel weinig verbruik.
Ik dacht wel dat het bmw-alarm, intern een kleine knoopcel batterij had.Die ook best jaarlijks vervangen wordt,
vermits ze niet opgeladen kan worden.Interne batterij plat=moto niet te starten.
Ik heb zelf geen ervaring met bmw-alarm,ik citeer enkel wat andere forumleden pijnlijk onderweg ondervonden hadden.
Specifiek: een goed boekje of uitleg van je eigen moto-alarm is zeer nuttig dus.
Levert bmw dat niet mee?
Algemene overwegingen:
Ik laat het alarm aan, ook in de winterstop.Ook uit eigen privé garage worden motoren gestolen,
dus waarom zou ik die dure veiligheid afzetten.
De "droge" motor-batterij laat ik aangesloten: zoniet gaat het alarm zijn eigen interne batterij totaal
leeg trekken.(moto-regelmatig eens bijladen, mijn interne alarm-batterij is laadbaar)
De meeste alarmen gaan sowieso in een slaaptoestand met heel weinig verbruik.
Ik dacht wel dat het bmw-alarm, intern een kleine knoopcel batterij had.Die ook best jaarlijks vervangen wordt,
vermits ze niet opgeladen kan worden.Interne batterij plat=moto niet te starten.
Ik heb zelf geen ervaring met bmw-alarm,ik citeer enkel wat andere forumleden pijnlijk onderweg ondervonden hadden.
Specifiek: een goed boekje of uitleg van je eigen moto-alarm is zeer nuttig dus.
Levert bmw dat niet mee?