Ik rijd met een 1100RT van 2000. Vorig jaar gebeurde het heel af en toe dat de lampjes van de ABS bleven flikkeren bij het aanzetten. Het gebeurde heel zelden, en na even kontakt af en terug starten was het weer opgelost. Nu, na een maand of twee stilstaan heb ik zondag een toerke gedaan en lampjes bleven flikkeren. Weet iemand welk probleem dit is ?
fred
Lampjes ABS flikkeren
Moderator: GVN
Re: Lampjes ABS flikkeren
zwakke/verzwakte batterij.
OK, bedankt.
Heb ondertussen ook al eens een zoekactie gedaan, zal idd zwakke batterij zijn.
groetjes, fred
Heb ondertussen ook al eens een zoekactie gedaan, zal idd zwakke batterij zijn.
groetjes, fred
Dit kan je oplossen door in de koudere periodes van het jaar na een rit een druppellader aan te koppelen.
Zo blijft je batterij op spanning. Ook niet vergeten het vloeistofpeil van je batterij in het oog te houden, want na een warme periode (zomer) kan er immers ook een deel daarvan "verdampen" a.h.w.
In het verleden (en nu met de 1200RT) heb ik ook steeds de lader ingeplugd en de problemen waren er mee opgelost.
Groeten,
Pé
Zo blijft je batterij op spanning. Ook niet vergeten het vloeistofpeil van je batterij in het oog te houden, want na een warme periode (zomer) kan er immers ook een deel daarvan "verdampen" a.h.w.
In het verleden (en nu met de 1200RT) heb ik ook steeds de lader ingeplugd en de problemen waren er mee opgelost.
Groeten,
Pé
Suzuki GS500E
R65RT - R1100RT - R1200RT - R1200RT/LC
Lid BMW Motor Club Vlaanderen
R65RT - R1100RT - R1200RT - R1200RT/LC
Lid BMW Motor Club Vlaanderen
-
VFooR
Ik heb wellicht dat probleem ook. Steeds als de motor lang koud heeft gestaan, slaat die ABS niet aan. Net of de spanning niet sterk genoeg is om het ding in gang te trekken. Bij een warme motor voor 90% steeds oké.
Hij hangt BTW an de druppellader maar heeft het probleem dan ook!!!!
Ook de batterij (misschien een te zwakke)??
Hij hangt BTW an de druppellader maar heeft het probleem dan ook!!!!
Ook de batterij (misschien een te zwakke)??
R 1100 GS: Full Wilbers, stalen remleidingen, Laser + Chip + K&N + regulator + Nieuwe buizen.
Dit probleem komt grote regelmaat op het forum terug.
Zeker de oudere ABS-systemen trekken veel stroom weg van de accu als er gestart moet worden. Het probleem is op te lossen door een accu te plaatsen met grote startreserves aan stroom. Zoals de Hawker Odessey. (Accucentrale Antwerpen/circa € 150,-)
Ik had met mijn r1100rt uit 1996 precies hetzelfde probleem. Na plaatsen van een Hawker Odessey was probleem verdwenen. Ook na langere tijd stilstaan in onverwarmde garage slaat de motor direct aan zonder knipperende ABS lampjes.
Succes!
WernerB
Zeker de oudere ABS-systemen trekken veel stroom weg van de accu als er gestart moet worden. Het probleem is op te lossen door een accu te plaatsen met grote startreserves aan stroom. Zoals de Hawker Odessey. (Accucentrale Antwerpen/circa € 150,-)
Ik had met mijn r1100rt uit 1996 precies hetzelfde probleem. Na plaatsen van een Hawker Odessey was probleem verdwenen. Ook na langere tijd stilstaan in onverwarmde garage slaat de motor direct aan zonder knipperende ABS lampjes.
Succes!
WernerB