Zijkoffers 1200 Gs

Op dit Forum kan u terecht met algemene vragen rond de BMW GS-serie motoren.

Moderator: GVN

Plaats reactie
patrick de cock

Zijkoffers 1200 Gs

Bericht door patrick de cock »

Hallo beemers, graag jullie advies. Bmw top en zijkoffers of andere.
BV: De koffers van Gobi van Wunderlich of deze van Touratech of ......
Te gebruiken voor 1200 gs. Alvast bedankt.
Koppel!!

Bericht door Koppel!! »

YOO

Indien je de keuze nog moet maken zou ik sowiesi gaan voor de alu kofers van de GSA. Of toch soortgelijks bij anderen merken zien te scoren.

De plastieken koffers van BMW hebben 't voordeel modulair te zijn, en daar houdt 't ook op. Ze openen langs de zijkant, dus probeer ze maar eens vol te proppen met klein grut, ze zijn uit plastiek, dus bij een ongeval oid zijn ze kwetsbaarder, en zeker moeilijker te herstellen, en diealu bakken staan gewoon stoerder :wink:

Of koop de alu's, en wissel met mijn plastieken bakken :lol:

Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"

Philz picz are here!

http://www.motoadventurestore.be

Philz movies are here! and here!

Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser ;-)
Shulty

Bericht door Shulty »

Koppel!! schreef:YOO

Grtz, Philip!
Altijd maar proberen, hé :roll: :twisted:
R1150GSA '04
R1200GSA '10
Smetten

Bericht door Smetten »

Heb bij aankoop van mijn GS gekozen voor alu-kofferset van GSA, nog geen minuut spijt van gehad.
Rij gans het jaar rond met enkel bagagedrager die, volgens mij, mooier aansluit bij de motor dan die originele bagagedrager van GS.
Die volstaat meestal ook voor een weekendtrip met grote bagagerol.
Voor jaarlijkse vakantie zijn de koffers zo gemonteerd en bij thuiskomst weer gedemonteerd, zijn inderdaad heel stevig.
Deze zomer motor moeten laten plat vallen aan wandelsnelheid, in bergdorpje met vrouwlief achterop en volledig bepakt, weing of geen schade te zien aan koffers.
Zelden thuis
Koppel!!

Bericht door Koppel!! »

YOO
Shulty schreef:
Koppel!! schreef:YOO

Grtz, Philip!
Altijd maar proberen, hé :roll: :twisted:
Wie niet waagt,.... :-P

Grtz, Philip!
Life's journey is not to arrive at the grave safely in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting..... . "holy crap, what a ride!"

Philz picz are here!

http://www.motoadventurestore.be

Philz movies are here! and here!

Alplutser 2006, 2007, 2008, 2009 & 2010! Alpenman en Marokkocrosser ;-)
Toedel

Bericht door Toedel »

Wel, euh, ik ben wreed content van m'n plastieken koffers. Bij vertrek smal, en op reis kan er nog gerust wat bij. Makkelijk te de/monteren op de bike. Maar ik moet toegeven dat die alu bakken er toffer uitzien.
Met een bikersgroet,
Toedel ;-)
(165.000km op R1200GS).

Whatever floats your boat is fine by me, as long as it isn't a battleship.
noppenrijder

Re: Zijkoffers 1200 Gs

Bericht door noppenrijder »

ik zou de gewone koffers niet meer kopen; door de beugel is er veel plaatsverlies. op mijn vorige GS waren de binnentassen echt handig, je kon er bijna blijven kledij bij stouwen; als ze goed vol waren kreeg je ze dan toch nog in de koffers met wat persen en duwen. Niet zo met de nieuwe koffers: door de beugel komen ze altijd klem te zitten bij in- en uithalen; de binnentassen in de smalste stand kunnen niet in de koffers op de smalste stand (?) en doordat de binnentassen nu van de hardere soort zijn kan er veel minder in en is er dus veel plaatsverlies (oa door de beugel). voor mij een serieuze afknapper die koffers. van mij mogen ze weg voor de helft van de prijs; dan koop ik andere (H & B ?)
Two valve or not two valve, that's tthe question !
(XL 500) - ( K 100 RS) - ( R 850 GS) - '05 R 1200 GS - '91 R 100 GS
(Garmin SP III) - (SP 2610) - Oregon 400T - Forerunner 310 XT - Montana 600
GStephen
Contacteer:

Bericht door GStephen »

Waarom de tassen gebruiken?
Gewoon de koffer schoonmaken (ik spreek hier wel van de rechterkoffer) en direct daarin de kledij stouwen. Vermits de koffers toch gemakkelijk af te nemen zijn, valt deze methode heel goed mee.
Ik moet wel toegeven dat ik mij ook al geergerd heb aan de linkerkoffer (en vooral aan die verdomde zwaartekracht :lol: )
daar zou een binnentas waarschijnlijk handiger zijn, maar die heb ik (nog) niet...
beter de bocht overschatten en jezelf onderschatten, het omgekeerde kan je een pak geld kosten...

Lid BMW MC VL
Dirk Pauwels

Bericht door Dirk Pauwels »

Ik ben wree content vd plastieken. Rij altijd op de smalste stand, als het moet kunnen ze nog wat breder gemaakt worden. De beugel werkt prima, hij verslaat natuurlijk wat plaats, maar nog geen last van gehad.Ik gebruik goedkope binnentassen type sporttas, ooit eens gekocht in de carrefour, of plastiek zakken.
Ik geef de voorkeur aan een koffer met zijdelingse opening tov de GSA koffers, als ik onderweg iets nodig heb dat onderaan zit kan ik dat makkelijk bereiken, (als ik geen binnentas gebruik) bij de GSA moet je heel je koffer uitladen.
Uiteraard zijn de GSA koffers steviger, maar ook veel breder......Niet zo handig in de file..... :shock:
en ik moet geen gaatje boren om het vacuumprobleem vd GSA koffers op te lossen :razz:
bovendien zijn de GSA koffers schandalig duur, maar is blijkbaar voor veel BMW rijders blijkbaar geen onoverkomelijk probleem. De Gobi's van H&B zijn ook een goed alternatief, en een pak goedkoper.
R1150GS '00 - R1100R '96 - Benelli 500 Quatro '75 - R1200GS LC 'Rally '17 - Vespa P200E '80 -honda bol d'or cb900f '81 - Honda CB750KZ 82 project
Mario GS

Bericht door Mario GS »

Is er een groot prijsverschil tussen Alu BMW GSA koffers en de PVC BMW GS koffers?

Op de GSA zou men kunnen kiezen tussen de Alu GSA (BMW) of de PVC GS (uitschuifbare) koffers.
Indien men kiest voor de PVC op een GSA moet men wel de PVC kofferhouders monteren en het bagagerekje.
Iemand op de hoogte naar prijsverschillen. En dit tevens met andere merken?

Mario
herrdirektor

Bericht door herrdirektor »

Deze Trax alu's komen in februari/maart uit. Ik overweeg deze voor bij de GSA.
Afbeelding

http://www.lois.de

:mrgreen:
filerijder

Bericht door filerijder »

ik heb bmw koffers. zonder binnentassen. Wel vacuumzakken gekocht voor kleding. ZOrgt ervoor dat kleding minder plaats inneemt. Vind de koffers heel gemakkelijk. (de koffers van een KTM die zijn ongelofelijk. Ze zijn dubbelwandig en er kan drinkwater in vervoerd worden. Da's heeft bm nog niet.
F650 (96) -> R1100GS (99) -> R 1150 GS (2002) -> R1200 GS (06) --> R 1200 GSA
Steffz1

Bericht door Steffz1 »

Heeft iemand aub prijsindicaties van die dingen ? Origineel of aftermarket ?

Thx

Stef
filerijder

Bericht door filerijder »

prijsindicatie bmw koffers: elke bm verdeler zal je dat graag medelen.
After market: Google eens op "wunderlich" en "touratech. Catalogi, online bestellingen, prijzen à volonté.
Indien je je een beetje laat gaan is je geldbeugel zo een stuk lichter. :-)
Plaats reactie